خلاصه کتاب “ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺑﺮﺍی ﻣﺎﻧﺪﻥ”

خلاصه کتاب ساختن برای ماندن

ﻣﻘﺪﻣﻪ: ﺣﻔﻆ ﺑﻘﺎ ﺭﺍﺯ ﻫﺴﺘﻲ ﺍﺳﺖ! ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎﻧﺪﻥ، ﺍﺳﺎﺱ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫـﺎﻱ ﺑﺸـﺮﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺗﻼﺵﻫﺎﻱ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺷﻜﻞ ﻣﻲﺩﻫﺪ. ﻣﻲﺳﺎﺯﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﻤﺎﻧﻴﻢ.

ﻛﺘﺎﺏ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎﻧﺪﻥ، ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩﻫﺎﻱ ﻳﻚ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺩﺭ ﺻﺪﻫﺎ ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﺍ ﺗﺸـﺮﻳﺢ ﻣـﻲﻛﻨـﺪ. ﺍﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺷﺮﻛﺖﻫـﺎﻳﻲ ﻛـﻪ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻤﺎﻧﺪ، ﺑﺎ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺷﺎﻳﺪ ﺗﻼﺵﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻼﺷﻲ ﻣﺬﺑﻮﺣﺎﻧـﻪ ﺑـﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻛﺘﺎﺏ ﺑﺎ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺩﺭ ﺷﺮﺡ ﺣﺎﻝ ﺷﺮﻛﺖﻫـﺎﻱ ﺁﺭﻣـﺎﻧﻲ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺑـﺎﻭﺭ ﻋﻤـﻮﻣﻲ ﺭﺍ ﺑـﻪ ﭼـﺎﻟﺶ ﻣـﻲﮔﻴـﺮﺩ.

ﺳﻮﺩﻣﻨﺪﻱﻫﺎﻱ ﻛﺘﺎﺑﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻣﻲﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﻳﺮ ﺧﻼﺻﻪ ﻛﺮﺩ:

١   ﻧﻤﻮﻧﻪﺍﻱ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻃﺮﺡ ﭘﮋﻭﻫﺸﻲ ﻛﺎﻣﻞ.

٢ ﻧﻤﻮﻧﻪﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻃﺮﺡ ﺗﻄﺒﻴﻘﻲ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺎﺹ.

٣ ﺑﺎﺯﺗﺎﺑﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺑﻴﻨﺶ ﻭ ﻧﮕﺮﺵ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﻣﻮﻓﻖ ﻭ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭ.

٤   ﺁﺛﺎﺭ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺷﺎﻏﻞ.

 

برای دریافت خلاصه این کتاب نفیس مشخصات خود را در فیلد زیر وارد نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت خلاصه کتاب را برای شما ارسال خواهند نمود:

خلاصه کتاب "ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎﻧﺪﻥ"

ﻓﺼﻞ ﻳﻜﻢ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦﻫﺎ

ﺣﺎﻻ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﻡ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻲﻛﻨﻢ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻛﺎﺭﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻲﺑﻴﻨﻢ، ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﻣﻲﻛـﻨﻢ ﻛﻪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪﺍﻡ ﺷﺮﻛﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﻴﺎﻭﺭﻡ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﺭﺯﺵﻫﺎ، ﺭﻭﻳﻪﻫﺎ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖﻫـﺎﻳﺶ، ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻛﺮﺩﻥ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﺷﻪ ﻭ ﺁﻥ ﮔﻮﺷﻪ ﺩﻧﻴﺎ، ﺍﺛﺮ ﭼﺸﻤﮕﻴﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳـﺖ. ﺑـﻪ ﺧﺼـﻮﺹ ﺍﺯ ﺍﻳـﻦ ﺑﺎﺑـﺖ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪﻱ ﻣﻲﻛﻨﻢ ﻛﻪ ﻣﻲﺑﻴﻨﻢ ﭘﺸﺖ ﺳﺮِ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺪﺕﻫﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﻣـﻦ ﺑـﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻭ ﺍﻟﮕﻮﻱ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﺪ”.

