10 مهارت دیجیتال مارکتینگ که باید به رزومه خود اضافه کنید!

در این مقاله با چه موضوعاتی در زمینه دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهید شد؟

  • داغ ترین مهارت ها در دیجیتال مارکتینگ جدید
  • عناوین شغلی محبوب و وظایف هر کدام دربازاریابی دیجیتال
  • متوسط حقوق و دستمزد در حوزه دیجیتال مارکتینگ

در دنیای فناوریهای نو، سیستم عامل های درحال توسعه و پلتفرم های نوظهور، دیجیتال مارکتینگ به دلیل ذات نوآورانه و پیشرونده خود تقاضای مداومی را از سوی کسب و کارها در طول زمان خواهد داشت.

شاید شما به دنبال حوزه کاری هستید که  نمی خواهید در طول زمان به دلیل عقب ماندن از فضای فناوری از سکه بیفتد و یا به عبارتی تقاضا همیشه برایش وجود داشته باشد.

شاید شما در حال حاضر در دیجیتال مارکتینگ کار می کنید و دارید فکر می کنید که چطور شغل شما در طول زمان پایداری خودش را حفظ خواهد کرد، یا اینکه فرصت رشد حرفه ای و کاری شما در طول زمان چطور خواهد بود.

مسلما، حرفه ی دیجیتال مارکتینگ، بیش از هر صنعت دیگری، بیشتر به مهارت های فردی متکی است. اگر دارای مهارت هستید (یا حداقل، مشتاق برای یاد گیری هستید)، به احتمال قوی رزومه تاثیرگذاری خواهید داشت. در این مقاله، ما بر مهارت های دیجیتال مارکتینگ و مشاغل و حقوق تقریبی ای که به همراه دارند، تمرکز خواهیم کرد.

بازاریابی محتوایی

ریشه های بازاریابی محتوایی به سال1885، توسط مجله ای به نام  FURROW که John Deere منتشر کرده بود باز می گردد. این محتوای بازاریابی به کشاورزان آموزش می داد که چگونه سود خود را افزایش دهند و همچنین از طریق تصاویر خوبی که از آخرین ماشین آلات کشاورزی در مجله چاپ می کرد نحوه استفاده و افزایش بهره وری به واسطه آنها را بیان می کرد. این مجله هنوز هم چاپ می شود و بر پایه همان تکنیک خوانندگان همیشگی خود را دارد.

استفاده از محتوا به عنوان یک استراتژی از نوع دیجیتال مارکتینگ، یکی از مهارت های قابل تکیه برای رشد کاری محسوب می شود.

 در این مهارت نه تنها می بایست به درگیرکردن مخاطب در پلتفرم های مختلف فکر کرد بلکه می بایست به این موضوع متمرکز بود که چطور می توان به واسطه آن به یک اقدام قابل اندازه گیری توسط یک گروه مخاطب خاص رسید. (برای مثال فروش تراکتور به کشاورزان)

فضای دیجیتال مارکتینگ طیف وسیعی از انواع محتوا را شامل می شود: از پست های بلاگ سایت که برای بخش بندی مخاطبان بالقوه استفاده می شود گرفته تا پادکست هایی که آموزش و ایجاد آگاهی از نام برند را به عهده دارند، پست های شبکه های اجتماعی، اینفوگرافیک ها و حتی کتاب های الکترونیک که مخاطبان را با مجموعه و پیشنهادهای ویژه آن آشنا می کند. موضوع حتی به اینجا ختم نمی شود، سازندگان محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی خود همچنین منابع آموزشی، نظرسنجی ها و وبینارها را منتشر می کنند تا مشتریان بالقوه گزینه های موجود را جهت انتخاب تامین کننده خود ارزیابی کنند. سازندگان محتوا همچنین تجربیات مشتریان خود را شناسایی و به همراه مشخصات فنی محصول منتشر کرده تا مخاطبان و مشتریان بالقوه را به خرید محصولات سوق دهند.

حالا تصور کنید همه این بخشهای مختلف محتوا را برای هدایت شخصی از مرحله آشنایی اولیه تا فروش سوق دهیم. کل این مجموعه در فضای بازاریابی محتوا اتفاق میفتد و فردی را که حتی نام شما را نشنیده است با محتوای جذاب به سفیر برند خود تبدیل می کنید.

اگرشما بتوانید تسلط خود را به فضای بازاریابی محتوا افزایش دهید می توانید فرصتهای زیادی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای خود ایجاد نمایید.

 

روزنامه نگار برند

گاهی اوقات، روزنامه نگاران برند به عنوان خبرنگاران شرکتی هم شناخته می شود، این کارشناسان، متخصص تولید محتواهای چند رسانه ای مختلف هستند که ارزش برند را به مشتریان شرکت معرفی می کند.

فعالیت این حوزه را می توان به یک بنگاه خبری داخل شرکت تشبیه کرد که هدف آن ایجاد و دریافت سرنخ (ایمیل و یا شماره همراه) و افزایش فروش است. برای مثال، روزنامه نگاران برند اغلب به دنبال داستانی هستند که چگونه مشتریان از محصولات شرکت استفاده می کنند. بیان جذاب این داستانها باعث تبدیل سرنخ به خریدار می شود.

