چگونه با مقاله نویسی و بلاگ کسب و کار خودتان را بهبود دهید؟

موضوع بلاگ‌نویسی نیازمند بحثی عمیق است. بلاگ‌نویسی یکی از قدرتمندترین و متنوع‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال دردسترس شماست. شما می‌توانید بلاگ را همانند خانه‌ای شامل هر نوع محتوا از جمله متن، گرافیک، صوت و تصویر بدانید.

قدرت بلاگ به خوبی اجرا شده ی یک کسب‌وکار، در قابلیت آن به منظور ایجاد آگاهی برای شرکت، برندها، کارمندان دارای رابطه مستقیم(در تماس) با مشتری، محصولات و خدمات شما است. وقتی بلاگ کسب‌وکار به درستی تهیه شود، به بخش حیاتی(اساسی) ترکیب بازاریابی شما تبدیل می‌شود. اگرچه در صورتی که بلاگ کسب‌وکار به شیوه نامناسب تهیه شود، می‌تواند به امری آشفته‌کننده و وقت‌گیر تبدیل شود که در برابر تلاش شما هیچ بازدهی نخواهد داشت.

اگرچه باید همیشه سفر مشتری را در ذهن داشته باشید، هدف اصلی بلاگ کسب‌وکار شما جذب مشتری احتمالی آگاه است که در نهایت به مشتریان راغب(لید) و فروش تبدیل می‌شود. اگرچه در دیگر قسمت های محتوا، ارائه پیشنهادات تخفیف درخواستی، ویژه و بسیار زیاد در محتوای شما اهمیت اساسی دارد، هدف بلاگ تبدیل فوری مشتری احتمالی به مشتری راغب یا خریدار نیست.

بازاریابی درباره زنجیره پیشنهادات شما به مشتریان احتمالی، مشتریان راغب(لید) و خریداران است. محتوای بلاگ یکی از پیشنهادات نقطه ورود است که به مشتریان احتمالی ارائه می‌دهید که چیزی درباره شما یا شرکت شما نمی‌دانند. محتوا، همچنین چیزی است که می‌توانید از طریق ایمیل، رسانه اجتماعی و ترافیک پرداختی، حتی در بین بهترین خریداران خود، توزیع کنید تا کسب‌وکار شما در یاد و خاطره افراد باقی مانده و باعث ایجاد ارزش افزوده شود.

در این مقاله، استراتژی هایی در خصوص بلاگ‌نویسی موفق کسب‌وکار ارائه می‌کنیم و شما را به سمت استفاده از ابزارهای موثر برای ایده‌های بلاگ‌نویسی می‌بریم. به شما می‌گوییم تا چگونه تولیدکنندگان محتوا را بیابید و با آن‌ها کار کنید تا بلاگ خود را متنوع و جالب نگه دارید.

تعیین فرآیند نشر مطلب(بلاگ)

برای تهیه بلاگی که بر حد سودآوری تاثیر بگذارد، نیازمند یک فرآیند هستید. بلاگ کسب‌وکار ناموفق در برنامه‌ریزی با شکست مواجه می‌شود. کنار هم گذاشتن فرآیند انتشار بلاگ به شما کمک می‌کند موارد زیر را به انجام برسانید:

  • تنظیم مناسب جنبه‌هایی از بلاگ مانند سبک، لحن، موضوعات، پیشنهادات، واسطه‌ها
  • برنامه‌ریزی محتوا و شناسایی شکاف‌های محتوایی در عین توجه به آنچه که مخاطب شما می‌خواهد درباره‌اش بنویسید
  • حداکثرکردن تاثیر فوری و بلندمدت آن، به عنوان یک منبع

فرآیند نشر بلاگ باید شامل روش ایجاد ایده‌های پست بلاگ، استفاده از بخش‌های محتوا برای برنامه‌ریزی سازگار، یافتن و کار با سازندگان محتوا، ویرایش محتوا و نشر محتوای جدید باشد. بخش‌های زیر جزئیات هر قسمت از این فرآیند را تفکیک می‌کند.

