گزارش تصویری اکسپو دبی و نتایج اقتصادی

 

رویداد اکسپو هر 5 سال یکبار در یکی از پایتخت های جهان برگزار میشود و برای به دست آوردن این جایگاه به عنوان برگزار کننده، آن کشور از جهات مختلف مورد بررسی قرار میگیرد و این افتخار به آن اعطا می گردد.

از وجوه مورد بررسی می توان به زیرساخت های تجاری، اقتصادی،سیاسی و روابط آن کشور با کشورهای دیگر نام برد.

زمانیکه دبی به عنوان شهر بعدی، بعد از میلان انتخاب شد دولتمردان این شهر می دانستند که چه دستاوردی را از آن خود خواهند کرد. همراه با این انتخاب مدیران و مشاوران و دولتمردان امارات در صدد ایجاد زیرساخت های ویژه برای برگزاری هر چه با شکوه تر این نمایشگاه برآمدند.

ایجاد شهر نمایشگاهی جدید برای رویداد اکسپو و همچنین ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و دیگر لوازم مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.

ولی از آنجاکه در تجارت و کسب و کار همواره همه چیز به خوبی که پیش بینی نمی شود، از بد ماجرا رویداد اکسپو مصادف شد با پاندمی کرونا و به تبع آن این رویداد به تعویق افتاد با یک سال تاخیر در سال 2022 برگزار شد.

در اکسپوی دبی حدود 200 پاویون وجود دارد که 191 آن مربوط به کشورهای مختلف است. تنها کشوری که در آن حضور نداشت افغانستان بود که به دلیل تسلط طالبان، دلیلی برای حضور در نمایشگاه ندیدند.

طبق آمار رسمی حدود 24 میلیون نفر از این نمایشگاه در مدت 6 ماه از 178 کشور بازدید کردند. بیشترین آمار بازدید کنندگان به ترتیب از کشورهای هند و پس از آن آلمان، عربستان سعودی، بریتانیا، روسیه، فرانسه و ایالات متحده آمریکا بود.

بر اساس گزارش اتاق بازرگانی دبی، نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، به بیش از 76 درصد از شرکت‌ها در امارات کمک کرد تا در طول دوره شش ماهه خود، رشد خود را افزایش دهند. در این گزارش آمده است: “اکسپو 2020 دبی همچنین نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران ملکی ایفا کرده است و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد پروژه های مورد علاقه خود را نزدیک ببینند و خرید کنند.”

اکسپو 2020 دبی سهم قابل توجهی در اقتصاد غیر نفتی دبی و امارات متحده عربی داشت. اگرچه پیش بینی تأثیر دقیق اکسپوی 2020 دبی دشوار است، اما تردیدی وجود ندارد که این رویداد مهمی برای اقتصاد امارات متحده عربی بوده است. به گفته تحلیلگران، دوره نمایشگاه دبی 2020 احتمالاً 23 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی برای امارات خواهد داشت.

برای مشاهده ویدیوی کوتاهی از گزارش تصویری اکسپوی دبی با ما همراه باشید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.