85آمار جالب اینفلوئنسر مارکتینگ

 

مترجم : شادی دیانی

1 -70% مشتریان تحت تاثیر همتایشان هستند.

2  -30% مشتریان بیشتر تحت تاثیر اینفلوئنسرهای غیرسلبریتی قرار میگیرند.

3-فیس بوک قوی ترین سوشال مدیا است و 19% خرید مشتریان بر اساس تاثیرات فیس بوک است.

4-تنها 3% مشتریان از سلبریتی ها تاثیر میگیرند.

5-یوتیوب دومین سوشال مدیاموثر در خرید است.

6 -4.5% دیجیتال ادز 4.7%پرینت ادز 7.4% تبلیغات تلویزیونی

7-کانال توئیتر کمتر از 2% تاثیر در خرید دارد و کم تاثیرترین کانال اجتماعی است.

8-هنگام خرید در فروشگاه 60% مشتریان تحت تاثیر رسانه های اجتماعی و یا بلاگ قرار دارند.

9 -22.8% آقایان در خریدشان تحت تاثیر یوتیوب هستند.

10 -13.9% خانم ها در خریدشان تحت تاثیر یوتیوب هستند.

 

 

11 -34.4% آقایان و 15.4% خانم ها تحت تاثیر بلاگ ها در خریدهای آنلاین هستند.

12- آقایان 2 برابر خانم ها تحت تاثیر نظرات بلاگ ها در خرید حضوری قرار میگیرند.

13 -3% از کسانی که حیوان خانگی دارند سلبریتی های دارای حیوان خانگی را دنبال میکند و کسانی که خدمات مربوط به حیوانات خانگی را ارائه میدهند میتوانند ازین قابلیت استفاده کنند.

14 -65% کسانی که حیوان خانگی دارند به طور میانگین هفته ای 2 پست از حیوان خود میگذارند.

15 -50% صاحبان سگ ها ادعا کرده اند که تصویر حیوان خانگی آنها توجه بیشتری نسبت به خودشان جلب میکند.

16 -56% مشتریان در هنگام خرید متاثر از دوستان و آشنایان خود هستند.

17-توییت از جانب خود برند میتواند تا 2.7 برابر میزان خرید را افزایش دهد که این آمار در مقایسه با افرادی است که توییت را ندیده اند.

 

 

18-زمانیکه که توئیت از جانب برند همزمان با توئیت از جانب اینفلوئنسرها میشود اثر تا 5.2 برابر افزایش میابد.

19 -49% مشتریان در خریدشان از حرف اینفلوئنسرها تبعیت میکنند.

20- بیش از 50% کاربران توییتر نوازندگان و بازیگران را دنبال میکنند البته به عنوان سرگرمی نه الهام گیری.

21 -3/1 کاربران توئیتر اینفلوئنسرهای توئیتری را دنبال میکنند.

22-افراد بین 13 تا 24 سال 2 برابر بیشتر از سایرین اینفلوئنسرها را بر اساس تعداد فالوئرشان انتخاب میکنند.

23-افراد 45 سال به بالا اینفلوئنسرهای متنوعی را دنبال میکنند و خانواده ها را ترجیح میدهند.

24 -40%کاربران توییتر برندها را دنبال میکنند و 60% آنها مایلند در مورد محصولات از طریق خود برند بدانند نه سلبریتی ها.

25-تقریبا 40% کاربران توییتر حداقل به دنبال یک توییت تبلبیغاتی خرید کرده اند.

26 -20%کاربران توییتر مایلند نظر یک اینفلوئنسر را در مورد یک محصول بدانند و این نشانه قدرت اینفلوئنسرهاست.

27-کمتر از 1% مادران در خریدشان تحت تاثیر اینفلوئنسرها هستند.

28 -3%مادران وفادار به برند دلخواهشان هستند و تحت تاثیر تبلیغات قرار نمیگیرند.طبق تحقیقات،مادران به برندهای نوشیدنی دلخواهشان بسیار وفادار هستند.