ایده پردازی درباره ایده‌های پست بلاگ

الهام گرفتن از آواتار مشتری خودتان

فرایند ایجاد آواتار یا پرسونای مشتری، منبع اطلاعات بزرگی برای طوفان فکری ایده‌های پست بلاگ است. باید کدام پست‌های بلاگ، ویدئوها، پادکست‌ها و مانند آن را تهیه کنید تا آواتار خود را جذاب کرده و تغییر دهید؟

با بررسی پنج مولفه زیر در آواتار خود شروع کنید:

  • اهداف و ارزش‌ها: آواتار سعی می‌کند به چه چیزی برسد؟ کدام ارزش‌ها را باارزش می‌داند؟
  • منابع اطلاعات: آواتار کدام کتاب‌ها، مجلات، بلاگ‌ها و سایر نشریات را منبع اطلاعات می‌داند؟
  • جمعیت‌شناسی: سن، جنسیت و وضعیت تاهل آواتارها چطور است؟
  • چالش‌ها و نقاط حساس: چه چیزی آواتار را از رسیدن به اهدافش بازمی‌دارد؟
  • مخالفت‌ها: ممکن است آواتار به چه دلیلی محصول یا خدمات شما را خریداری نکند؟

هر یک از این سوالات درباره آواتار خود را پاسخ دهید و از آن پاسخ‌ها جهت طوفان فکری ایده‌های محتوایی استفاده کنید. از اطلاعاتی که درباره بازار هدف می‌دانید استفاده کنید تا محتوایی ایجاد کنید که مشکل آواتار شما را حل کند، به مکالمه‌هایش وارد شوید، در جهت اهدافش صحبت کنید و مستقیماً با مخالفت‌هایش روبرو شوید.

در BuzzSumo جستجو کنید

BuzzSumo ابزار آنلاینی است که به شما اجازه تحلیل میزان اثربخشی محتوا درباره یک موضوع در رسانه های اجتماعی را می دهد. تعداد رسانه‌های اجتماعی که یک پست بلاگ به اشتراک‌ می‌گذارند نشانه خوبی از محتوایی است که مخاطبان به آن علاقه دارند. موضوعاتی که بیشترین توجه رسانه‌های اجتماعی را به خود جلب می‌کنند آن موضوعاتی هستند که باید در بلاگ خود به آن‌ها توجه کنید.

با جستجوی کلمات کلیدی و عباراتی شروع کنید که احتمال دارد مخاطب شما در جستجوی آن‌ها باشد. می‌توانید با استفاده از ابزار BuzzSumo نوع محتوایی که در جستجویش هستید را تنظیم کنید. می‌توانید از بین این گروه‌ها انتخاب کنید: مقالات، اینفوگرافی‌ها ، پست‌های میهمان، جایزه‌های رایگان، مصاحبه‌ها و ویدئوها و موشن گرافیک ها.برای سفارش موشن گرافیک اینجا را کلیک نمایید.)

BuzzSumo به شما اجازه می‌دهد بازه تاریخی محتوای مورد جستجو را تنظیم کنید، بنابراین اگر در جستجوی محتوایی هستید که اخیرا همهمه به پا کرده است یا محتوایی که در سال اخیر منتشر شده است، گزینه‌های زیادی برای شما روی میز است.

آیا درصدد رصد عملکرد محتوای رقیبتان دارید؟ در دامنه اینترنتی‌اش تایپ کنید تا همه محتواهایش را به ترتیب محبوبیت اجتماعی ببینید. می‌خواهید بدانید افرادی که در صنعت شما تحسین‌شده هستند چه چیزی را به درستی انجام می‌دهند؟ اسم آن‌ها را جستجو کنید و BuzzSumo محبوب‌ترین محتوای آن‌ها را تهیه می‌کند.

داده خود را نظارت کنید

بلاگ‌نویس توانا پاسخ مخاطبین به محتوا را با نظارت نقاط داده کنترل می‌کند. این نقاط داده به شما کمک می‌کند تعیین کنید باید در آینده چه چیزی را بیشتر تولید کنید.

 

گوگل آنالیتیکس  ابزار رایگانی است که به شما اجازه می‌دهد داده‌هایی درباره این که بازدیدکنندگان چطور از وب‌سایت شما استفاده می‌کنند را مشاهده کنید. از گوگل آنالیتیکس به جهت تعیین بهترین پست بلاگدر ایجاد ترافیک، بیشترین میزان صرف شده مخاطب روی هر پست و همچنین آگاهی از کانالهای ورود ترافیک استفاده می شود.  (برای مثال توئیتر، گوگل و ایمیل).

باید به تعداد سهم‌های اجتماعی در هر پست بلاگ خود توجه کنید. اگر از سیستم مدیریت محتوا مثل WordPress یا Squarespace استفاده می‌کنید، می‌توانید کلیدهای به‌اشتراک‌گذاری اجتماعی را نصب کنید که به بازدیدکنندگان بلاگاجازه می‌دهد به سادگی محتوای شما را با شبکه خود در سایت‌هایی مثل توئیتر، فیس‌بوک یا پینترست به اشتراک بگذارند.بلاگ‌نویس داده‌گرا می‌تواند منبع الهام را پیدا کند و محتوایی بسازد که پست‌های با سهم اشتراک گذاری بالا در رسانه های اجتماعی را بیشتر تولید نماید.