چند ویژگی شخصیتی مهم برای روزنامه نگاران برند موفق وجود دارد. آنها باید در رویکرد خود به شدت استراتژیک بوده و همچنین می بایست تولید محتواهای خود را با استراتژی کلی شرکت همگام کنند. آنها همچنین باید قادر به گفتن داستان های مختلف به شیوه های جدید و جذاب و در پلتفرم های مختلف باشند: بلاگ، ویدئو، پادکست و غیره. از آنجایی که وظایف آنها اغلب دارای محدودیت زمانی است، روزنامه نگاران برند باید طبق برنامه ریزی مدون پیش روند. حقوق سالیانه یک روزنامه نگاری برند بین 50000 تا 70000 دلار است.

 

مدیر ویرایش

مدیر ویرایش یکی دیگر از گزینه های شغلی برای مشتاقان حوزه بازاریابی محتوا است. مدیران ویرایش نیز به همراه روزنامه نگاران برند، مدیریت داستانسرایی روز به روز داستان شرکت را برعهده دارند. هرچند مدیر ویرایش همیشه منبع اصلی تولید محتوا نیست، ولی مسئولیت برنامه ریزی، انتشار و پیگیری کلی فعالیت بازاریابی محتوای شرکت را برعهده دارند. شما اغلب می توانید آنها را در حال یافتن نویسنده های بلاگ و یا دعوت از مهمانان مصاحبه های پادکست ببینید.

این به این معنی است که مدیر ویرایش فردی بسیار منظم است. پروژه ها، مخاطبان و موعدهای زمانی مقرر انتشار محتوا: یک مدیر ویرایش باید به طور همزمان هر ۳ مورد را مدیریت کند.  همچنین این شخص باید درجه بالایی از سازگاری را داشته باشد. گاهی اوقات نویسندگان، موعدهای زمانی مقرر را فراموش می کنند و یا مقالات را حذف می کنند؛ یک مدیر ویرایش عالی باید قادر باشد تغییرات لحظه ای را مدیریت کند، بازاریابان محتوا در این جایگاه همچنین با سازندگان محتوا در خارج از سازمان سروکار دارند. بنابراین به طور مشخص مدیریت برون سپاری برخی از محتواهای تولیدی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای این فرد است. یک مدیر ویرایش می تواند انتظار داشته باشد سالانه بین ۵۵۰۰۰ تا ۱02۰۰۰ دلار حقوق دریافت کند.

مدیر بازاریابی محتوایی

مدیران بازاریابی محتوا به عنوان رهبران یک تیم محتوای شرکت مشغول به کارهستند و اطمینان حاصل می کنند که تمام محتوای تولید شده با استراتژی کلی دیجیتال مارکتینگ مجموعه مطابقت دارد. آنها مسئولیت مدیریت محتوا، تایید طراحی، توسعه منابع و مخاطبان را به عهده دارند.

این بازاریابان محتوا بسیار خلاق هستند – آنها فقط بر روی علم بازاریابی محتوا تمرکز نمی کنند بلکه ایده های نوآور خود را برای پرکردن شکاف بین محتوا و بازنویسی محتوای موفق در پلتفرم های جدید به کارمی برند. آنها به عنوان رهبران، تیم محتوای شرکت را سرپرستی می کنند، وظایف و نقش های مختلف را به آنها واگذار و اولویت بندی می کنند. از آنجایی که معمولا این وظایف شامل بازه زمانی معینی می شوند، تجربه در مدیریت پروژه نیز برای موفقیت در این نقش ضروری است. مدیران بازاریابی محتوا معمولا از۷۲۰۰۰دلاربه 133000 در سال کسب می کنند.

 

خرید رسانه ای و ایجاد ترافیک

خرید ترافیک بخش مهمی از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است چرا که ترافیک پرداختی یک منبع ترافیکی قابل اعتماد و پربازده برای پیشنهادهای ویژه (Offer) شما هستند. اگر شما بدانید که چگونه از یک کسب وکار سودآوری کنید، این مهارت شما در هر جا متقاضی خودش را خواهد داشت. به طور کلی خریداران رسانه و یا افرادی که تبلیغات یک کسب و کار را به عهده دارند، در مدت زمان کوتاهی مذاکره کرده، خرید و نظارت بر تبلیغات را انجام می دهند و این وظیفه در فضای دیجیتال مارکتینگ، بدان معنی است که چگونه بیشترین سرنخ ها را تولید می کنید و باعث افزایش فروش در بهترین و معقولانه ترین میزان تبلیغات می شوید.

یک خریدار رسانه ماهر می داند که ترافیک پرداختی فرآیندی است که روابط را پیش از فروش آن ایجاد می کند. آشنایی با تکنیک های تحقیقات جامع دیجیتال مارکتینگ اطمینان می دهد که خریداران رسانه می توانند تبلیغات خود را بر روی پلتفرم مناسبی برای مخاطبان مورد نظر خود اکران کنند. این متخصصین بازاریابی نسبت به انواع تبلیغات اعم از جستجو، نمایشی، بومی(Native)، ویدئو و شخص ثالث اشراف کامل دارند. همچنین آنها به این موضوع واقف هستند که چگونه و چه زمانی از جزییات در کمپین های تبلیغاتی استفاده کنند و متخصص دریافت انواع داده های خام و تبدیل آن به سنجه های (Metric) ارزشمند مانند ارزش متوسط هر مشتری، هزینه به دست آوری مشتری و یا غیره می باشند. خریداران رسانه همچنین می دانند که چگونه کمپین های تبلیغاتی را در راستای تلاش های بازاریابی محتوایی مجموعه طراحی و اجرا نمود.

