10 ابزار مهم برای دیجیتال مارکتینگ (قسمت اول)

10 ابزار مهم برای دیجیتال مارکتینگ

 

استفاده از ابزار مناسب در زمان مناسب و برای هدفی مناسب می تواند نتایج متفاوتی را در ازاء تلاش‌های شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ به بار آورد. این هم به این دلیل است که در بسیاری از کارها که به عنوان یک بازاریاب دیجیتال به صورت آنلاین و روی کامپیوتر انجام می دهید با کمبود نرم افزارها و برنامه‌ها و همچنین دچار سردرگمی در انتخاب از میان آن‌ها مواجه می شوید. از اینرو اگرچه وجود ابزارهای متفاوت راهگشاست ولی در برخی موارد می تواند کارکردی منفی را به همراه داشته باشد.

یکی از کارهای روتین در بازاریابی دیجیتالی، آزمایش ابزارهای متفاوت است و پس از مدتی کار کردن با آنها متوجه خواهیم شد که کدامیک برایمان مفیدتر بوده و از آن‌ها به منظور گسترش کسب و کار خود استفاده خواهیم کرد. در این مطلب، 10 ابزار کابردی را در دو قسمت به شما معرفی می کنیم که برای راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتالی خود به آن ها نیاز داشته و همچنین ویژگیها و کارکردهای هر کدام را تشریح خواهیم نمود.

ساخت یک وبسایت

در روزهای اول پیدایش اینترنت، شما به وب سایت‌هایی با کدهای سفارشی نیاز داشتید. امروزه، حتی غیرحرفه‌ای ترین فرد نیز می‌توانند متن‌ها، تصاویر، ویدئوها، و صوت‌هایی را در وب، با استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) ایجاد و منتشر کند این نرم افزاری است که به منظور مدیریت محتوا دیجیتالی و طراحی وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین تصمیم و انتخابی که در زمان ساخت وب سایت خود می‌گیرید این است که از چه CMS ای استفاده کنید.

بهترین CMSها عبارتند از:

  • خودآموز: فراتر از همه موارد، استفاده از CMS حتی برای افراد غیرمتخصص نیز آسان خواهد بود.
  • موتور جستجو پسند: CMS باید وب سایت را به گونه ای بسازد که دسترسی موتور جستجو به آن ساده باشد.
  • سازگاری با موبایل: به صورت فزاینده ای مشتریان و مشتریان بالقوه شما از طریق موبایل از وبساینها بازدید می کنند، در نتیجه CMS شما باید وبسایتتان را در یک طراحی مناسب برای موبایل به نمایش بگذارد.
  • بر پایه افزونه(افزونه محور): CMS شما باید توانایی اضافه کردن قابلیت هایی مانند تقویم رویدادها یا کلیدهای اشتراک گذاری اجتماعی را داشته باشید که این موضوع از طریق نصب افزونه های کاربردی روی وبساییتان قابل پیاده سازی می باشد.
  • چندکاربره: CMS را در نظر بگیرید که به شما این امکان را می دهد تا اجازه اضافه نمودن ادمین های مختلف و با میزان دسترسیهای متفاوت را به آنها می دهد.
  • امنیت: اگرچه هیچ تضمینی در زمینه امنیت وجود ندارد، اما CMS شما باید قادر باشد تا در صورت امکان در برابر هک شدن وب سایت و بدافزارها مقاومت کند.

در ادامه برخی از CMS ها ارائه شده که استفاده از  آن ها را پیشنهاد می کنیم.

WordPress.org

این پلتفرم رایگان و منبع باز به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شروع به کار و به یک CMS کامل تکامل پیدا کرد. این CMS به شدت افزونه محور بوده و همچنین توسط موتورهای جستجو به راحتی شناخته می شود و در عین حال  امکان استفاده چندین کاربر با  سطوح دسترسی متفاوت به آن وجود دارد. تفاوت میان WordPress.com و WordPress.org در این است که WordPress.org یک پلتفرم خود میزبان بوده در حالی که WordPress.com سرورهای میزبانی شده در سرورهای WordPress هستند. به عنوان مالک یک کسب و کار، شما می خواهید که از CMS خود میزبان WordPress.org استفاده کنید تا مالکیت کامل روی وبسایت خود داشته باشید. اگربه دنبال یک CMS ارزان قیمت و انعطاف پذیر می گردید، WordPress.org انتخابی مناسب خواهد بود.

