کتاب تصویری “با چرا شروع کنید”

 

کتاب با چرا شروع کنید

کتاب “با چرا شروع کنید” از آن دسته از کتابهایی است که با خواندن آن ممکن است طرز فکر شما به کسب و کار تغییر کند. شاید با خواندن آن درنگی در ذهن شما ایجاد شود که واقعا چرا بعضی از تجارت ها، کسب و کارها و یا استارت آپ ها از بقیه موفق ترند؟ چرا بسیاری از اوقات یک کسب و کار و یا یک فردی که شاید بنیه اقتصادی قوی ندارد و یا در ظاهر به نظر نتواند از پس کار برآید به ناگاه گوی سبقت را از بقیه می رباید و از رقبای قدرتمند خود پیشی میگیرد؟ چرا بعضی از کسب و کارها افراد شاغل را مثل مهره مار به خود جذب می کند و کارکنان آن مایلند از جان مایه بگذارند تا آن کسب و کار موفق شود؟

اینها سوالاتی است که در پی پاسخ به آنها باید به یک چرایی بزرگ پاسخ داد.

سایمون سینک نویسنده کتاب “با چرا شروع کنید” موضوع را از این زاویه نگاه می کند:

3 سوالی که معمولا پرسیده می شود:

1- چه ؟

2- چطور؟

3- چرا؟

به عقیده وی اکثر کسب و کارها به سوالات 1 و 2 بیشتر پاسخ می دهند. یعنی میگویند چه چیزی تولید کنیم؟ چطور تولید کنیم؟ و بیشتر زمان خود را در پی یافتن پاسخ های بهتر به این دو سوال می گذارنند. ولی غافل از اینکه مهمترین سوال اینست که: چرا باید این محصول و یا خدمت را تولید کنیم؟

“چرایی وجودی شما همیشه مهمترین سوالی است که باید پرسیده شود”

تا زمانیکه به چرایی وجود خود در کسب و کار پی نبرید مشتریان شما هم تفاوت شما را از رقبا نخواهد فهمید و به همین دلیل است که عدم وفاداری مشتریان به خاطر ریالی کمتر پیش می آید و خیلی راحت مشتریان، شما را رها و به رقیبتان مراجعه می کنند چراکه مشتریان چرایی قدرتمندی در کسب و کار شما ندیده اند. البته این بدین معنی نیست که لزوما در رقیب شما آن را یافته اند بلکه فقط به این دلیل است که شاید رقبیتان ارزانتر از شما عرضه میکرده است و اگر رقیب دیگری هم پیدا شود تا از آن ارزانتر ارائه کند او را هم ترک کنند. البته این موضوع فقط به دلیل قیمت نیست دلایل دیگری هم باعث این جایگزینی هستند ولی ریشه همه آن ها اینست که شما به “چرایی” حضور خود در کسب و کار فکر نکرده اید و همین موضوع باعث خواهد شد تا مخاطبان و مشتریان شما هم تفاوت معناداری بین شما و رقیبان نبینند.

مطالعه بفرمایید
Find your Dharma instead of working hard

در این ویدیو شما با معرفی تصویری این کتاب آشنا می شوید. این کتاب تصویری با انتخاب صحنه هایی جذاب و موسیقی و صوت شما را به دنیای افکار سایمون می برد و می تواند نقطه عطفی در تغییر نگرش شما به کسب و کاری که الان دارید و یا در آن کار می کنید و یا حتی زندگیتان محسوب شود.

 

 

 

برای بهره مندی از مشاوره های تخصصی کسب و کار اینجا را کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.