خرید رسانه ای بخش مهمی از هر استراتژی ترافیک است، بنابراین شرکت ها سرمایه گذاری زیادی را در این زمینه می کنند. یک استراتژی تبلیغاتی پرداختی موفق، موتور محرک در ایجاد یک چرخه اثربخش تجارت الکترونیک است.

از موقعیت شغلی اجاره و یا خرید رسانه ای می توان با نام های متعددی از جمله خریدار رسانه و یا برنامه ریز رسانه ای دیجیتال نام برده شود، اما هر دو توصیف شغلی یکسانی به شرح زیر دارند: برنامه ریزی و اجرای استراتژی خرید رسانه ای که در انواع کانالهای تبلیغاتی به طور موفق اجرا می شود.

خریداران رسانه کمپین های خود را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی نموده و مواردی چون بودجه و مشتریان را مدیریت می کنند. آنها به طور مداوم به دنبال روشهای جدید و بهتر برای به حداکثر رساندن تلاش های انجام شده در مسیر اجرای کمپین خود هستند.

متخصصان موفق ترافیک متوجه آخرین تغییرات پلتفرم های تبلیغات دیجیتال می شوند، بنابراین همواره اطلاعات خود را در خصوص کانالهای جدید تبلیغاتی و همچنین شرایط و مقررات آنها به روز می کنند. داده های دریافتی از کمپین در اتخاذ تصمیمات جدید آنها اثرگذار است. داده هایی از قبیل اطلاعات مربوط به بودجه، ROI (نرخ بازگشت سرمایه)، CPC (هزینه هر کلیک) و PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) و خریدار رسانه آنها را تحت نظر دارد و بر اساس آن روند آتی کمپین را مدیریت می کند. در مسیر اجرای کمپین یک استراتژی مشخص برای خرید ترافیک وجود دارد و متخصصان خرید رسانه با اشراف کامل نسبت به ساختار و پیاده سازی کمپین ها همواره از هماهنگی آنها با اهداف تجاری مجموعه اطمینان حاصل می کنند. متخصصان ترافیک ممکن است سالانه حقوقی معادل 49000 تا 75000 دلار داشته باشند.

 

 

بازاریابی جستجو

بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو نمرده است، اما تغییر کرده است. بواسطه ی به روز رسانی های انجام شده در الگوریتمهای پاندا و پنگوئن قوانین قدیمی SEO دیگر اعمال نمی شود. امروزه، برای به دست آوردن رتبه صاحبان سایت باید بر تجربه کاربر بیش از متغیرهای سنتی، مانند لینک ها و تراکم کلمات کلیدی توجه کنند.

بازاریابانی که در سئو تخصص دارند می دانند که چگونه برای ایجاد و پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی جستجو برای شرکت خود سازگاری ایجاد کنند. آنها درک می کنند که سایت می بایست برای استفاده در تلفن همراه بهینه سازی شود و می دانند که چگونه محتوا را بهینه سازی کنند برای انواع موتورهای جستجو اعم از بینگ، گوگل، یوتیوب و گوگل مپ بهینه کنند. آنها درگیر بخش تکنیکی بازاریابی هستند و با اشراف کاملی که نسبت به قوانین و مقررات هر کدام از آنها دارند در جهت افزایش نرخ بازگشت سرمایه مجموعه تلاش می کنند.

عنوان شغلی شما در این موقعیت متخصص سئو است. متخصصین سئو مسئول استراتژی هدایت ترافیک و مشتریان بالقوه از موتورهای جستجو به وبسایت هستند و آنها همچنین می دانند که چگونه می توانند از محتوای پست های وبلاگ، پادکست ها تا فیلم های یوتیوب استفاده کنند و با استفاده از روش هایی که مطابق با آخرین الگوریتمهای موتورهای جستجوی عمده مانند گوگل و Bing هستند ترافیک هدفمندی را به وبسایت هدایت می کنند. در عین حال عیب یابی و پیگیری عملکرد سایت در زمینه هایی از قبیلبه اشتراک گذاری اجتماعی، سرعت بارگذاری صفحات، و دیگر مسائل فنی مربوط به بازاریابی جستجو را به عهده دارند.

بازاریابان موفق در این جایگاه دارای ذهنی تیزبین هستند و بر اساس آنالیز وبسایت، فرصت های رشد ترافیک جستجو برای محتوا و محصولات براساس تجزیه و تحلیل را شناسایی می کنند. آنها همواره در حال تحقیق هستند تا بر اساس آخرین تغییرات موتورهای جستجو تغییرات لازم را جهت عملکرد تیم تولید محتوا و همچنین نکات فنی را گوشزد و اجرا کنند. داده های دریافتی ملاک عمل آنها در اتخاذ تصمیمات است و بر اساس رصد آنها استراتژی سئو را بهینه می کنند. متخصصصان سئو می توانند انتظار درآمد سالیانه بین 38000 تا 70000 دلار را داشته باشند.

 برای بهره مندی از مشاوره دیجیتال مارکتینگ به لینک روبرو مراجعه نمایید: مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه اجتماعی یکی از پرمتقاضی ترین مجموعه مهارت های لازم برای سازمان هایی است که به دنبال ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی هستند. از اوایل دهه 2000 رشد سرسام آور و ضریب نفوذ بالای رسانه های اجتماعی شرکتها را بر آن داشت که به جهت دریافت سرنخ های بالقوه و همچنین افزایش فروش به این شیوه از بازاریابی علاقمند شده و هر چه بیشتر بر آن تکیه و تمرکز نمایند.

