۱۰ ابزار مهم برای دیجیتال مارکتینگ (قسمت دوم)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

یافتن منابع و ویرایش تصاویر

به نظر می رسد که هر چه به قدمت وب اضافه می شود ارزش تصاویر بیشتر خود را نمایان می کنند. و این موضوع در دیجیتال مارکتینگ ارزش حیاتی دارد. با به وجود آمدن پلتفرم های اجتماعی مانند Pinterest و Instagram، حتی پلتفرم های مبتنی بر متن مانند توئیتر نیز در حال استفاده از قدرت تصاویر هستند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتالی، به احتمال زیاد به ایجاد تصاویر برای هرچیزی از یک تبلیغ فیس بوک گرفته تا ارتقای ایمیل نیاز خواهید داشت. بدون شک ابزار طلایی برای برنامه های ایجاد تصویر برنامه ادوب فتوشاپ است. در عین حال برنامه های دیگری نیز به برای ایجاد تصاویر گرافیکی به بازار وارد شده اند که می توانید از آنها به بهترین نحو استفاده نمایید.

  • مبتنی بر ابر: به دنبال یک نرم افزار ویرایش تصویری باشید که می توانید به آسانی به صورت آنلاین به آن دسترسی پیدا کنید.
  • یادگیری آسان: برای یک ویرایش ساده تصویر، برنامه ای می خواهید که استفاده از آن ساده باشد.
  • ارزان قیمت: تصاویر برای کمپین های بازاریابی دیجیتالی شما ضروری هستند، اما ابزارهایی که برای ایجاد آن ها مورد استفاده قرار می دهید نباید از بودجه شما فراتر روند.

در ادامه ابزارهای ویرایش تصویری را معرفی میکنیم که می تواند راهگشای نیازهای شما باشند:

Canva

www.canva.com

Canva یک برنامه طراحی مبتنی بر ابر است که می توانید عکسها را به داخل اپ آپلود کرده و ویرایش کنید. این اپ دارای میلیون ها تصویر، لایه، آیکون، شکل، و فونت است که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید.

SnagIt

www.techsmith.com/snagit/html

با استفاده از SnagIt می توانید هر نوع تصویر روی صفحه کامپیوترتان را کپچرکرده و مورد استفاده قرار داده و همچنین می توانید با استفاده از ویرایشگر پویای SnagIt بریده، اندازه آن را تغییر داده، بخش ها و متن هایی را اضافه کرده و بسیار کارهای دیگر را انجام دهید.

Pixlr Express

Pixlr.com/express

 این برنامه شما را قادر می سازد تا یک تصویر را باز کرده و تغییراتی را به وسیله چرخاندن، برش زدن و یا تغییر اندازه اش در این ویرایشگر مبتنی بر ابر، روی آن انجام دهید. با استفاده از این ویرایشگر تصویر رایگان، افکت ها، لایه ها، برچسب ها و موارد دیگری را به آن اضافه کنید.

مدیریت رسانه های اجتماعی

هزاران برنامه به شما اجازه می دهند تا شبکه های اجتماعی تان را مورد نظارت و انتشار قرار دهید. قیمت ها بر اساس اندازه سازمان شما و ویژگی هایی که نیاز دارید متغیر هستند، اما گزینه های کم هزینه زیادی برای مدیریت رسانه اجتماعی بدون پرداخت هزینه های کلان در دسترس هستند.

بهترین برنامه های رسانه های اجتماعی به این صورت هستند که:

  • مبتنی بر ابر: به دنبال یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی باشید که به شما امکان مدیریت شبکه های اجتماعی از هر دستگاهی به شما می دهد.
  • چند کاربره: اکثر کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی نیازمند مشارکت بیش از یک فرد در کسب و کار هستند. به دنبال برنامه هایی باشید که به شما امکان می دهند تا به آسانی ادمین هایی را به حساب خود اضافه کنید.
  • گزارش دهی: کانال های رسانه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک دارای گزارش و تحلیل های مخصوص به خود بوده، اما برنامه رسانه اجتماعی مناسب دیدگاه هایی بیشتری را در رابطه با آنچه که خوب است و آنچه که نیست اضافه می کند.

ما ابزارهای رسانه اجتماعی زیر را پیشنهاد می کنیم.

Hootsuite Pro

Hootsuite.com

بهترین برنامه در فضای ابری و ارزان قیمت برای مدیریت توئیتر Hootsuite است. این ابزار همچنین فیس بوک و لینکدین را نیز مدیریت می‌کند، اما بیشترین کاربرد را در زمینه سازماندهی فعالیت‌های توئیتر شما دارد. همچنین می‌توانید از نسخه رایگان استفاده کنید، اما Hootsuite Pro دارای گزارش دهی قوی بوده و به آسانی توانایی اضافه کردن پارامترهای UTM به آدرس ها را دارد. (می توانید در فصل 12 اطلاعات بیشتری را در رابطه با UTMها پیدا کنید).