 

و در نهایت، وقتی محتوای خود را از طریق خبرنامه ایمیلی توزیع می‌کنید، به نرخ باز کردن و کلیک روی لینک‌ها در هر ایمیل توجه کنید. محتوایی که مورد علاقه مخاطب شما باشد، درصد نسبتاً بالاتر باز کردن و کلیک را نسبت به محتوایی دارد که مخاطب‌تان غیرجذاب می‌داند.

مطالعه بفرمایید
میخوای زودتر برسی؟

از اطلاعات حاصل از منابع داده داخلی خود برای تجسم تقویم محتوایی خود، اولویت‌دهی این که داده‌ها درباره علایق مخاطبین شما چه می‌گوید، استفاده کنید.

ایجاد بخش‌های محتوایی و بلاگ نویسی

بلاگ نباید از هفته‌ای به هفته دیگر و ماهی به ماه دیگر، تغییر ساختار داشته باشد. اگر ساختار قابل ‌پیش‌بینی در انواع محتوای خود ایجاد کنید، هم شما و هم مخاطبان‌تان می‌توانید ارزش بیشتری کسب کنند. برای ارائه ساختار قابل‌ پیش‌بینی باید بخش‌های تفکیک شده ای از محتوا را ایجاد کنید. بخش محتوا فرمت پست بلاگی است که در زمانبندی تعیین‌شده تکرار می‌شود و سبک و الگوی مشابهی را دنبال می‌کند.

خواسته یا ناخواسته با بخش‌های محتوایی آشنا هستید. رادیو، تلویزیون و رسانه‌های چاپی دهه‌هاست از بخش‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال، بخش مقاله سردبیر جز اصلی صنعت روزنامه است که هرروز ارائه می‌شود. Buzzfeed، وب سایت خبر و سرگرمی اجتماعی آنلاین، پست روزانه‌ای با عنوان «مردم همین الان در حال خریداری این اجناس در آمازون هستند» دارد.

 

برای مثال، می‌توانید هر هفته یا ماهانه در بلاگ خود پست جمع‌بندی لینک داشته باشید. فهرستی از لینک‌هایی که مخاطب شما جالب می‌داند را جمع‌آوری کنید و آن را با توصیف آنچه مردم می‌توانند از بازدید لینک انتظار داشته باشند، منتشر کنید.

بخش‌ها به دلایل متنوع قطعات عالی در تقویم شما هستند. یک دلیل آن است که می‌توانید نویسندگان خارجی را به صورت پیوسته در بلاگ خود داشته باشید. دلیل دیگرش این است که به سادگی قابل تکرار هستند و سریعاً قابل مصرفند چرا که فرمت همیشه یکسان است. مخاطب شما آن‌ها را می‌شناسد و وقتی انتشارش را در طول زمان ادامه دهید، همیشه انتظار آن را دارد و با این روش، ارزش دائمی برای افراد مهیا می‌شود.

کار با تولیدکنندگان محتوا و تولید بلاگ و مقاله

جهت رشد بلاگ خود به تیمی از نویسندگان نیاز خواهید داشت. نویسنده خارجی کسی است که با برند شما در ارتباط نیست و برای بلاگ دارایی محتوایی تهیه می‌کند. این دارایی محتوایی معمولاً مقالات کتبی هستند اما می‌توان محتوا را از فایل‌های صوتی، تصویری و تصاویر نیز برای بلاگ تهیه کرد. کسب کار با کیفیت خارج از سازندگان محتوا، بازه‌ای از دیدگاه‌ها را به بلاگ می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند به بلاگخود اعتبار و قابلیت دسترسی بدهید. این موضوع زمانی خودش را بیش از پیش آشکار می کند که سازنده محتوا تاثیرگذار باشد، یعنی کسی که اثری بالاتر از میانگین افراد فعال در حوزه حرفه و یا صنعت خود را داراست.  تاثیرگذاران اغلب دنباله‌روهای خود را دارند و به بازیگران کلیدی در خروجی‌های رسانه، گروه‌های مصرف‌کننده یا انجمن‌های صنعتی مرتبط هستند.

یافتن سازندگان محتوا

وقتی در جستجوی سازندگان محتوا هستید، برای شروع می‌توانید بلاگ‌هایی را جستجو کنید که از نظر موضوعی مشابه بلاگ هستند. از موتور جستجو مثل گوگل استفاده کنید و یکی از جستجوهای زیر را وارد کنید:

بلاگ‌های [موضوع بلاگ]

بلاگنویس [موضوع بلاگ]

نویسنده [موضوع بلاگ]

سخنران [موضوع بلاگ]

برای مثال، اگر بلاگ درباره سبک زندگی گیاهخواری است، می‌توانید «بلاگ‌های گیاهخواری» را جستجو کرده و لینک‌هایی به بلاگ‌ها و نویسنده‌های گیاهخواری برتری پیدا کنید که به آن بلاگ‌ها کمک کرده‌اند.