اگرچه در طی سالیان اخیز شاهد فراز و نشیب شدیدی مابین رسانه های اجتماعی مختلف بوده ایم ولی تقریبا کمتر فردی پیدا می شود که نسبت به قدرت این رسانه ها شکی داشته باشد. قدرتی که روز به روز هم در حال افزایش است.

بازاریابان رسانه های اجتماعی موفق، سعی می کنند تا در هر شبکه اجتماعی به محتواهای ایجاد شده جایگاه دهند و با رعایت نکات مربوطه قدرت تاثیرگذاری محتوا را افزایش دهند. به عبارت دیگر به این موضوع واقف هستند که چگونه قطعه درست را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهند.

آنها معمولا کارهای خود را به صورت چک لیست درآورده و با رهبران صنعت خود ارتباط برقرار کرده تا در بین مخاطبان خود با تاثیرگذاری بیشتری دیده شوند.

مدیران زبده رسانه های اجتماعی، نیازها و مشکلات مشتریان را شناسایی و در پی شناسایی افرادی هستند که توانایی تهیه محتواهای مفیدی را برای کسب و کار مشخص آنها داشته باشند.

به جهت دستیابی به نتایج بهتر سعی می کنند که در جهت آگاهی رسانی مخاطبین قدم بردارند و رسانه اجتماعی تحت مدیریت خود را به پایگاهی برای فروش صرف تبدیل نمی کنند.

در کنار همه این موارد به جهت ایجاد فضایی پویا با مخاطبان خود در مسیر ایجاد قبیله ای از مخاطبان علاقمند به برند حرکت می کنند.

بازاریابی رسانه اجتماعی تماما در گوش دادن، شبکه سازی، تأثیرگذاری و البته فروش خلاصه شده است. وظیفه اصلی این مدیر بهره برداری حداکثری از محتوای تولیدی برند و اطمینان از قابلیت دسترس، جذابیت و قابل فهم بودن توسط مخاطبین در تمامی کانالهای شبکه های اجتماعی است.

مدیررسانه اجتماعی عنوان شغلی مرتبط با این زمینه است. مدیر این بخش بر اساس داده های دریافتی از قبیل نرخ درگیری مخاطب، سرنخ های ایجاد شده، میزان لایک، فالو و همچنین میزان فروش نرخ بازگشت سرمایه را اندازه گیری می کند. او به عنوان نماینده شرکت در شبکه های اجتماعی صدای برند را منتشر را کرده و همچنین بازخوردهای برند را در این شبکه ها می شنود.

یک بازاریاب رسانه های اجتماعی عالی باید دارای یک رویکرد خلاق به محتوا باشد و قابلیت ایجاد محتواهای مختلف برای یک موضوع واحد و همچنین برای شبکه های اجتماعی متنوع را داشته باشد. توانایی نگارش مکالمه محور برای این موقعیت شغلی بسیار مهم است و نکته حائز اهمیت در ایجاد این محتواها اینست که نباید همگی آنها رنگ و بوی تبلیغاتی به خود بگیرد. در عین حال توانایی ترکیب محتوای آگاهی رسان و محتوای به قصد فروش هنر یک مدیر موفق در این زمینه است. بازاریابان رسانه های اجتماعی موفق می توانند به داده های خام نگاه کنند و پس از تحلیل، حرکت بعدی خود را بر اساس آن تنظیم نمایند. انتظار می رود که حقوق سالانه بین۳۰۰۰۰ تا  ۷۶۳۱۲ دلار دریافت کنند.

مدیریت اجتماع

بسیاری از شرکت ها در حال پذیرش و حمایت از مفهومی با عنوان مدیریت جامعه به عنوان راهی جهت ارتقاء روابط مشتریان، فراتر از سطح خریدار و فروشنده هستند. جوامع آنلاین فضاهایی هستند که در آن افراد با علایق و ویژگیهای مشترک در حال ایجاد روابط با یکدیگر هستند، یعنی ویژگیهای مشترک می توانند علاقه به یک نام تجاری خاص، محصولات، شخصی خاص و یا دغدغه ای مشترک باشد. به یمن وجود اینترنت، شما به راحتی می توانید با افرادی که علاقه خاصی را به اشتراک می گذارند، ارتباط برقرار کنید. مدیریت جامعه، یک مهارت درحال رشد است که با ایجاد یک محیط سالم ایجاد روابط بین فردی بین اشخاصی که نسبت به موضوعی خاص اشتیاق دارند را تقویت و تشویق می کند.

مهارت های مدیریت جامعه دارای ریشه هایی عمیق در روانشناسی رفتاری و اجتماعی و با تاکید بر هدایت افکار  و تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبان است.

 متخصصان دیجیتال مارکتینگ در این رشته درک می کنند که ساخت یک جامعه پویا، بازی ای دیربازده است و بازده سرمایه گذاری آن می تواند بعد ازچندین ماه، یا چند سال کارسخت نمایان شود. نام این بازی در اینجا روابط است – روابطی که نه تنها بین مشتری و کسب  و کار، بلکه بین مشتری با مشتری است. توسعه ی روابط وقتگیر و نیازمند به یک فضای ایمن است. جوامع آنلاین درصدد رسیدن به اهداف مختلفی هستند، از افزایش نرخ بازگشت مشتری گرفته تا کاهش هزینه های جذب و نگهداری مشتری و همچنین شناسایی شکاف بین محصول و محتوا، اما نتیجه ی نهایی یکسان است: افزایش وفاداری و حمایت از نام تجاری، رضایت بیشتر مشتری و ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم برای دریافت بازخورد از تجربیات مشتریان.