Edgar

Meetedgar.com

با استفاده از برنامه Edgar، می توانید به روز رسانی پستها را به صورت خودکار در فیس بوک و توئیتر منتشر کنید. Edgar با اشتراک گذاری مداوم، روح تازه ای را به محتوای شما می بخشد.

مطالعه بفرمایید
ویدیوی خنده دار از جنگ گربه ها (شبیه سازی فروش)

Mention

Mention.com

با استفاده از این برنامه از مکالمات انجام شده در مورد برند خودتان، افراد و رقبای خود آگاه می شوید و همچنین می توانید از سیستم مدیریت شهرت آن نیز استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ با ما در تماس باشید.

سنجش عملکرد خود: داده و تحلیل

فروشندگان بسیاری ادعا می کنند برنامه ای دارند که می تواند تمامی مشکلات شما در زمینه داده ها و تحلیل را برطرف کند. خوشبختانه، بسیاری از ابزارهایی که راه حل های رایگان دارند توسط گوگل در دسترس قرار داده شده اند. این ابزارها کاربری آسان داشته و دارای سطح عملکردی مطلوب برای بسیاری از کسب و کارها هستند. (برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تحلیل داده ها، به فصل 12 بازگردید).

بهترین ابزارهای داده عبارتند از:

  • کاربری آسان دارند: گزارش صحیح در زمان مناسب می‌تواند تفاوت‌های زیادی را در کسب و کار شما به وجود آورد. به دنبال راه حل‌های داده و تحلیلی باشید که شما را قادر می سازند تا آنچه را که نیاز دارید در یک سطح آموزنده بیابید.
  • رایگان: شرکت‌های بزرگتر احتمالاً باید هزینه‌های زیادی را برای روش های تحلیل بپردازند، اما بسیاری از کسب و کارها می توانند از روش های ارزان و یا رایگانی مانند تحلیلگر گوگل استفاده کنند.
  • قدرتمند: برنامه تحلیلی را انتخاب کنید که دارای طیف گسترده ای از داده های در دسترس باشد. اگرچه ممکن است که یکباره از تمامی آن ها استفاده نکنید، اما اطلاعات ثبت شده و درصورت نیاز در دسترس شما خواهند بود.

برنامه های تحلیل داده زیر را امتحان کنید.

Google Analytics

www.google.com/analytics/

تحلیلگر گوگل و یا همان گوگل آنالیتیکس ترافیک وبسایت را بررسی کرده و گزارش می‌دهد. ما گران قیمت ترین تحلیل کنندگان را مورد استفاده قرار دادیم و باز هم به تحلیلگر گوگل بازگشتیم.

Google Data Studio

datastudio.google.com/

از این برنامه برای ایجاد گزارشات و نمودارهای زیبا، آگاهی دهنده، و تعاملی استفاده کنید که می‌توانید آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. اطلاعات را از منابعی مانند تحلیلگر گوگل، گوگل ادوردز، و گوگل داکز بدست آورید.

Google Tag Manager

www.google.com/analytics/tag-manager/

برچسب های وبسایت را به روزرسانی کرده و حتی اگر در زمینه کدهای تخصصی ندارد متن هایی را به وبسایت خود اضافه کنید. Google Tag Manager نیاز به اندکی یادگیری دارد، اما هنگامی که کار با آن را آموختید، تعجب خواهید کرد که قبلاً چگونه بدون آن زندگی می کردید.

بهینه سازی بازاریابی

ابزارهای موثر زیادی در بازار وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا به مشتریان بالقوه بیشتری از آنچه که دارید دست یابید. بسیاری از این ابزارها دارای قیمت‌های منطقی بوده و نسخه آزمایشی رایگانی را در اختیار شما قرار می دهند، پیش از آنکه آن ها به صورت جدی مورد استفاده قرار دهید، امتحانشان کنید. برای انتخاب مشاور دیجیتال مارکتینگ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بهترین ابزارهای بهینه سازی عبارتند از:

  • حمایت شده: ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل می‌توانند اندکی غیرقابل اعتماد به نظر برسند. به دنبال ابزاری باشید که از شهرت زیادی در زمینه پشتیبانی و تعداد زیادی از فایلهای آموزشی برخوردار باشد که به شما در شروع کار کمک می‌کنند.
  • قابلیت پوشش دهی چند هدف: شما به دنبال ابزاری هستید که می‌تواند چندین فعالیت بهینه‌سازی متفاوت، از ثبت رفتار بازدیدکننده تا گشت زنی و آزمایش جداگانه را مدیریت کند.

Visual Website Optimizer

vwo.com/ 

برای تنظیم آموزنده و پیکربندی جداگانه و چندمتغیره آزمون‌های وبسایت، ما Visual Website Optimizer را پیشنهاد می‌کنیم. سطح اشاره و کلیک و اسناد پشتیبانی آن شروع آزمایشی آن را ساده می کند.

TruConversion

truconversion.com

TruConversion یک ابزار بهینه سازی چندهدفه است که نقشه‌های حرارتی، ثبت جلسات، گشت و گذار کاربر، و بسیاری دیگر را در یک ابزار منفرد امکان پذیر می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.