استراتژی

تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی

مشاوره و تدوین استراتژی

استراتژی چیست؟

این واژه از لغت یونانی Strategia  ریشه گرفته ولی مفهوم آن از کتاب هنر رزم نوشته سان تزو وام گرفته شده است.

تعاریف متفاوتی از استراتژی وجود دارد ولی ریشه مشترک همه آنها مسیر رسیدن به هدف را به ذهن متبادر می کند. این واژه که نخست در جنگ ها استفاده می شده است به نحوه تقابل و از پا در آوردن دشمن اطلاق میشد. ولی در بازار کسب و کار نه به جهت از پای درآوردن و حذف رقیب که بیشتر بر مبنای ایجاد سهم بازار بیشتر و یا شناخته شدن بیشتر و گسترده تر در بازار از آن یاد می شود.
صاحب نظران زیادی در خصوص این واژه داد سخن سر داده اند. از مایلز و اسلو تا پورتر و مینتزبرگ و بقیه علما و دانشمندان 🙂 ولی شاه بیت همه آنها نحوه رسیدن و دستیابی به اهداف یک کسب و کار بوده است.
در این بین صاحب نظرانی بیشتر به مقوله بازار و رقبا تاکید داشته اند و برخی دیگر به مزیتهای سازمان و کسب و کار و منابع داخلی توجه کرده اند.
در واقع با داشتن استراتژی مسیر کسب و کار در یک ریل مشخص حرکت خواهد کرد که بر اساس آن تصمیم گیریهای شخصی و لحظه ای جای خود را به چارچوبی مشخص خواهد داد که حتی با تغییر مدیران نیز سازمان از مسیر کاری خودش دور نشده و همین موضوع ضامن بقای اعتماد و وفاداری مشتریان در طول زمان خواهد شد.

فرآیند مشاوره و تدوین استراتژی سازمان و مدیریت استراتژیک

مشاوره کسب و کار اینترنتی

۱- ضامن تدوین یک استراتژی صحیح تحقیقات بازار است که ما در این زمینه هم با جلساتی که با شما خواهیم داشت و هم بواسطه تحقیقات میدانی خود نسبت به محیط کسب و کار و اکوسیستم بازار شما اطلاعات مورد نیاز را دریافت خواهیم نمود.

دیجیتال مارکتینگ

۲- بر اساس تحقیقات انجام شده و همچنین کشف نقاط خلاء بازار تدوین استراتژی را آغاز خواهیم نمود و در این بین در صورت نیاز جلساتی را با واحدهای مختلف شما خواهیم داشت.

پروژه دیجیتال مارکتینگ

۳- استراتژی مشخص شده ارائه خواهد شد.

بهره مندی از استراتژی چه مزایایی برای مجموعه شما در برخواهد داشت؟

  • مرور و بازبینی اهداف مجموعه و ارتقاء اهداف
  • ایجاد چشم انداز مشخص برای کسب و کار
  • تعیین برنامه ها بر اساس منطق بازار
  • پیگیری اهداف در زمانبندی مشخص
  • داشتن دستورالعمل واحد برای سازمان و دوری از پرداخت به حواشی
  • شناسایی بهتر رقبا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

  • تعیین روش تهاجمی، تدافعی، تحلیل گر و منفعل
  • استفاده از انواع استراتژی های سازمانی شامل:استراتژی هدایتی ( هدف گیری به سمت رشد)
  • استراتژی های سرپرستی ( ایجاد هم افزایی از طریق توسعه و تسهیم منابع )
  • استراتژی های پرتفولیو مبتنی بر تجزیه و تحلیل پرتفولیو (هماهنگی جریان نقدی واحدهای کسب و کار )
  • شناسایی بهتر بازار هدف
  • هدفمندی در سرمایه گذاریهای آینده
  • شناسایی استراتژی رقابتی
  • مدیریت استراتژیک سازمان

استراتژی

نداشتن استراتژی همانند اینست که یک قطار گرانقیمت در یک ریل ناپایدار شروع به سفر نماید. درست است که در ابتدای راه شاید متوجه خطرناک بودن این تصمیم نشویم ولی هر چه به پیش رفته و سرعت قطار بیشتر شود ریسک خروج از ریل و واژگونی آن افزایش خواهد یافت و صدمات بیشتری را تحمیل خواهد کرد.