مطالعه بفرمایید
برگزاری دوره بازاریابی دیجیتال در مرکز فابا

یکی از وظایف کاری مدیر اجتماع این است که شکاف بین شرکت و کمپانی را کاهش دهد. درحالی که بازاریابان رسانه اجتماعی برای ایجاد جذابیت نام تجاری و ایجاد ارتباط پویا در پلتفرم های گوناگون کار می کنند، مدیران اجتماع به طور روابط انسانی موجود در رسانه های اجتماعی را ساخته و پرورش می دهند. گوش دادن به اجتماع و هماهنگی “قبیله های آنلاین” که حول شرکت و محصولات شکل می گیر، از مسئولیت های معمول این شغل است. برقراری ارتباط با اعضای شبکه های اجتماعی برند از وظایف این مدیران است در واقع آنها وکیل مدافعان مشتریان بوده در عین حالی که از نام تجاری حمایت می کنند.

پس چه ویژگی های شخصی باید افراد داشته باشند تا در این شغل موفق شوند؟ نخستین قدرت فوق العاده مدیر اجتماع، همدلی بوده و این قابلیت می بایست در صدر مشخصه های این مدیر قرار داشته باشد. حضور فعال در رسانه های اجتماعی می تواند کاری وقت گیر باشد، بنابراین مدیر اجتماع می بایست به طور موثر مدیریت زمان و اولویت بندی وظایف را در دستور کار خود داشته باشد. مدیر اجتماع نیاز به ایجاد ارتباط معنی دار با اعضای اجتماع خود و همچنین اعضای تیم داخلی شرکت دارد و باید به طور موثر از مشتریان حمایت کنند. مدیران اجتماع بطور سالیانه ۳۸۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰دلار درآمد دارند.

تولید و بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی بخشی کوچک از استراتژی بازاریابی محتوا است، اما  اشتباه نکنید- هیچ چیز مانند ویدیو راوی دقیق یک داستان نیست و شرکت ها کاملا نسبت به این موضوع آگاه هستند. به همین دلیل است که بازاریابی ویدئویی مهارتی تخصصی است که هرگز از مد نمی افتد، زیرا این روایت دقیقا مانند نمایش یک داستان است. ویژگی های جدید مانند کارت های یوتیوب و ویدیوهای فیسبوک آن را جذابتر و قابل دسترس تر از قبل هم کرده است. جهت افزایش کارایی دیجیتال مارکتینگ فهم درست استراتژی های مربوط به بازاریابی ویدیویی الزامی است.

بازاریابان ویدیو می دانند که چگونه مصاحبه ها، توصیفات، دموها و دیگر سبک های قصه گویی را برای تطبیق نیازهای مخاطب هدف، مورد استفاده قرار دهند. آنها استراتژی پلتفرم ها و برنامه های موجود را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل پیدا کنند که این محتوا در کانال درستی قرار دارد. علاوه بر این، می دانند که چگونه ویدیوها را برای موتورهای جستجو با استفاده از توصیف ها و برچسب های غنی شده با کلمه کلیدی و همچنین دانش عمیق از ویرایش، تولید کنند و انیمیشن ویدئویی را به اشتراک بگذارند، که بدین صورت قادر هستند تا از جذاب ترین روش ممکن برای روایت داستان بهره ببرند.

بازاریابی ویدئویی یکی از قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی دیجیتالی است که نیاز به دانش فنی ماهرانه، تحلیلی و خلاقانه دارد. توانایی استفاده از داستان های بصری برای مستحکم کردن ارتباطات احساسی، سطح تعامل و درک این که چگونه تمام این جنبه ها با قیف بازاریابی محتوا بطور هماهنگ عمل نماید، مهارت ارزشمندی است که شرکت ها به دنبال آن هستند.

 

 

 

متخصص تولید ویدیو

اگر به دنبال یک موقعیت کاری به عنوان تولید کننده ویدیو و موشن گرافیک هستید، می توانید انتظارداشته باشید که در سمت فنی بازاریابی ویدئویی قرار بگیرد. متخصصان تولید ویدیو به طور مستقیم، سازمان دهی و اجرای پروژه های ویدئویی شرکت را هدایت می کنند. وظایف این موقعیت کاری عبارتند از برنامه ریزی محتوا، فیلمبرداری، ویرایش، پیوسته کردن، فشرده سازی و سایر جنبه های آماده سازی فیزیکی محتوا و تولید محتوای همراستا با هدف محتواست.

متخصصان تولید باید توانایی ایده پردازی و تبدیل آن را به یک داستان بصری قانع کننده داشته باشند. غالبا پروژه های آنها دارای بازه زمانی مشخص برای تحویل است، بنابراین باید بتوانند به طور موثر مدیریت پروژه ها را انجام دهند. متخصصان تولید محتوا معمولا باید صبور باشند، زیرا معمولا کارهای این حوزه با تغییرات احتمالی زیادی مواجه هستند. حقوق متخصصان تولید ویدیو بین 49000 تا 73000  دلار است.

 

بهینه سازی یوتیوب

مدیر بازاریابی ویدئویی

مدیران بازاریابی ویدیویی، مانند متخصصان تولید، اغلب با بخش فنی ایجاد محتوا سروکاردارند، و مسئولیت تطبیق پیام محتوای ویدیویی به مخاطبان هدف را دارند. دغدغه های آن ها مواردی مانند میزان تکرار و زمان انتشار، تجزیه و تحلیل و تعیین دقیق پلتفرم نمایش دهنده ویدیو است.