29- 70% نوجوانان بیشتر تحت تاثیر یوتیوبرها هستند تا سلبریتی های سنتی.

30 -40% کاربران توتیوب معتقدند که یوتیوبر مورد علاقه شان آنها را بیشتز دوستانشان درک میکند.

 

 

31-یوتیوبرها 3 برابر بیشتر ز سلبریتی ها تاثیر گزارند.

32-25 یوتیوبر برتر 2 برابر بیشتر از سایر یوتیوبرها جذابند و 12 برابر بیشتذ کامنت نسبت به سلبریتی ها دارند.

33 -70%کاربران توئیتر معتقدند ستاره های یوتیوب پیشگام هستند و این موضوع در هنگام خرید افراد قابل رویت است.

34 -60%کاربران یوتیوب تحت تاثیر یوتیوبرها هستد تا سلبریتی ها.

35-بر اساس تحقیق روی 400 خانم به هنگام خرید رفتار بسیاری از  آنها بر گرفته از رسانه های اجتماعی است.بلاگرهای مادر رتبه 3 را در تاثیرگزاری دارند.

36-بر اساس مطالعات اینستاگرامرهای محبوب رتبه 6 را در تاثیرگزاری هنگام خرید دارند.

37-بسیاری از مواد اولیه رسپی های به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی توسط کاربران خریداری میشوند.

38-81% مشتریان مرتبا چیزهایی که در رسانه های اجتماعی دیده اند را خریداری میکنند.

39-94% مشتریان مواد غذایی جدیدی که رسپی آنها و یا عکس آنا به اشتراک گذاشته شده را امتحان میکنند.

40-81% مشتریان در هنگام خرید تحت تاثیر نظرات و تجربیات دیگران قرار میگیرند.

41-رسانه های اجتماعی منبع اصلی برای بررسی یک محصول توسط 86% خانم ها است.

42-اگر اینفلوئنسرها در تبلیغ خود آزادانه و به شیوه خود عمل کنند 76% موثرتر خواهند بود.

43-67% اینفلوئنسرها  بیشتر تمایل به تبلیغ برای برندهایی دارند کع آنها را به رقابت با سایر اینفلوئنسرها وا میدارد.

44-47% اینفلوئنسرها تمایل به همکاری با برندهایی دارند که با اهدافشام همسو است.

45-47% اینفلوئنسرها معتقدند چارچوب هایی که از سوی برندها یه آنها داده میشود بسیار محدود کننده است.

46-89% اینفلوئنسرها در سایت یا بلاگ خود نیز تولید محتوا میکنند.

47-اینستاگرام برای میکرو اینفلوئنسرها بسیار مهم است و ابزار اصلی 80% آنهاست.

48-59% میکرو اینفلوئنسرها تاثیرگزار ترین ابزار برای تشویق مخاطبان خود هستند.

49-53%  میکرو اینفلوئنسرها گفته اند که هیچ گاه در ازای دریافت پول تبلیغ نکرده اند.

50-بلاگ و اینستاگرام محبوب ترین ابزای برندها هستند و 54% اینفلوئنسرها از بلاگ به عنوان یک ابزار جانبی استفاده میکنند.

51-42% میکرو اینفلوئنسرها گفته اند که برای حمایت از موضوعی در صفحه خود پست میگذارند.

52-تنها 25% از برندها درک درستی نسبت به مبلغ دریافتی اینفلوئنسرها برای یک تبلیغ دارند.

53-84% برندها کمتر از 250 دلار بابت هر پست اینستاگرام هزینه میکنند.

54-97% برندها کمتر از 500دلار برای هر پست هزینه میکنند.

55-87% برندها در تبلیغات بلاگی کمتر از 500 دلار هزینه میکنند.

56-96% برندها در تبلیغات بلاگی کمتر از 1000 دلار هزینه میکنند.

57-90% برندها در فیس بوک کمتر از 250 دلار هزینه میکنند.

58-96% برندها کمتر از 500 دلار بابت هر تبلیغ در فیس بوک هزینه میکنند.این اعداد یاری کننده در گیش بینی مالی در کمپین ها هستند.