ﻭﻳﻠﻴﺎﻡ .ﺁﺭ. ﻫﻴﻮﻟﺖ

ﺍﺯ ﺑﻨﻴﺎﻥﮔﺬﺍﺭﺍﻥ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﻴﻮﻟﺖ ـ ﭘﻜﺮﺩ ﺩﺭ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﺎ ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﮔﺎﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺩﺭ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ 1990

ﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺷﻮﺭ ﻭ ﻧﺸﺎﻁ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖ ﻳﻌﻨﻲ ﺭﺷﺪ ﻣﺎﺩﻱ ﺁﻥ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻨـﻮﺍﻥ ﻳـﻚ ﻧﻬـﺎﺩ، ﻣﺘﻌﻬﺪ ﺑﻤﺎﻧﻴﻢ، ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖ، ﺍﻳﻦ ﻧﻬﺎﺩ، ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ 150 ﺳﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﻋﻤﺮ ﻛﻨﺪ. ﺁﺭﻱ ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ ﺗﻌﻬﺪ ﭘﺎﺑﺮﺟﺎ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﺍﻳﻦ ﺗﺸﻜﻴﻼﺕ ﻫﻢ ﻋﻤﺮ ﺩﺭﺍﺯ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ”.

ﺟﺎﻥ. ﺟﻲ. ﺍﺳﻤﻴﻞ ﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﺷﺮﻛﺖ ﭘﺮﺍﻛﺘﺮ ﺍﻧﺪ ﮔﻤﺒﻞ

ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺻﺪﻭﭘﻨﺠﺎﻫﻤﻴﻦ ﺳﺎﻟﮕﺮﺩ ﺗﺄﺳﻴﺲ ﺷﺮﻛﺖ

ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ، ﺷﺮﺡ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﺁﻳﻨﺪﻩﻧﮕﺮ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻳـﻦ ﻛﺘـﺎﺏ ﻧـﻪ ﺑـﻪ ﺑﺤـﺚ ﺁﻳﻨـﺪﻩﻧﮕـﺮﻱ ﺩﺭ ﺑـﺎﺯﺍﺭ ﻣﻲﭘﺮﺩﺍﺯﺩ ﻭ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﻭ ﺗﺸﺮﻳﺢ ﻛﺎﻻﻫﺎﻱ ﺭﺅﻳﺎﻳﻲ. ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺑﻪ ﺑﺤﺚ ﺩﺭ ﺑـﺎﺭﻩ ﻟـﺰﻭﻡ ﺩﺍﺷـﺘﻦ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﻳﻠﻲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻬﻢﺗﺮ، ﺑﻨﻴﺎﺩﻱ ﺗﺮ ﻭ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭﺗﺮ ﻣﻲﭘﺮﺩﺍﺯﺩ. ﺍﻳـﻦ ﻛﺘـﺎﺏ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺪﻛﻲ ﺩﺭﻧﮓ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻓﻬﺮﺳﺘﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺫﻫﻦ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺭﻳﺪ، ﺑﺎ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎﻱ ﺯﻳـﺮ ﻣﻄﺎﺑﻘـﺖ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺗﺎ ﺩﻩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻭﺍﺟﺪ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺮﮔﺰﻳﻨﻨﺪ. کتاب با چرا شروع کنید را هم به شما توصیه می کنیم.

  • ﺩﺭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﻛﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
  • ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺍﻫﻞ ﻓﻦ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﺧﺒﺮﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺳﺘﻮﺩﻩ ﺷﻮﻧﺪ.
  • ﺑﺮﺩﻧﻴﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻲﻛﻨﻴﻢ، ﺍﺛﺮﻱ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﻧﺮﻓﺘﻨﻲ ﺑﺮﺟﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
  • ﭼﻨﺪ ﻧﺴﻞ ﭘﻴﺎﭘﻲ، ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﺍﺭﺷﺪ ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
  • ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻓﺮﺁﻭﺭﺩﻩﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
  • ﭘﻴﺶ ﺍﺯ 1950 ﺗﺄﺳﻴﺲ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻛﻨﻴﺪ. ﻛﺪﺍﻡ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺑﺮﺷـﻤﺎ ﺍﺛـﺮﻱ ﻋﻤﻴـﻖ ﮔﺬﺍﺷـﺘﻪ ﺍﺳـﺖ؟ ﺁﻳـﺎ ﺍﻳـﻦ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻭﺟﻪ ﺗﺸﺎﺑﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ؟ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺭﺍﺯ ﻣﺎﻧـﺪﮔﺎﺭﻱ ﻭ ﻛﺎﻣﻴـﺎﺑﻲ ﺁﻧﻬـﺎ ﭼﻴﺴـﺖ؟ ﺍﻳـﻦ ﺷـﺮﻛﺖﻫـﺎ ﺑـﺎ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﭼﻪ ﻓﺮﻗﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﺮﺻـﺖﻫـﺎ، ﺷـﺮﻛﺖﻫـﺎﻱ ﻣـﻮﺭﺩ ﻣﻘﺎﻳﺴـﻪ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻪﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺳﻨﺪ؟

 

برای دریافت خلاصه این کتاب نفیس مشخصات خود را در فیلد زیر وارد نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت خلاصه کتاب را برای شما ارسال خواهند نمود:

خلاصه کتاب "ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎﻧﺪﻥ"

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ توسط آژانس EBmedia

ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺑﻲﺍﻋﺘﺒﺎﺭ

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺍﻭﻝ: ﻻﺯﻣﻪ ﺭﺍﻩﺍﻧﺪﺍﺯﻱ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ، ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﻳﺪﻩﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ.

ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﺷﺮﻭﻉ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺭﺍﻩﺍﻧﺪﺍﺯﻱ ﻫﺮ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺍﻳﺪﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻓﻜﺮﻱ ﻧﺎﺻـﻮﺍﺏ ﺑﺎﺷـﺪ. ﺍﺯ ﻣﺠﻤـﻮﻉ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﻓﻘﻂ ﺷﻤﺎﺭ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻓﻜﺮ ﺑﺰﺭﮒ ﺁﻏﺎﺯ ﻛﺮﺩﻩﺍﻧﺪ.

مطالعه بفرمایید
خلاصه کتاب "اعترافات یک تبلیغاتچی"

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺩﻭﻡ: ﻻﺯﻣﻪ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ، ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﻛﺒﻴﺮ، ﺁﺭﻣﺎﻥﮔﺮﺍ ﻭ ﻓﺮﻣﻨﺪ ﺍﺳﺖ.

ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﺩﺭ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﺭﻫﺒﺮ ﻓﺮﻣﻨﺪ ﻭ ﺁﺭﻣﺎﻥﮔﺮﺍ ﺍﺻﻼﹰ ﻻﺯﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﻭﺣﺘﻲ ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣـﺪﺕ،

ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﻉ ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﺯﻳﺎﻥﺁﻭﺭ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﺷﺪ.

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺳﻮﻡ: ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻭ ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻫﺪﻑ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﻣﻮﻓﻖ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭﻱ ﺍﺳﺖ.

ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﺍﻱ ﺍﺯ ﻫﺪﻑﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﭘﻮﻝ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩﻥ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎﺳـﺖ.

( ﻧﻪ ﻟﺰﻭﻣﺎﹰ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﻲ).

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﭼﻬﺎﺭﻡ: ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ، ﻫﻤﮕﻲ ﻳﻚ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺍﺯ ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﻱ ﻣﺤﻮﺭﻱ ﺻﺤﻴﺢ ﺩﺍﺭﻧﺪ.

ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﭼﻨﻴﻦ ﺷﺮﻃﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺷﺪﻥ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺩﻭ ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﻳﺪﺋﻮﻟﻮﮊﻱﻫـﺎﻱ ﻛـﺎﻣﻼﹰ

ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﺟﺮﮔﻪ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﭘﻨﺠﻢ: ﺗﻨﻬﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﺍﺳﺖ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺍﺳﺖ.

ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺑﻪ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﺭﺯﺷﻲ ﺧﻮﺩ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﺁﻥ ﺍﺻﻮﻝ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻲﺩﻫﻨـﺪ.

ﺍﻳﻦ ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺻﺨﺮﻩﺍﻱ ﻳﻜﭙﺎﺭﭼﻪ، ﺷﺎﻟﻮﺩﻩ ﺷﺮﻛﺖ ﺭﺍ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﻨـﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﺮﺍﺳـﺎﺱ ﻣـﺪ ﺭﻭﺯ ﺩﮔﺮﮔـﻮﻥﻧﻤﻲﺷﻮﻧﺪ.

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺷﺸﻢ: ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻭ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭ، ﺑﻲ ﺧﻄﺮ ﺣﺮﻛﺖ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ.

ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺩﺍﺭﺩ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﭼﺸﻢ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﺤﺎﻓﻈﻪﻛﺎﺭ ﻭ ﺩﺳﺖﺑﻪﻋﺼﺎ ﺟﻠـﻮﻩ ﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺍﺯ ﮔﺰﻳﻨﺶ ﻫﺪﻑﻫﺎﻱ ﺑﻠﻨﺪﭘﺮﻭﺍﺯﺍﻧﻪ ﻭ ﺟﺴﻮﺭﺍﻧﻪ ﻧﻤﻲﻫﺮﺍﺳﻨﺪ.

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﻫﻔﺘﻢ: ﺷﺮﻛﺖ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﺭﻛﺮﺩﻥ ﺟﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﻲ ﻧﻈﻴﺮ، ﺑﻲ ﻧﻈﻴﺮ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ. ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻣﻲﺧﻮﺭﺩ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﻼﹰ ﺑﺎ ﺩﻳـﺪﮔﺎﻩ ﻭ ﻣﻌﻴﺎﺭﻫـﺎﻱ ﺷـﺮﻛﺖﻫـﺎﻱ ﺁﺭﻣـﺎﻧﻲ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻭﺭﻭﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﺎﺭﺝ ﻧﻴﺴﺖ. ﻳﺎ ﻓﺮﺩ ﺑﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺗﻨﺎﺳـﺐ ﻭ ﻫﻤـﺎﻫﻨﮕﻲ ﺩﺍﺭﺩ، ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺭﺷﺪ ﻣﻲﻛﻨﺪ ) ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﻟﺬﺕ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺩ( ﻭ ﻳـﺎ ﺍﻳـﻦ ﻛـﻪ ﭼﻮﻥ ﻭﻳﺮﻭﺱ ﻣﺤﻮ ﻭ ﺯﺩﻭﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﻫﺸﺘﻢ: ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﻣﻮﻓﻖ ﻣﺮﻫﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﻳﺰﻱ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩﻱ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻭ ﺑﻲ ﻧﻈﻴﺮ ﺍﺳﺖ. ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﭘﺎﺭﻩﺍﻱ ﺍﺯ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖﻫﺎﻱ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﺳﻌﻲ ﻭ ﺧﻄﺎ، ﺑﻬﺮﻩﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﻓﺮﺻﺖ ﻭ ﺗﺼـﺎﺩﻑ ﺑـﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺩﻭﺭﺍﻧﺪﻳﺸﻲ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﻳﺰﻱ ﻗﺒﻠﻲ ﻣﻲﺭﺳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺑﻴﺸـﺘﺮ ﻣـﻮﺍﺭﺩ ﺣﺎﺻـﻞ ﺍﺟـﺮﺍﻱ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﺳﻌﻲ ﻭ ﺧﻄﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﻧﻬﻢ: ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﻲﻫﺎﻱ ﺑﻨﻴﺎﺩﻱ، ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺍﻧﺘﺨـﺎﺏ ﻭ ﺍﺳـﺘﺨﺪﺍﻡ ﻛﻨﻨﺪ.

ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﺩﺭ ﻫﻔﺪﻩ ﻗﺮﻥ )ﺳﺮﺟﻤﻊ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺣﻴﺎﺕ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ( ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﻣـﻮﺭﺩ ﻣـﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ ﺍﺯ ﺑﻴـﺮﻭﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺑﻪ ٢ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﻃﺮﻑﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺭﻭﻥ ﺯﺍ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻭ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺖ. ﻧﺴﺒﺖ ٦ ﺑﻪ ١

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺩﻫﻢ: ﻓﻜﺮ ﻭ ﺫﻛﺮ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﻣﻮﻓﻖ ﻏﻠﺒﻪ ﺑﺮ ﺭﻗﺒﺎﺳﺖ. ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﻓﻜﺮ ﻭ ﺫﻛﺮ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ، ﻏﻠﺒﻪ ﻭ ﺗﺴﻠﻂ ﺑﺮﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖﻫـﺎ ﻛﺎﻣﻴـﺎﺑﻲ ﻭ ﭘﻴـﺮﻭﺯﻱ ﺑﺮﺭﻗﺒﺎ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻠﻜﻪ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﺴﺘﻤﺮ، ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻫﺪﻑﻫـﺎ ﻧﻴـﺰ ﻣـﻲﺭﺳـﻨﺪ. ﺁﻧﻬـﺎﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩﻫﺎ ﻗﺎﻧﻊ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪﺍﻧﺪ.

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﻳﺎﺯﺩﻫﻢ: ﻧﻤﻲﺷﻮﺩ ﻫﻢ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺧﺮﻣﺎ ﺭﺍ. ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺳﻴﺮ ﺳﺮﭘﻨﺠﻪ ﺍﺳﺘﺒﺪﺍﺩ ﻳﺎ ﻧﻤﻲﻛﻨﻨﺪ ﮔﺮﭼﻪ ﻇﺎﻫﺮﹰﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻴﻦ ﺍﻳﻦ ﻭ ﺁﻥ ﻳﻜﻲ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻧﻤﻲﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺍﺣﺪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﺍﺷﺖ. ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻳﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺭﺍ ﺭﺩ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻳـﺪ ﻳـﺎ ﺛﺒـﺎﺕ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩ ﻳﺎ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺭﺍ، ﻳﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺁﻳﻴﻨﻲ ﻳﺎ ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ﻓﺮﺩﻱ ﺭﺍ، ﻳﺎ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺭﻭﻥﺯﺍ ﻳﺎ ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﺑﻨﻴـﺎﺩﻱ ﺭﺍ، ﻳـﺎ ﺭﻭﻳﻪﻫﺎﻱ ﻣﺤﺎﻓﻈﻪﻛﺎﺭﺍﻧﻪ ﻳﺎ ﻫﺪﻑﻫﺎﻱ ﺷﺠﺎﻋﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﺭﺍ، ﻳﺎ ﭘﻮﻝ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩﻥ ﻳﺎ ﭘﺎﻳﺒﻨﺪﻱ ﺑﻪ ﺍﺻـﻮﻝ ﻭ ﺍﺭﺯﺵﻫـﺎ ﺭﺍ،ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺮﻋﻜﺲ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺁﻥ ﺭﺍ.

ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ: ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺷﺪﻥ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ، ﺍﺳﺎﺳﺎﹰ ﻣﺮﻫﻮﻥ ﺑﻴﺎﻧﻴﻪ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﻲ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ. ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ: ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﻱ ﻛﻨﻮﻧﻲ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﻣﻨﺤﺼﺮﹰﺍ ﭘﻴﺎﻣﺪ ﺑﻴﺎﻧﻪﻫـﺎﻱ ﺁﺭﻣـﺎﻧﻲ ﺁﻧﻬـﺎ ﻧﻴﺴـﺖ. ﻋﻠـﺖ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺑﻴﺎﻧﻴﻪ ﺁﺭﻣﺎﻥ، ﺍﺻﻮﻝ ﺍﺭﺯﺷﻲ ﻫﺪﻑ ﻏﺎﻳﻲ، ﺭﺳﺎﻟﺖ، ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ. ﺗﺪﻭﻳﻦ ﺑﻴﺎﻧﻴـﻪ ﻳـﻚﮔﺎﻡ ﺍﺯ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﮔﺎﻣﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮﺩ.

 

جهت اجرای مشاوره های مدیریتی درخواست خود را از طریق لینک زیر برای ما ثبت نمایید:

مشاوره کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.