به جستجوی اولین صفحه نتایج موتور جستجو بسنده نکنید. صفحات نتایج را دقیق بررسی کنید، صفحات متعدد- اینجاست که نویسنده خوبی را پیدا می‌کنید که ممکن است ترافیک خیلی زیادی دریافت نکند. این بلاگ‌نویس‌ها در زمینه افزودن محتوا به بلاگ‌های دیگر بسیار پذیرا هستند تا بدین وسیله بلاگ خود را بیشتر به نمایش بگذارند.

همچنین می‌توانید در توئیتر به جستجوی سازندگان محتوا بپردازید. اکثر سازندگان محتوا از توئیتر استفاده می‌کنند تا لینک‌های محتوای خود را توزیع کنند. از اپلیکیشن‌هایی مثل فالوور وونک با عباراتی مشابه موارد زیر استفاده کنید تا بیوگرافی توئیتر را جستجو کنید:

بلاگ‌نویس [موضوع بلاگ]

نویسنده [موضوع بلاگ]

مولف [موضوع بلاگ]

گوینده [موضوع بلاگ]

روش دیگر یافتن سازندگان محتوا با بازدید از بلاگ‌هایی است که درباره موضوعاتی می‌نویسند که مشابه محتوای شما یا مرتبط با آن است و با بلاگ‌نویس‌های مهمان آن‌ها تماس بگیرید. اغلب این افراد نویسندگان و بلاگ‌نویسان آزاد هستند که تمایل دارند با دریافت پول برای بلاگچیزهایی بنویسند و در معرض دید مخاطبین شما قرار بگیرند.

در ادامه، می توانید سازندگان محتوا را از میان بهترین نظردهندگان خود پیدا کنید. این‌ها افرادی هستند که دقیق‌ترین و هوشمندانه‌ترین پیشنهادات را درباره مقالات شما می‌دهند. این پیشنهاددهنده‌ها نه تنها با شما مشغول شده‌اند، بلکه سبک شما را می‌شناسند و ممکن است نویسنده‌ها و سخنورانی باشند که در جستجوی قرار گرفتن در معرض دید دیگران هستند.

در نهایت، می‌توانید صفحه «برای ما بنویسید» را در سایت یا بلاگ خود ارائه کنید تا نویسندگان علاقمند بتوانند با شما تماس بگیرند. اما دقت کنید: می‌توانید سازندگان محتوای با کیفیت پایین متعددی پیدا کنید که از طریق صفحه «برای ما بنویسید» شما درخواست هایی ارسال می‌کنند و به همین دلیل باید راهنماهایی ارائه کنید. فهرست کردن آنچه از سازندگان محتوا انتظار دارید کمک می‌کند افرادی که متناسب با بلاگنیستند را کنار بزنید و نیز نوعی از نویسندگان که در جستجوی آن‌ها هستید را جذب نمایید. در اینجا اجزایی که باید در صفحه «برای ما بنویسید» خود بیاورید تا نویسنده‌های با کیفیت را جذب کنید، ارائه می‌شود:

  • پذیرش مقالات با سطر نام نویسنده: اکثر نویسنده‌ها می‌خواهند بدانند شما سطر نام نویسنده را با لینکی به وب‌سایت آن‌ها در مقاله قرار می‌دهید یا خیر؛ به آن‌ها بگویید که این کار را انجام می‌دهید.
  • جمله‌ای بیانگر این که برای مقالات پول پرداخت می‌کنید: اگر برای مقالات پول پرداخت کنید، در صورتی که آن را در صفحه «برای ما بنویسید» به نویسندگان اطلاع دهید، نرخ پاسخ‌دهی افزایش می‌یابد. لازم نیست بیان کنید چقدر پرداخت می‌کنید.
  • طبقات محتوا: موضوعاتی که می‌خواهید نویسندگان مهمان درباره‌اش بنویسند را مشخص کنید.
  • مثال‌ها: لینکی به مقالات نمونه‌ای بدهید تا پست‌هایی که انتظار دارید نویسندگان مهمان بنویسند را نشان دهید.
  • فرم: فرمی در نظر بگیرید که نویسندگان علاقمند بتوانند برای تماس با شما، پر کنند. حداقل نام و ایمیل آن‌ها را جویا شوید. برای این که از ثبت افراد با صلاحیت پایین خودداری کنید، از نویسندگان علاقمند بخواهید نمونه‌های کتبی ثبت کنند؛ ما در شرکت خود سه نمونه کتبی می‌خواهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.