Shopify

www.Shopify.com

چه ارائه کننده خدمات باشید و چه یک فروشنده آجر و ملات باشید و درصدد فروش آنلاین کالا و یا خدمات خود هستید، Shopify ارزش توجه شما را خواهد داشت. Shopify طراحی و لایه بندی مغازه شما را به عهده می گیرد و همچنین پرداخت ها، ارسال ها، انبار و غیره را نیز مدیریت می کند.

میزبانی یک وبسایت

شرکتهای ارائه کننده خدمات میزبان وب وظیفه ذخیره سازی و همچنین اعطای امکان دسترسی به فایل های وب سایت شما در اینترنت را می دهند. اگرچه می توانید خودتان سروری را خریداری نموده و وب سایتتان روی آن راه اندازی کنید، اما اکثر شرکت ها می خواهند تا از یک شرکت میزبان وب استفاده کنند.

بهترین میزبان های وب دارای ویژگی های زیر هستند:

  • زمان فعال بودن قابل توجه: در صورتی که وبسایت شما به صورت آفلاین درآید، این امر برای شما هزینه خواهد داشت. بنابراین میزبان وب شما باید قابلیت آنلاین بودن 99 درصد و یا بیشتر را داشته باشد.
  • پشتیبانی: به دنبال میزبانی بگردید که دارای پشتیبانی 24 ساعته و در 7 روز هفته، به صورت تلفنی و همراه با چت به صورت زنده را داشته باشد.
  • سرعت: مشتریان و مشتریان بالقوه از وبسایت شما انتظار دارند که سریعاً بالا آمده و هنگامی که این امر زمان بر باشد افراد منصرف خواهند شد. میزبان وبسایت شما یک عامل اصلی در سرعت بالا آمدن وبسایت شما است.
  • امنیت: یکی از درخواستهای اساسی شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یا بازاریاب عدم هک شدن سایت شما است. میزبان شما باید به اندازه خودتان برای ایمنی وبسایت اهمیت قائل شود.
  • قابلیت تهیه نسخه پشتیبان: به دنبال میزبانی باشید که به صورت روزانه از وب سایت شما فایل پشتیبان تهیه کرده و بنابراین دیگر نگران چیزهایی که به سختی برای آن ها کار کرده اید، نخواهید بود.

ما میزبان های وبسایت زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

موتور wp

Wpengine.com  

اگر WordPress را به عنوان CMS خود انتخاب کنید، WP Engine انتخاب مناسبی به عنوان میزبان وب شما خواهد بود. این شرکت به خاطر زمان فعال بودن استثنایی خود، سریع لود سریع صفحات، و امنیت بالای خود مشهور است.

رک اسپیس

Rackspace

www.rackspace.com

بدون توجه به آن چیزی که می خواهید در وب ارائه دهید، Rackspace توانایی میزبانی قوی CMS را دارد .Rackspace شرکتی است که دارای شهرت بسیاری در این صنعت بوده و از سابقه ای طولانی در زمینه برخوردار است.  جهت مشاوره دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

انتخاب نرم افزار بازاریابی ایمیل

همانطور که در مطالب قبلی توضیح دادیم، بازاریابی ایمیل برای رسیدن به موفقیت بسیاری از شرکت های که قصد دارند تا در بازاریابی دیجیتالی فعالیت کنند ضروری است. صدها ابزار بازاریابی دیجیتالی در دسترس هستند که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید اما تنها چند مورد از آن ها شاخص هستند.

