با استراتژی اسپانسرهای جام‌جهانی 2018، آشنا شوید

world cup sponsors strategies

 

ترجمه و گردآوری: شقایق یزدچی

مدت مطالعه: 4 دقیقه

 

از آن‌جایی که مسابقات جام‌جهانی، بزرگ‌ترین تورنمنت در دنیای فوتبال است، تبلیغات و اسپانسرهای این مسابقات نیز، یکی از مهم‌ترین موضوعات به حساب می‌آید.

در این مقاله، سعی شده است تا با تحلیل اسپانسرهای جام‌جهانی 2018 و موارد موثری، که موجب موفقیت اسپانسرها در یک رویداد می‌شود، اشاره کنیم. همچنین، به بررسی تاثیر تبلیغات جام‌جهانی بر روی مشتریان می‌پردازیم.

نکات قابل توجه در مسابقات جام‌جهانی 2018:
  • آدیداس، ویزا، کوکاکولا، هیوندای، کیا، قطرایرویز،Gazprom (شرکت گاز روسی) و Wanda (گروه سازمانی چینی)، اسپانسرهای پر رنگ و مطرح جام‌جهانی 2018، بودند.
  • به طور میانگین، روزانه 2،513،890 دلار، توسط اسپانسرهای جام‌جهانی 2018، پرداخت می‌شد.
  • 4 میلیون نفر، در طول مسابقات، با اسپانسرها آشنا شدند.
  • 850،315 نفر، با اسپانسرها ارتباط برقرار کردند.
  • به طور متوسط، به ازای هر دلار که توسط اسپانسرها خرج می‌شد، 0،34 طرفدار بدست می‌آمد؛ این در حالی است، که برند Umbro، به ازای پرداخت هر دلار، 4.43 طرفدار جذب کرد.
نقاط تمایز جام‌جهانی 2018، چه بود؟

همان‌طور که همه تحلیل‌گران، جام‌جهانی سال 2018 را متفاوت از سال‌های گذشته می‌دانستند، اسپانسرهای این دوره نیز، نسبت به سال‌های قبل متفاوت بودند. پایان همکاری سونی و ایرلاین امارات در جام‌جهانی 2014، آغاز این تغییرات بود.

در مسابقات جام‌جهانی 2018، چین نقش پررنگ‌تری نسبت به اسپانسرهای هم دوره خود داشت. از جمله شرکت‌های چینی، می‌توان به Vivo، Hisense و Mengniu اشاره کرد. این شرکت‌ها توانستند، به بهترین شکل ممکن محصولات خود را به همه دنیا، در قالب اسپانسرهای جام‌جهانی 2018، معرفی کنند.

یکی از دلایل عمده این تغییرات، بینندگان مسابقات بودند. از سال 2014 تاکنون، به تعداد افرادی که از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند و با دنیای مجازی سر و کار دارند، اضافه شده است، این امر موجب افزایش ارتباطات کاربران با محصولات می‌شود.

در این میان، اسپانسرها هم تغییرات بسیاری کرده‌اند؛ اما سوال مهم این‌جاست، کدام اسپانسر در مسابقات جام‌جهانی 2018، عملکرد بهتری نسبت به سایر اسپانسرها داشته است؟

هزینه اسپانسرها برای مسابقات جام‌جهانی 2018، چقدر بوده است؟

محرمانه بودن اطلاعات اسپانسرها، بزرگ‌ترین مشکل برای محاسبه سود بدست آمده آن‌هاست.

جمله معروف بیل ویلسون (Bill Wilson)، در بی‌بی‌سی نیوز، بی‌مصداق با این موضوع نیست، «درست است که ابعاد مالی اسپانسرها در مسابقات 2018، کاملا مشهود نبود، اما تغییرات فاحش آن نسبت به سال‌های گذشته، کاملا شفاف بوده است.

مسابقات جام‌جهانی، بهترین فرصت برای معرفی محصولات اسپانسرهاست. این فرصت، هر 4 سال یک بار دست می‌دهد و بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا، از چند سال قبل، نسبت به طراحی کمپین‌های خود برای این مسابقات برنامه‌ریزی می‌کنند.

در بخش دوم این مطلب، به توضیحات تکمیلی در خصوص بررسی و تحلیل عمیق رفتار اسپانسرها در مسابقات جام‌جهانی 2018، پرداخته می‌شود و شما با استراتژی اسپانسرهای مطرح دنیا، آشنا خواهید شد.

 

مطالعه بفرمایید
کفش ملی⁩ و ⁧کیکرز ⁩فرانسه

 

شقایق یزدچی

فارغ التحصیل كارشناسي ارشد مهندسي مديريت صنايع نساجي هستم و در حال حاضر به ترجمه متون و تولید محتوای جذاب مشغولم، در موسسات خيريه فعاليت دارم، علاقمند به كارهاي تيمي و كسب و كارهای آنلاين و همچنين مشتاق به فعاليت در حوزه ديجيتال ماركتينگ هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.