عالی ترین مدیران بازاریابی ویدئوی، بصورت تاکتیکی و تحقیق محور به ارزیابی محتواهای تولید شده می پردازند. آنها به طور استراتژیک به محتوای ویدئویی ایجاد شده نگاه می کنند تا بتوانند دریابند کدام محتوا می تواند عملکرد مطلوب تری را نسبت به بقیه داشته باشد. بازاریابی ویدئویی نیز به شدت بر روی تحقیقات کامل متکی است تا اطمینان حاصل شود که پیام دقیقا به مخاطب مورد نظر خواهد رسید. توجه دائمی به آخرین ابزارها، تکنیک ها، پلتفرم ها این اطمینان را می دهد که دارایی های تصویری همیشه بهترین راه ممکن است. میانگین  حقوقی مدیران بازاریابی ویدیویی از ۴۲ تا ۸۰ هزار دلار است.

طراحی و توسعه وب

وبسایت اغلب نخستین تاثیری است که یک مشتری بالقوه از یک کسب وکار می گیرد. وبسایت شرکت، به طور فزاینده ای، جایی است که اولین تاثیر مهم برند برروی مشتری رخ می دهد. نرخ تبدیل در دریافت اطلاعات مشتری و سرنخ  در سایتی که درست طراحی شده بیشتر از سایتی خواهد بود که دارای طراحی ضعیفی است. با افزایش تعداد افرادی که از طریق تلفن همراه وتبلت ها به سایت ها دسترسی دارند، نیازمندی بیشتری به طراحان حرفه ای که به خوبی آموزش دیده اند احساس می شود کسانی که چگونگی تاثیر فن آوری تلفن همراه در مرورگر وب را می دانند.

طراح مشخصه های ظاهری وب سایت ( Front-end developer )

طراحان مشخصه های ظاهری وبسایت اطمینان پیدا می کنند که وب سایت ها و دیگر دارایی های دیجیتال برای کاربر نهایی به آسانی قابل استفاده باشد. آنها عناصر طراحی وبسایت ها را تجزیه و تحلیل نموده و راه حل های فنی را برای اجرای طرح های تصویبی، پیشنهاد می کنند. آنها همچنین باگ های کدنویسی  و اشکال های سیستم را بررسی می کنند. به سادگی، طراحان مشخصه های ظاهری وبسایت، خلق، محافظت وعیب یابی صفحات را برعهده دارند، طوری که مشتریان و ارباب رجوع تجربه های خوبی با نام تجاری شما خواهند داشت.

توانایی فنی برای طراحان مشخصه های ظاهری سایت ضروری است. در کنار درک عمیق از ویرایش زبان برنامه نویسی، طراحان مشخصه های ظاهری سایت باید دانش عمیقی از HTML داشته باشند، CSS وJAVASCRIPT  نیز در این جا نقش کلیدی دارند. طراحان مشخصه های ظاهری سایت باید قابلیت گرفتن نسخه ی جدید نرم افزار و بهترین مهارت نصب کردن آن را داشته باشد. داشتن یک حس خوب از مدیریت پروژه نیز مفید است، زیرا طراحان مشخصه های ظاهری سایت می بایست توانایی برآورده کردن اهداف تعیین شده مدیریتی را برای بالابردن نرخ تبدیل داشته باشند. طراحان مشخصه های ظاهری سایت می توانند سالیانه بین۴۲۰۰۰ تا ۱۰۷۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.

 

طراح مشخصه های پشت زمینه وبسایت(Back-end developer)

طراح پشت زمینه، سایت شرکت و دیگر دارایی های دیجیتال را و نگه داری و مدیریت می کنند. آنها سازندگان حرفه ای وبسایت شرکت هستند. این طراحان، صفحات، فرمها، توابع و پایگاه های داده ها را هماهنگ می کنند و اطمینان حاصل می کنند که همه چیز به آسانی در جریان است.

طراح پشت زمینه وبسایت مسلما به زبانهای سرور مانندPHP ،  RUBYیا PYTHON  مسلط هستند. آنها کارشناس درJAVASCRIPT و چارچوب هایی نظیرWORDPRESS یاDRUPAL هستند و دانش پایه ای از تنظیمات وب سرور دارند. چرا که آنها اغلب آخرین لینک در زنجیره پروژه هستند، طراح پشت زمینه وبسایت باید ذهنی خلاق داشته باشد و آماده باشد تا مشکلات غیر قابل پیش بینی را کنترل کنند. محدوده حقوق و دستمزد آنها بین۳۹۰۰۰ تا ۱۸۸۰۰۰ دلار در سال است. این بازه ی حقوق بسته به تجربه وی متغیر است.

 

 

بازاریابی ایمیل در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی پدیده ی جدیدی نیست، در واقع ابزاری است که به دلیل تاثیرگذاری زیادش از سالهای گذشته هنوز قدرت خود را در بازاریابی حفظ کرده است. ایمیل هنوز سودآورترین روش فروش در دیجیتال مارکتینگ است. مجموعه مهارت یک بازاریابی ایمیلی شامل درک استراتژی پشت اتوماسیون الکترونیک در هر مرحله و همچنین شناخت اهمیت سر فصل ها و اولویت ها می باشد. بازاریابان ایمیل موفق می توانند نرخ کلیک، نرخ بازکردن، تبدیلات، قابلیت دریافت، تعامل، تمایلات و ناهنجاری ها را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنند. آنها می توانند برنامه های ایمیل و دارایی های کمپین را بر طبق نقشه راه دیجیتال مارکتینگ مد نظر مجموعه مدیریت و برنامه ریزی کنند.

