مدیریت تبلیغات

مدیریت تبلیغات

خدمات مدیریت تبلیغات

مدیریت تبلیغات چیست؟

فرآیندی است که طی آن یک کسب و کار طی فعالیتهای بازاریابی به نحو موثرتری در بین مخاطبان هدف معرفی شود. مدیریت تبلیغات می تواند همه عوامل دست اندر کار دپارتمان بازاریابی را جهت پرزنت بهتر محصول و یا خدمت گرد هم آورد تا خروجی بهتری از تبلیغات مجموعه داشته باشیم.

فرآیند اجرای مدیریت تبلیغات

مشاوره کسب و کار اینترنتی

۱- ابتدا از طریق دکمه زیر و جدولی که مشاهده می کنید مشخصات کسب و کار خود را برای ما ارسال نمایید.

دیجیتال مارکتینگ

۲- تیم کارشناسان ما موارد درج شده را بررسی نموده و در اسرع وقت خدمت شما تماس خواهند گرفت تا قرار جلسه ای را با یکدیگر داشته باشیم.

پروژه دیجیتال مارکتینگ

۳- پس از ارائه طرح اولیه و تایید شما، اجرای پروژه مدیریت تبلیغات شما را آغاز خواهیم نمود.

وظایف یک مدیر تبلیغات چیست؟

این پوزیشن باید با تیم بازاریابی و فروش هماهنگی داشته باشد و توانایی این را داشته باشد تا در زمان مناسب بهترین رسانه، بهترین پیام و با بودجه درست و همچنین مشخص نمودن شاخص های موفقیت تبلیغات را تعیین و اندازه گیری نماید و عملا خروجی موثرتری را از تبلیغات دریافت نماید.

وظایف اصلی مدیر تبلیغات

  • شناسایی اهداف کسب و کار
  • شناسایی مخاطبان هدف کسب و کار
  • بررسی و شناسایی فضاهای مناسب جهت تبلیغات
  • برنامه ریزی برای توسعه کوتاه مدت و بلند مدت سازمان
  • نظارت بر روی ایده های تبلیغاتی و نحوه اجرا و اکران تبلیغات
  • بستر سازی مناسب برای معرفی هر چه بهتر برند در فضاهای مختلف تبلیغاتی
  • استفاده از نهایت پتانسیل تیم فروش و بازاریابی برای برنامه ریزی تبلیغاتی به منظور افزایش مشتری و فروش

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

ویلستون فلتچر در کتاب خود تبلیغات را اینگونه تعریف می کند:

تبلیغات یکی از شیوه های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی است.

پراستفاده ترین جمله در عالم بازاریابی را جان وانامیکر John Wanamaker خرده فروش قرن نوزدهم بر زبان آورد: “نصف پولم را برای تبلیغات هدر داده ام، ولی مشکل این است که نمی دانم با کدام نصفه اش این کار را کرده ام”

امروزه بازاریاب ها و دیجیتال مارکترها و همه فعالان حوزه تبلیغات  در پارادوکس وانامیکر گیر کرده اند: هر چه بیشتر می فهمیم که نیمی از آگهی های تجاری کارآیی دارند، بیشتر متوجه می شویم که داریم بیشتر از نصف پولمان را هدر می دهیم.

با این وصف پس اوضاع بسیار پیچیده است و اینکه ما بدانیم که از کدام آگهی در حال جواب بهتری هستیم و کدام می توانست با کمی تغییر نتیجه بهتری را به ما بدهد می تواند چالشی باشد که حتما باید برای آن تدبیری بیاندیشم. این همان جایی است که مدیریت تبلیغات مثل یک ناجی سر رسیده و قرار است که به ما راه درست را نشان دهد.

 

وظیقه یک مدیر تبلیغات چیست؟

مدیر تبلیغات فردی است که مسئول معرفی هر چه بهتر یک برند به مخاطبان هدفش است. در واقع مدیریت تبلیغات مسئولیت توسعه یک کسب و کار، اجرای طرح هایی منجر به بهتر جلوه دادن آن و همچنین مدیریت روشهایی است که کسب و کار می تواند مخاطبان هدف خود را شناسایی و برندش را به آنها معرفی کند. در این بین گزینش و کنار هم قرار دادن روشها (استراتژی تبلیغات) نیز باید توسط مدیریت تبلیغات طراحی و نظارت شود.

ارتباط بین مدیر تبلیغات با واحد بازاریابی و فروش چیست؟

یک مدیر تبلیغات حرفه ای باید با تیم فروش و بازاریابی همکاری ویژه ای داشته باشد. در خیلی از شرکتهای موفق در زمینه تبلیغات دیده شده مدیریت تبلیغاتی خود یک بازاریاب حرفه ای است که قدرت تشخیص انجام و چگونگی و زمانی و چرایی یک روش برای معرفی محصول یا برند را داشته باشد.

یکی از مهمترین وطایف مدیر تبلیغات تعریف کردن دقیق هدف است که اگر چنین نباشد به معنای سیاست “تبلیغ برای تبلیغ” است که هیچ معنایی در دنیای کسب و کار ندارد. همچنین این را هم از یاد نبریم که پیگیری همزمانِ چند هدف تفاوت چندانی با بی هدفی ندارد.