بهترین برنامه های ایمیل دارای ویژگی های زیر هستند:

  • قابلیت تحویل: اگر ایمیل شما هرگز به صندوق ورودی(Inbox) مشتریان بالقوه نرسد، دیگر هیچ چیزی اهمیت نخواهد داشت. به دنبال یک فراهم کننده خدمات ایمیل مشهور باشید تا ایمیل شما به پوشه هرزنامه ها  (spam)نرود.
  • خودکار بودن: اگر می خواهید بازاریابی ایمیل شما حتی در زمانی که خواب هستید و یا در تعطیلات به سر می برید هم کار کند، به دنبال یک فراهم کننده سرویس ایمیل باشید که ظرفیت ایجاد کمپین‌های خودکار ایمیل و بر اساس رفتار یک مشتری بالقوه فعال می شود را داشته باشد.
  • گزارش دهی: شما خواهان نظارت بر میزان باز کردن ایمیل ها و کلیک ها در میان چیزهای دیگر هستید. به دنبال فراهم کننده خدمات ایمیلی باشید که دارای فرآیند گزارش دهی کاملی باشد.
  • سازگاری با موبایل: هر روزه به تعداد ایمیل هایی که در گوشی های موبایل مشاهده می شوند اضافه میشوند. فراهم کننده خدمات ایمیل شما باید قادر باشد تا ایمیل های قابل خواندن را به ابزارها و موبایل ها تحویل دهد.
مطالعه بفرمایید
نقش یادگیری ماشین در بازاریابی دیجیتال

در ادامه برخی از فراهم کننده خدمات ایمیل ارائه شده اند که ما آن ها را پیشنهاد می کنیم. ) برای آشنایی با تکنیک های ایمیل مارکتینگ مقاله مربوطه را از دست ندهید.

Maropost

www.maropost.com

Maropost نرم افزار بازاریابی ایمیلی را در سطح شرکتی را با قابلیت مدیریت کمپین های خودکار و بخش بندی ایمیل به صورت پیشرفته را ارائه می کند.

AWeber

www.aweber.com

AWeber با وجود هزینه کم آن، دارای شهرت زیادی در زمینه ارسال ایمیل است و قابلیت یکپارچگی بی عیب و نقص را با دیگر ابزارهای مشهور مانند WordPress را داراست. اگر بودجه محدودی دارید، AWeber یک انتخاب مطمئن خواهد بود.

Klaviyo

www.klaviyo.com

Klaviyo نرم افزار بازاریابی ایمیل مناسبی را برای کسب و کارهایی ارائه می کند که محصولات فیزیکی را به فروش می رسانند. این نرم افزار با کارت اعتباری، پلتفرم پرداخت، مدیریت رابطه مشتری (CRM) و غیره نیز سازگاری خوبی دارد.

در نظر گرفتن نرم افزار مدیریت رابطه مشتری (CRM)

با رشد کسب و کار شما، احتمالاً نیاز به اضافه کردن نرم افزار مدیریت ارتباط مشتری (CRM) خواهید داشت. در برخی موارد، CRM شما جایگزین نرم افزار ایمیلتان خواهد شد اما CRM چیزی فراتر از فراهم کننده خدمات ایمیل است. در واقع مشخص کردن دقیق نقش CRM دشوار است زیرا نقش آن از رویکردی  به رویکردی دیگر تغییر می کند. با توجه به این مورد، CRMها به منظور مدیریت ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه شما و همچنین داده های مرتبط با آن رابطه طراحی شده اند.

بهترین CRMها دارای ویژگی های زیر هستند:

  • داده های متمرکز: به تحقیق در رابطه با CRMهای مورد نظر خود پرداخته و اطمینان حاصل کنید که نرم افزار اطلاعات خاص مورد نیاز شما را در یک موقعیت مرکزی جمع آوری می کند.
  • حمایت و آموزش: هر چه CRM شما ویژگی های بیشتری داشته باشد، نیاز به حمایت و آموزش بیشتری خواهید داشت بنابراین شرکتی را انتخاب کنید که به خاطر حمایت و آموزشش مشهور است.
  • گزارش دهی: شما از زمانی از جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان و مشتریان بالقوه خود قدرت بدست خواهید آورد که تصمیمات موثری را بر اساس این اطلاعات بگیرید. CRM شما باید دارای مجموعه گزارش دهی قوی و مناسبی باشد.

CRMهای پیشنهادی ما این موارد هستند.