کپی رایتر پاسخ مستقیم

آیا می توانید محتوای جذاب و  قانع کننده ای بنویسید که خواننده به محض روبه رو شدن با آن اقدام به عمل  کند؟ کپی رایتینگ و یا نحوه نگارش متون تبلیغاتی روش موثری است که منجربه عکس العمل فوری مخاطب از طریق بازاریابی ایمیل می شود و و باعث بازخورد مثبت در برخورد با ایمیل از سوی مخاطب می شود.

معمولا ایمیل هایی که با این رویکرد ارسال می شوند نرخ درگیری بیشتری با مخاطب دارند. کپی رایترهای موفق نیازهای مخاطبان خود را به خوبی شناسایی می کنند: آنها می دانند چه چیزی باعث جذب مخاطب می شود (و چیزی را می گویند که باعث کلیک بر روی ایمیل شود). آنها نیز داستانسرایی می کنند تا جایی که با استفاده از این قطعات حقیقی، قصه ی متقاعد کننده ای را فراهم کنند. کپی رایترها بین ۴۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.

تحلیلگر بازاریابی ایمیل

مسئولان بازاریابی ایمیل و یا تحلیلگران این حوزه از ابتدا تا انتهای روند ارسال ایمیل ها در کنار تیم بوده و به صورت روزانه مشغول سازماندهی کمپین ها، از جمله برنامه های تبلیغاتی، برنامه ریزی و پیاده سازی و عیب یابی هر موضوعی که درطول مسیر بوجود می آیند، هستند.

تحلیلگران بازاریابی ایمیل باید افرادی برنامه ریز باشند زیرا آنها باید قادر به مدیریت چندین کمپین باشند. توجه به جزئیات نیز از مشخصه های ضروری این افراد است. آنها همواره از چشمانی تیزبین هنگام بازبینی محتوای ایمیل بهره می برند. این تحلیلگران همچنین به تعداد زیادی از اعداد نگاه می کنند و بر اساس تحلیل و آنالیز روی آنها تصمیم گیری سنجیده ای برای ادامه روند کمپین دارند. به عنوان یک تحلیلگر بازاریابی ایمیل، می توانید انتظار داشته باشید  که بین۶۱۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشید.

 

تحلیل داده ها

این بازاریابان در تصمیم گیری های مبتنی بر داده ها تخصص دارند. آنها تصمیم گیری ها براساس فرضیات و کلیات نمی گیرند. توانایی تعیین معیارهای کلیدی برای یک برند و همچنین جمع آوری و تجزیه و تحلیل آن ها، بخشی از مهارتهای مورد نیاز این موقعیت شغلی است.

بسیاری از بازاریابان از تجزیه و تحلیل داده ها شرمسار می شوند، زیرا اعداد می توانند دلهره آور باشند: موارد بسیار زیادی نیاز است که بررسی و درک شود. تحلیلگران نه تنها به سراغ  معیارها می روند، بلکه همچنین می دانند که چه سوالاتی برای پاسخ صحیح به اطلاعات لازم است. آنها گزارش دقیقی را ارائه می دهند که برای کارفرمایان، ذینفعان و مشتریان قابل درک باشد. این روزها، دانستن این که کجا باید دنبال اعداد بود، کافی نیست:  شما باید بدانید که منظور آنها چیست.

تفسیر داده ها به درستی توانایی مجموعه شما را در تصمیم گیری افزایش می دهد، بینش دقیقی را ارائه می دهد و تضمین می کند که شما به ” حدس و گمان” خود متکی  نیستید.

تحلیلگر داده

تحلیلگران داده مسئول جمع آوری و تفسیر انواع تجزیه و تحلیل برای یک شرکت هستند. آنها بر روی روش های جدیدی در خصوص جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتایج حاصل از داده ها تحقیق می کنند. آنها منابع جدید داده را شناسایی نموده و روش های جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل و گزارش را توسعه یا بهبود می بخشند. آنالیز معمولا شامل شناسایی روابط و الگوهای رفتاری می شود که می تواند تصمیمات بازاریابی را تحت تاثیر قرار دهد. آنها در درجه اول با داده ها و گزارش های تولید شده  توسط برنامه ها کار می کنند.

تحلیلگران داده ها از لحاظ فنی مهارت کافی برای کار با برنامه هایی مانندEXCEL ، ACCESS، SHAREPOINT و پایگاه های داده SQL و همچنین ابزارهای خاص شرکت مانند CRM، تجزیه و تحلیل گوگل، سیستم عامل های تجارت الکترونیک و غیره دارند. تحلیلگران موفق چشمانی تیزبینی برای دیدن جزییات دارند که می توانند دامنه های مختلف متریک ها را در رویدادهای خاص و کمپین های شرکت به  هم متصل کنند. یک تحلیلگر داده بین ۳۹۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار در سال حقوق دریافت می کند.