59-اینفلوئنسرهای توئیتر ارزان تر از سایرین هستند و نرخ دریافتی 90% آنها کمتر از 15 دلار است.

60-نرخ دریافتی 96% اینفلوئنسرهای توئیتر کمتر از 200 دلار است.

61-بر اساس بررسی 800000 نری که بالغ بر 1000 فالوئر در اینستاگرام داشته اند،میزان لایک لایک افراد دارای کمتر از 1000 فالوئر 8% بیشتر است.

62-کسانی که بالای 10 ملیون فالوئر دارند حدود 1.6% لایک دارند.

63-اینفلوئنسرهای با کمتر از 1000 فالوئر در 0.5% مواقع کامنت دریافت میکنند.

64- اینفلوئنسرهای با بیشتر از 10 ملیون فالوئر در 00.4% مواقع کامنت دریافت میکنند.

65-اینفلوئنسرها 11 برابر بیشتر در تولیر تبلیغ خلاق ترند.

66-پس از اضافه شدن قابلیت بلاک تبلیغات از سال 2016 اثر بخشی تبلیغات کاهش یافته است.

67-11% کاربران اینترنت بلاک تبلیغات خود را فعال کرده اند.

68-94% کسانی که بلاک تبلیغات خود را فعال کرده اند آن را موثر یافته اند.

69-بلاک تبلیغات برندها را ناچار به تخصیص بودجه بیشترتقریبا 2 برابر در 2017 شدند و 39% برندها در نظر دارند تا بودجه خود را افزایش دهند.

70-46% اینفلوئنسرها بین 2-5 برند برای تبلیغ در سال در نظر میگیرند و 30% آنها با بیش از 5 برند در سال کار میکنند.

71-برندها با اینفلوئنسرهای زیادی کار میکنند و 24% آنها در هر کمپین با 25-30 اینفلوئنسر همکاری دارند.

72-62% برندها با بیش از 10 اینفلوئنسر همکاری میکنند.

73-اسنپ چت و توئیتر کم تاثیرترین اینفلوئنسرها را دارند و اینستاگرام با تاثیرترین.

74-جستجوی کلمه “اینفلوئنسر مارکتینگ” 325% افزایش یافته است که محبوبیت آنرا نشان میدهد.

75-طبق نظر 28% مردم رتبه 1 در تیلیغات آنلاین به اینفلوئنسر مارکتینگ اختصاص داده شده است.

76-اینفلوئنسر مارکتینگ 2 برابر بیشتر نسبت به سرچ ارگانیک موثر است.

77- اینفلوئنسر مارکتینگ 10 برابر بیشتر در وابسته کردن قدرتمند است.

78-به ازا هزینه کردن هر 1 دلار در اینفلوئنسر مارکتینگ 7.65 دلار به دست می آید که این رقم بعضا تا 20 دلار هم افزایش میابد.

79-57% درصد برندها حاضرند برای تولید محتوا هزینه کنند اما تنها 37% آنها برای اینفلوئنسر مارکتینگ نیز هزینه میکنند.

80-3/2 شرکت ها در نظردارند برای اینفلوئنسر مارکتینگ بودجه خود را افزایش دهند.

81-تمامی اینفلوئنسرها در محتوا سازی قوی هستند.

82-81% اینفلوئنسرها محتوای خود را در کانال خود نیز بازنشر میکنند.

83-85% شرکت ها از محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها برای خود الگو برداری میکنند.

84-همکاری با اینفلوئنسرها به برندها کمک زیادی کرده است اما 76% برندها هنوز در حال بررسی میزان اثربخشی هستند.

85- -42% شرکت ها نگرانند که تغییر الگوریتم ها باعث کم اثر شدن اینفلوئنسرها شود.

 

مطالعه بفرمایید
گفتگوی رادیو فرهنگ با محسن ارژنگ کارشناس و مشاور بازاریابی اینترنتی

مقاله مرتبط :

اجرای دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.