ساخت موشن گرافیک و تیزر

موشن گرافیک چیست؟

متحرک سازی تصاویر و صداگذاری روی آنها را موشن گرافیک می گویند. به عبارت دیگر براساس سناریو خاص، وکتورهای گرافیکی را با نرم افزار متحرک نموده و سپس صداگذاری توسط گوینده روی موشن گرافیک انجام می شود تا مفاهیم بصورت کامل منتقل شود.

موشن گرافیک ترکیب دو کلمه Motion + Graphic  است که به آن گرافیک متحرک هم می گویند و مجموعه ای از المان های گرافیکی است که حرکت دارند.

تفاوت موشن گرافیک با انیمیشن چیست؟

مهمترین تفاوت آنها اینست که در انیمیشن همه کاراکترها جداگانه دیالوگ دارند و توسط صداهای مختلف اجرا می شود ولی در موشن گرافیک یک گوینده می تواند روی تصاویر صحبت کند و شخصیت ها همانند انیمیشن جدا نیستند و کل کلیپ با صدای گوینده و یک موسیقی بک همراه است و می تواند افکت های صوتی را نیز به آن وارد کرد تا کلیپ جذابتر و زنده تر شود.

مزایای موشن گرافیک چیست؟

  • هزینه پایین
  • تغییرات و اصلاحات در آن در زمان و با هزینه کمتر اجرا می شود
  • عدم سوگیری نسبت به بازیگرها و لوکیشن و دغدغه هایی که در تیزرسازی رئال انجام می گیرد
  • هماهنگی بهتر با برندینگ شرکت ها

متحرک سازی تصاویر، شامل وکتورهای تصاویر انیمیشنی و گرافیکی به واسطه نرم افزارهای گرافیکی بر اساس یک استوری بورد مشخص و صداگذاری روی آن را موشن گرافیک می گویند.

انواع موشن گرافیک و موقعیت هایی که میتوان از آن استفاده کرد:

1- موشن گرافیک توضیحی

در موشن گرافیک توضیحی که اتفاقا بیشترین نوع استفاده را به خود اختصاص می دهد تصاویر وکتور به همراه صداگذاری توسط نرم افزار به موشن گرافیک تبدیل می شود. بیشتر در بازاریابی و برندسازی مورد استفاده قرار میگیرد و برای توضیح یک محصول و یا مجموعه گزینه مناسبی است.

2- ویدیو موشن:

ترکیبی از فیلمبرداری رئال و واقعی به همراه موشن گرافیک است که معمولا به عنوان کلیپ هایی که درصدد آموزش و آگاهی رسانی یک موضوع هستند استفاده می شود.

3- اینفوموشن 

در واقع اینفوگرافیکی است که تبدیل به موشن شده و به جهت ترکیب صوت با تصاویر بهتر در حافظه ثبت می شود و ترکیب جذابتری را می سازد. این مدل برای گردآوری آماری و بررسی روندها گزینه مناسبی است.

4- تیتراژ فیلم ها و سریالها

اگر دقت کرده باشید ابتدا و انتهای فیلم ها برای معرفی بازیگران ویدیوهای کوتاهی نمایش داده می شود که آن هم در واقع موشن گرافیک است به عنوان اولین تجربه آلفرد هیچکاک در فیلم روانی از این روش استفاده کرد.

5- انیمیشهای UI

اگر وبسایت، پلتفرم و یا اپلکیشنی طراحی کرده اید و می خواهید کار با آن را آموزش دهید و یا قسمتهای مختلفش را نشان دهید این روش جذابی است و از موشن گرافیک می توانید استفاده نمایید.

6- لوگوموشن

یکی از کارکردهای گسترده موشن گرافیک در متحرک سازی لوگوها است که می تواند در ابتدا و انتهای ویدیوهای شما قرار گیرد و مخصوصا در تولید محتوای شبکه های اجتماعی می تواند جذابیت ایجاد نماید. 

7- پرزنتیشن و ارائه ها

ارائه هایی که از روی پاورپوینت اجرا می شوند می تواند حوصله سر بر باشند و باعث خستگی مخاطبان شوند. یکی از کاربردهای موشن گرافی طراحی و ساخت این فایلها به واسطه موشن گرافیک است و می تواند جذابیت ارائه شما را بیشتر کند.

 

موشن گرافیک ابزاری خلاق برای تبلیغات محسوب می شود

طراحی و تولید موشن گرافیک به عنوان یکی از ابزارهای اثرگذار در آگاهی بخشی محصولات و خدمات جایگاه ویژه ای در تبلیغات دارد.

گاهی اوقات تاثیرگذاری یک موشن گرافیک حرفه ای از ده ها بیلبوردها و یا تبلیغات تلویزیونی بیشتر است چرا که ویدیو می تواند توسط مخاطبین به اشتراک گذاشته شده و یک تبلیغات وایرال و یا مُسری را خلق نماید.

نکته مهم در این زمینه برخورداری از یک استراتژی تبلیغاتی مشخص و هدفمند است.

 

ساخت موشن گرافیگ در 3 مرحله:

مرحله اول:

ابتدا هدف شما را از ساخت تیزر جویا می شویم. سوال اصلی اینست در ساخت این کلیپ دقیقا به دنبال چه چیزی هستید؟ فروش، برندسازی و یا تثبیت برند در ذهن مشتری!

مرحله دوم:

اطلاعات اولیه در خصوص محصول را دریافت کرده و پس از یک هفته، سناریوی کلیپ را برای شما ارسال می کنیم.

مرحله سوم:

کلیپ اولیه برای شما ارسال می شود و موارد احتمالی مورد نیاز شما اصلاح و اضافه شده و ویدیوی نهایی ارسال خواهد شد.

موشن گرافیک

موشن گرافیک به روشهای متفاوتی قابل اجراست که دو نمونه از آن را در زیر مشاهده می نمایید. این روش از اجرا برای مجموعه هایی که درصدد ارائه اطلاعات هستند، بسیار مفید است.

تاثیرگذاری این نوع کلیپ ها حتی از تیزرهای رئال با حضور بازیگر و لوکیشن بیشتر است و با هزینه کمتر اثربخشی بالاتری خواهد داشت.

نکته مهم در ساخت ویدیو:

در ساخت کلیپ، اطلاعات کلیدی در تصمیم گیری مخاطب می بایست در کوتاهترین زمان ارائه شوند، چرا که بسیاری از مخاطبین حوصله دیدن فایلهای طولانی را ندارند.

مزیت عمده ای که این نوع موشن گرافیک دارد:

  • درک بیشتر اطلاعات توسط مشتری
  • جذابیت بصری بواسطه نشان دست در طراحی (به طوری که مخاطب میخواهد ببیند که چه چیزی ترسیم می شود)
  • درصد بالای وایرال شدن تبلیغ (تبلیغات مُسری)

 

 

 

 

 

جهت مشاوره در خصوص ساخت موشن گرافیک و تیزر با شماره زیر در تماس باشید:

09352318227