چهارمین کنفرانس ‌بین‌المللی بازاریابی خدمات بانکی

033محسن ارژنگ

کنفرانس ‌بین‌المللی بازاریابی خدمات بانکی به کار خود پایان داد

مریم یعقوبی- محسن ارژنگ

در چهارمین کنفرانس بازاریابی خدمات مالی که روزهای ۲۳ و ۲۴ مهرماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، بیش از ۷۰۰ نفر از مدیران ارشد و کارشناسان حوزه روابط عمومی و بازاریابی همچنین روسا و معاونان شعب بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری گردهم آمدند تا در خصوص «بازاریابی خدمات بانکی در عمل» با هم گفت‌وگو کنند.

به گزارش روزنامه آسیا، در این مراسم، غلامعباس افشار، دبیرکل این کنفرانس، ضمن تشکر از استقبال گرم و پرشور همکاران خود از این اظهار امیدواری کرد، شبکه بانکی کشور بتواند شاهد تلاش‌های جمعی بیشتری برای پیوند بین اعضای این خانواده بزرگ و گام برداشتن در مسیر توسعه و تحول باشد.

وی همچنین در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار روزنامه آسیا گفت: «این حضور پر شور و گسترده در رویدادی که چهارمین دوره خود را در حوزه بازاریابی خدمات بانکی پشت سر می‌گذارد، مسئولیت‌های ما را در مرکز بازاریابی خدمات مالی سنگین‌تر می‌کند.»

دبیرکل چهارمین کنفرانس ‌بین‌المللی بازاریابی خدمات بانکی با تاکید بر این نکته که در دو روز برگزاری‌ کنفرانس فضای بسیار خوبی برای آشنایی مدیران ارشد و کارشناسان این حوزه در خصوص «بازاریابی بانکی در عمل» فراهم شد، گفت: این یک ادعا نیست! حضور گسترده مخاطبان این کنفرانس در برنامه‌های اعلام شده به گونه‌ای بود که ما هر لحظه از بودن و فعالیت در بین همکارانی که برای کسب تجربه‌ای جدید و همگاهی برای آینده‌ای روشن‌تر گردهم آمده بودند، انرژی می‌گرفتیم.

وی افزود: ما هم مانند هرکار بزرگ دیگری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و قطعا ضعف‌هایی وجود دارد که این ضعف‌ها و مشکلات، تنها با در کنار هم بودن و مشارکت صمیمانه عزیزان همکارمان در شبکه بزرگ بانکی کشور حل شدنی است.

موج جدید رقابت در صنعت بانکداری ایران، موضوع سخنرانی دکتر مسعود کیماسی دیگر سخنران این همایش  بود.

وی در سخنان خود با اشاره به شروع رقابت در شبکه بانکی کشور افزود: مسئله مهم این است که در خدمات ارائه شده در موج جدید رقابت که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین بانکی، آن هم در دنیای مجازی شکل می‌گیرد، مشتری بانک بتواند با سهولت بیشتری به سرویس‌های مورد نیاز خود دست پیدا ‌کند و با آرامش و امنیت بالاتری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند؛ به همین دلیل اگر هوشمندانه عمل کنیم در بازار رقابت همه کسانی که اصول بازاریابی مدرن را بدانند و هنر استفاده از آن را داشته باشند، برنده‌اند.

دکتر سپیتا انصاری، صاحب نظر و فعال در حوزه بازاریابی بانکی یکی دیگر از سخنرانان کنفرانس بود.

وی که به عنوان یک ایرانی‌الاصل، در سمت مدیر یک شرکت بازاریابی در کشور آلمان فعال است، سخنان خود را با موضوع پویایی بازاریابی آنلاین در صنعت خدمات مالی، چگونگی استفاده از اینترنت برای رشد و رهبری بازار برای حاضران در کنفرانس ارائه کرد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: خوب است بدانید ۶۰ درصد خدمات در شرکت‌های مالی و بانک‌ها در آلمان به‌صورت خدمات آنلاین است و این یعنی این نوع از خدمات خیلی پویا هستند و باید سهم مهم آنها را در بازاریابی هم در نظر گرفت.

دکتر انصاری در ادامه افزود:  وقتی صحبت از خدمات آنلاین است نمی‌توان اینترنت و شبکه‌های مجازی را نادیده گرفت. درواقع مفهوم این حجم از خدمات به صورت آنلاین گویای این واقعیت است که همه این خدمات وابسته به دنیای مجازی هستند. ما به دلیل گستردگی خدمات قابل ارائه از طریق وب سایت و اینترنت، کانال‌های زیادی را هم برای ارائه خدمات داریم و به همین دلیل باید راه‌های استفاده از اینترنت را برای بهره‌گیری در صنعت خدمات مالی بدانیم.