Infusionsoft

www.infusionsoft.com

با استفاده از این CRM، توانایی مدیریت محصولات، ضبط اطلاعات مشتریان و مشتریان بالقوه، پردازش پرداخت ها، ارسال ایمیل ها، و و موارد بیشتر را از یک سیستم خواهید داشت.

Salesforce

www.salesforce.com

Salesforce یک CRM مبتنی بر ابر (cloud) است که راه حل هایی را برای هر کسب و کار، از موارد کوچک گرفته تا سطح شرکتی فراهم می کند. Salesforce به خاطر سازگاری قوی با هزاران برنامه، از جمله QuickBooks گرفته تا Evernote مشهور است.

افزودن روش پرداخت

پردازشگر پرداخت مطمئناً مهمترین ابزار شما است چرا که بواسطه آن تراکنش های انجام شده از کانال های مختلف را مدیریت کرده و مهمترین آن ها کارت های اعتباری هستند.

خصوصیات یک پردازشگر پرداخت کارا در 3 فاکتور خلاصه می شود:

  • ایمن: اطمینان حاصل کنید که پردازشگر پرداخت شما، انطابق کاملی با صنعت کارت های اعتباری (PCI) دارد.
  • آموزشی: به دنبال پردازشگر پرداختی باشید که به شما امکان می دهد تا کارهایی مانند تنظیم فرم های سفارش را انجام داده و همچنین با نرم افزار حسابداریتان سازگاری داشته باشد.
  • توانایی پرداخت صورتحساب ها: اطمینان حاصل کنید که پردازشگر پرداخت می تواند این نوع از صورتحساب ها را مدیریت کند.

در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم که پردازشگرهای پرداخت زیر را امتحان کنید.

Stripe

www.stripe.com

stripe پردازشی قابل اعتماد که همراه با مجموعه ویژگی های غنی ارائه کرده که پرداخت صورتحساب ها را مدیریت کرده و با نرم افزارهایی مانند WordPress، Shopify، و FreshBooks سازگاری دارد.

Square

Squareup.com

اگر می خواهید مشتریان قادر باشد تا کارت های اعتباری را در فروشگاهتان مورد استفاده قرار دهند، Square را در نظر بگیرید. نرم افزار Square گوشی هوشمند و یا تبلت شما را به یک دستگاه پردازشگر کارت اعتباری تبدیل می کند.

استفاده از نرم افزار صفحه فرود

ابزارهای نرم افزاری صفحه فرود دارای قالب هایی برای ساخت صفحات فرود موثر هستند و برخی از آن ها حتی دارای قابلیت های آزمایش جداگانه نیز می باشند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص صفحات فرود به فصل 7 و همچنین برای دستیابی به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهینه سازی و آزمایشهای جداگانه این نوع صفحات به فصل 13 مراجعه کنید.

بهترین نرم افزار صفحه فرود نرم افزاری است که:

  • راه اندازی سریع: صفحات را سریعاً تنظیم کند.
  • سازگاری با موبایل: صفحه فرود شما باید با موبایل سازگار باشد.
  • یکپارچه سازی: صفحات فرود به جهت جمع آوری اطلاعات تماس مشتریان بالقوه استفاده می شوند. بدین منظور به دنبال نرم افزار صفحه فرودی باشید که به صورت خودکار اطلاعات تماس را به نرم افزار ایمیل شما منتقل کرده و سازگار با پردازشگر پرداخت شما کار می کند.

سازنده های صفحه فرود زیر را در نظر داشته باشید:

Instapage

Instapage.com

Instapage به شما این امکان را می دهد تا صفحات فرود زیبایی را بدون حتی نوشتن یک خط کد ایجاد کنید. این مورد با دیگر ابزارها مانند AWeber ( یک فراهم کننده خدمات ایمیل)، Infusionsoft and Salesforce (CRMها)، GoToWebinar (یک پلتفرم تحویل وبینار) و غیره سازگار است.

Unbounce

Unbounce.com

یک ابزار صفحه فرود فنی تر همراه با کدی تمیز، قالب های زیبا، و توانایی اجرای آزمایش های جداگانه از داخل پلتفرم را می توانید از طریق  Unbounce داشته باشید. اگر طراحی زیبا را دوست دارید مطمئناً ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.