آموزش سازمانی
در تعریفی جامع از آموزش سازمانی می توان از آن به فرآیند ایجاد، نگهداری، انتقال و پرورش دانش در درون سازمان نام برد. هدف از آموزشهای سازمانی توسعه مهارت هایی است که کارکنان سازمان از کارشناسان تا مدیران ارشد و میانی بتوانند از زاویه ای دیگر و بر اساس آخرین تغییرات شغل خودشان به مسئولیت خودشان نگاه کنند. در این مشاهده گاهی اوقات نهیب می خورند که تا چد حد تغییرات زیادی در مسئولیتشان در سطح پیشرفته آن بوجود آمده و تا چه حد کاراتر می توانند با استفاده از دانش روز وظایف خود را اجرا نمایند.
در طی سالیانی که با مجموعه ها و سازمانهای مختلف در زمینه دوره های آموزشی همکاری داشتیم مشاهده میکردیم که بسیاری از مجموعه ها از پتانسیل های بدون استفاده و ظرفیت های خالی خود بی خبر هستند در صورتیکه می توانستند با آموزش اصولی این ظرفیتهای بالقوه را بالفعل نمایند.