انصاری تاکید کرد: امروزه اینترنت خودش بازاری مهم و در دسترس است که مشتری را به ما معرفی می‌کند و ما می‌توانیم در صورت داشتن ظرفیت‌های لازم، این مشتری را برای طولانی مدت برای خودمان حفظ کنیم. حالا اگر ما این خدمات را در دنیای مجازی به اشتراک بگذاریم، همکاران زیادی خواهیم داشت که می‌توانند خدمات ما را بفروشند و ضمن سود رساندن به ما، خودشان هم در این بازار سهمی داشته باشند.

مطالعه بفرمایید
بهینه سازی در گوگل، یوتیوب و پینترست

دکتر حسین وظیفه‌دوست، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنرانی خود با موضوع تاثیر زبان بدن در فروش خدمات بانکی، گفت: استفاده از زبان بدن، برای تاثیرگذاری بر مخاطب، موضوعی است که بسیاری از شما از آن در ارتباطات خود استفاده می‌کنید، ولی ممکن است آگاهانه بدان توجه نداشته باشید، در صورتی که این امر اگر با آگاهی انجام شود و ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند در موفقیت شما به‌خصوص در امر بازاریابی بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. بنا به تحقیقات انجام شده حرکات بدن در ارتباطات تاثیر زیادی دارد. بسیاری از کسانی که قادر به فروش خدمات خود نیستند، از حرف زدن به زبان دلخواه مشتری بی‌اطلاع هستند و چون ارتباط موثر بین آنان و مشتری برقرار نمی‌شود، خدمات خود را هم نمی‌توانند بفروشند.

گراهام نیوجنت که از کشور انگلستان برای ارائه سخنرانی به ایران آمده بود، آخرین سخنران این کنفرانس دو روزه بود.

وی که در موضوع احیای احترام و وجهه بانک‌ها پس از بحران‌ها سخن می‌گفت، اظهار داشت: من در بانک اچ‌اس‌بی‌سی مدیر بوده‌ام و همچنین در شمال نیجریه در پروژه‌های بانکی فعال بوده‌ام، به همین دلیل تجاربی نیز از بحران‌های بانکی و منطقه‌ای دارم که به من این اجازه را می‌دهد در مورد موضوع سخنرانی خودم برای شما حرف بزنم.

تجاربم نشان می‌دهد معمولا بانک سود خود و منافع خودش را بر نیازهای مشتریان ترجیح می‌دهد. اما زمانی که بحران‌های مالی از نوع بحران‌های اخیر پیش می‌آید، اوضاع فرق می‌کند. در این زمان ما نیاز زیادی به مشتریان داریم و چه بهتر که از همان ابتدا روابط خود را با مشتری طوری تنظیم کنیم که در بحران‌ها تنها نمانیم. بحران‌ها می‌آیند و می‌گذرند، اما مهم این است که ما بتوانیم پس از بحران هم وجهه بانک را در نزد مشتریان احیا کنیم و اعتماد آنها را باز گردانیم.

با اتمام سخنرانی آقای گراهام نیوجنت، چهارمین کنفرانس ‌بین‌المللی بازاریابی خدمات بانکی به پایان خود نزدیک‌تر شد، اما قبل از مراسم اختتامیه کنفرانس آقای غلامعباس افشار، مدیر مرکز بازاریابی خدمات مالی و دبیرکل کنفرانس به همراه تنی چند از مدیران شبکه بانکی با حضور در غرفه‌های نمایشگاهی، ضمن تشکر از حضور فعال آنان، لوح تقدیر برگزارکنندگان کنفرانس را به مسئولان غرفه‌ها تقدیم کردند.

در پایان کنفرانس، میهمانان و سخنرانان خارجی کنفرانس آقایان چاندر موهان، فرانکوئیس اوبرت، گراهام نیوجنت و دکتر سپیتا انصاری، لوح تقدیر خود را از دست مسئولان کنفرانس و نمایندگان مدیران شبکه بانکی  دریافت کردند.

دبیرخانه کنفرانس لوح تقدیر کنفرانس را به پاس حمایت‌ها و همراهی‌های بی‌دریغ به شرح زیر به نمایندگان اهدا کرد:

بانک صادرات ایران، بانک انصار، بانک شهر، بانک مسکن، بانک توسعه تعاون، بانک توسعه صادرات ایران، پست بانک ایران، موسسه مالی و اعتباری فردوسی، موسسه مالی و اعتباری صالحین (بانک آینده)، موسسه مالی و اعتباری عسکریه، شرکت گرایش تازه  کیش، گروه مشاوران تبلیغاتی سوریا، روزنامه تفاهم و روزنامه اقتصادی آسیا.

در پایان مراسم موسسه مالی و اعتباری فردوسی به رسم هدیه، ۲۰ هدیه یک میلیون ریالی به ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان کنفرانس به قید قرعه تقدیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.