بازاریابی شبکه های اجتماعی در برنامه زنگ اقتصاد

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

شاید 20 سال آینده فرزند ما از بپرسد که بیشترین زمانی که قبلا صرف می کردید روی چه چیزی بود و جذابترین سرگرمی شما چی بوده قدیما؟

بدون شک 80 درصد پدر و مادرها در اون زمان میگن بیشترین زمان خودمون رو در اینستاگرام می گذراندیم. واقعا عجیبه!

این اتفاقی است که خواه یا ناخواه ما درگیر خودش کرده و از بد ماجرا اینکه بیشتر افراد در این پدیده اجتماعی و تغییر جامعه به عنوان مصرف کننده هستند و نفعی از این موج ایجاد شده نمی برند و حتی تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات هم از استفاده درست و به جای این پدیده غافل هستند و اگر هم به اهمیت آن پی برده اند و فعالیت می کنند به نحو درست و اصولی وارد این فضا نشده اند. بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزه یک فرد را یک شبه از فرش به عرش و یا بالعکس میرسانند. چه اتفاقی افتاده است که این نوع رسانه ها گوی سبقت و تاثیرگذاری را از رسانه های جریان اصلی ربوده اند؟

پاسخ در تغییر نسل های بازاریابی است. 

پایان نسل سنتی به مدرن از بازاریابی نسل چهارم آغاز شد. نسلی که در آن بازاریابی دیجیتال و یا دیجیتال مارکتینگ پا به عرصه گذاشت.

جایی که قدرتهای انحصاری به قدرتهای پراکنده تبدیل شده اند. تاثیرگذاری عمودی به تاثیرگذاری افقی تبدیل شد و قدرت پخش صدا و تصویر تنها به رسانه های جریان اصلی  منحصر نبود.

مطالعه بفرمایید
عوامل موثر در بازاریابی رسانه های اجتماعی

الان که این مطلب را برای شما می نویسیم ما در بازاریابی نسل پنجم سیر می کنیم ولی هنوز هستند شرکتها و سازمانهایی که هنوز وارد نسل چهارم هم نشده اند.

فایل صوتی بررسی بازاریابی شبکه های اجتماعی

در مصاحبه اخیر راجع به موارد زیر صحبت کردیم: 

  • بازاریابی رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک

  • بازاریابی محتوا Content Marketing

  •  بازاریابی تولید شده توسط مخاطب User Generated Content

  •  تولید محتوای پشت صحنه و نشان دادن روند تولید

  • بررسی روند استقبال از شبکه های اجتماعی

  • چرخه عمر محصول 

  • بررسی اتاق فکر برای راه اندازی شبکه های اجتماعی 

  • انواع شبکه های اجتماعی و انواع Dress code در رسانه های اجتماعی 

 

در لینک های زیر می توانید شنوای این مصاحبه رادیویی باشید: 

 

لینک زیر را از دقیقه 25 شنوا باشید: (فایل صوتی بررسی بازاریابی شبکه های اجتماعی SMM ) 

http://player.iranseda.ir/timeArchive-player/?VALID=TRUE&ch=19&ti=18:00&d=2023/11/14

فایل صوتی را از لینک زیر از ابتدا بشنوید: (پادکست بازاریابی رسانه های اجتماعی Social Media Marketing)

http://player.iranseda.ir/timeArchive-player/?VALID=TRUE&t=1&ch=19&ti=18:30&pno=1000&d=11/14/2023

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.