برندسازی چیست؟
در برندسازی به دنبال یک هویت متمایز و انتقال صحیح آن هویت به ذهن مخاطبان هستیم. برند در واقع اعتبار در نزذ مخاطب است. برند به شخصیت فعلی شماست نه آنچیزی که در آینده می خواهید باشید.
برند چیست؟
اگر توجه کرده باشید گاهی اوقات انگیزه برای خرید یک محصول تنها برای اینست که نیازمان را برطرف کند توجهی به این ندارید تولید چه شرکتی و یا با چه نامی عرضه میشود.
ولی برخی از اوقات برای خرید یک محصول با یک نام خاص، یک فروشگاه، یک کافه خاص، برای دیدن یک فرد به بیرون می روید چراکه برای شما منفعت ویژه ای دارد. این منفعت می تواند (قیمت پایین تر، حس خوب، انرژی که به شما می دهد و… ) باشد. اگر این اتفاق برای دوبار، سه بار، چهاربار و … برای شما اتفاق بیفتد در واقع یک سهم ذهنی را برای شما توسط کالا، خدمت یا آن فرد خاص شکل گرفته است.
پس شما به دلیلی خاص و نهفته که در ذهن خودآگاه و یا ناخودآگاه تان است این مراجعه را تکرار می کنید. آن دلیل نهفته همان برند است.
برند هویتی است که در دل یک محصول، خدمت و یا شخص نهفته است.
در واقع برند در ذهن انسانها شکل می گیرد.