 

مهندس داده

مهندسان داده (گاهی اوقات به عنوان مهندسین اطلاعات شناخته می شوند) در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های خام متخصص هستند و مسئولیت ساخت سیستم ها برای ردیابی و نمایش داده ها را بر عهده دارند. نقش آنها توسعه، ساخت، آزمایش و نگهداری پایگاه های داده و سیستم های پردازش داده ها است، در بسیاری از موارد با استفاده از الگوریتم های خود و مدل های پیش بینی و فیلتر کردن اطلاعات برای تجزیه و تحلیل آنها، این کار را انجام می دهند. شما مهندسان داده ها را در حال انجام کار با داده های خام برای پیدا کردن اطلاعات قابل اجرایی، پیدا خواهید کرد که  برای نمایش این اطلاعات در یک  الگوی  قابل  فهم  تلاش  می کنند.

فنی به نظر می رسد؟! مهندسان داده اغلب با تیمIT شرکت خود همکاری می کنند، اما مهارت در زبان های برنامه نویسی، ایجاد نرم افزار سفارشی و سازگاری با فن آوری های جدید، ویژگی های بسیار مطلوب و مورد نیاز برای این شغل محسوب می شود. حس قوی نظم داشتن یکی دیگر از ویژگی های مهندس داده است که به آنها کمک می کند؛ مهندسان داده اغلب با مجموعه داده های بدون ساختار و پایگاه داده های نامنظم سروکار دارند. یک مهندس داده می تواند انتظار داشته باشد سالانه ۶۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.

 

متخصص داده

متخصصان داده ها در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها از منابع مختلف و مجموعه داده ها برای شکل گیری فرضیه ها تخصص دارند. آنها تلاش می کنند تا مطمئن شوند که شرکت ها براساس اطلاعات ناقص تصمیم گیری نکنند و الگوهای مربوط به روابط و رفتار را با مقایسه مجموعه داده ها از کانال های مختلف شناسایی می کنند.

متخصصان داده باید به سطحی از تخصص پیچیدگی داده ها رسیده باشند و ذهن تیز و تحلیلگری داشته باشند. این حرفه همچنین نیاز به سطح بالایی از توانایی فنی دارد، زیرا متخصصان داده باید توانایی جستجو در مجموعه داده در حجم بالا با استفاده از کد را هم به آسانی داشته باشند. به عنوان یک متخصص داده، می توانید حقوق سالانه بین ۶۲۰۰۰ تا ۱۳۸۰۰۰ دلار را انتظار داشته باشید.

آزمایش و بهینه سازی        

بازاریابان متخصصان و کارشناسان اجتماعی هستند. در واقع آنها استاد یافتن راهکارها با نگاه کردن به نتایج، تصمیم گیری در مورد نتایج آن و سپس تغییرات در صورت لزوم هستند. امروزه کسب و کارهای دیجیتال هوشمند و کارا بر روی بیشتر در حال تمرکز روی بهینه سازی نرخ تبدیل(CRO) هستند. این واقعیت توضیح می دهد که چرا تخصص در آزمایش و بهینه سازی استراتژی ها، تا به این حد مورد درخواست شرکتهای گوناگون است.

در واقع بازاریابان در CRO بهترین روش برای تحلیل نتایج را تشخیص می دهند. برای مثال از آنجاکه بهینه سازی طراحی صفحات فرود شما تاثیر مستقیمی بر میزان درگیری با مخاطبان دارد بهینه سازیهای مداوم باعث رشد در روند تعامل با مشتریان می شود.

مهارت های تست و بهینه سازی  شامل توانایی تحقیق در بهترین و به روز ترین بهینه سازی وب سایت، و به همان خوبی آگاهی داشتن از چگونگی پیاده سازی چند متغیره و امکانات آزمایشی A / B  روی صفحات ورودی و وب سایت ها و دیگر دارایی های وب است. متخصصان بهینه سازی درک عمیق از رابطه علت و معلولی نرخ تبدیل وب سایت ها دارند و چگونگی معیارهای جستجو هر مرحله از کانال بازاریابی را درک می کنند. متخصصان تست و بهینه سازی مطمئن می شوند که صفحات مختلف سایت چه نرخ تبدیلی را ایجاد می کنند و و چند درصد این مشتریان بالقوه به مشتریان نهایی تبدیل شده اند. در واقع حس مطلوبیت صاحبین کسب و کارها از اینکه نرخ تبدیل ها روز به روز رشد می کنند شیفته عملکرد این متخصصان می شوند.

امروزه رقابت در قلمرو تجارت الکترونیک روز به روز در حال افزایش است، بنابراین اطمینان از ایجاد مزیت در وبسایت از اولویت بیشتری برخوردار است. یکی از وظایف در این زمینه است که متخصص بهینه سازی وب سایت، مسئولیت سرعت بارگذاری سریع، بهینه سازی کمپین ها و اطمینان از قابلیت استفاده در کلیه ابزارهای نمایش را داشته باشد.

متخصصان موفق در مورد چرایی اتفاق چیزهای که انجام می دهند دارای یک کنجکاوی ذاتی هستند و آنها دارای چشمانی تیزبین هستند تا علت ها را در کنار رخدادها به منظور پیدا کردن راه حل خلاقانه قرار دهند. متخصصین بهینه سازی همچنین چشم خود را برای روش های جدید و خلاقانه برای بهبود نرخ تبدیل و افزایش قابلیت استفاده از وب سایت ها باز می دارند، بنابراین این متخصص نیاز به یک ذهن نوآورانه دارد. یک متخصص بهینه سازی سایت در سطح متوسط بین ۷۱۰۰۰  تا ۹۵۰۰۰ دلار درآمد دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.