مک لارن، سرگذشت برندی پر افتخار

بروس مک لارن، بنیانگذار کمپانی مک لارن خودش از رانندگان حرفه ای فرمول 1 نمادی از سرسختی، شجاعت و خلاقیت بوده است. وی یکی از دو نفری در جهان است که با خودرویی که خودش ساخت برنده گرند پری شد.

با اینکه از دوران کودکی درگیر بیماری ای شد که یکی از پاهایش کوتاهتر از پای دیگر بود ولی این موضوع تاثیری روی عملکرد خارق العاده این شخصیت تاثیرگذار دنیای خودرو نگذاشت. قهرمانی که با عمر کوتاهی که داشت – 32 سال – توانست تاثیر شگرفی را در جهان خودرو به جای گذارد.

او در سن 32 سالگی و در حین یکی از مسابقات که خودش راننده بود جان خود را از دست داد ولی تیم مک لارن متوقف نشد و تا به امروز در حال توسعه یکی از برندهای مطرح خودرو در جهان هستند.

بسیاری از برندهای مطرح خودروسازی همانند فراری، آلفارومئو فعالیت خود را از پیست های مسابقه آغاز کردند و برای یک شرکت خودروسازی انگلیسی که معمولا این کشور را با خودروهای لوکس به یاد می آورند ساخت چنین خودرویی دور از ذهن بود ولی این کمپانی از همان ابتدا از پیست های مسابقه کار خودش را شروع کرد و به تدریج به بازار تجاری هم روانه شد.

گروه مک لارن

گروه مکلارن متشکل از چند شرکت است. بخش های خودروسازی (McLaren Automotive)، مسابقات اتومبیلرانی (McLaren Racing) و علوم کاربردی (McLaren Applied Technologies) بخش‌های اصلی مکلارن هستند. اما همگی زیرمجموعه‌ی مرکز فناوری (McLaren Technology Centre) محسوب می‌شوند.

مطالعه بفرمایید
پکیج آموزشی “پرستیژ کسب و کار ”

این شاکله نشاندهنده دانش بنیان بودن این گروه خودروسازی است که توانسته علی رغم تغییرات و فراز و فرودهای پیرامون جهان خودرو، این برند جهانی را تا به الان زنده نگه دارد.

 

لوگوی شرکت مک لارن

نکته جالبی که در لوگوی این برند وجود دارد اینست که در روند تکامل لوگو ابتدا نماد پرنده کیوی Kiwi که پرنده بومی کشور نیوزلند است (جالب است بدانید؛ نام میوه‌ کیوی که ابتدا از چین نیوزیلند صادر شد، به دلیل شباهت ظاهری از نام این پرنده گرفته شده است) به کار رفت و بعد از مدتی پرنده کیوی با نوع طراحی خاص خود حالت سرعتی به خود گرفت (طی سالهای 1980-1967).

 

از سال 1981 که سیگار مارلبرو اسپانسر شرکت شد پترن مارلبرو به لوگو اضافه شد. از سال 1997 که ممنوعیت تبلیغ سیگار شکل گرفت نماد مارلبرو کمی تغییر شکل داد ولی هنوز نماد بالا سمت راست نشاندهنده آن حمایت می باشد.

 

یکی از مدلهای معروف این کمپانی مدل SENNA است که در ویدیوی زیر طراحی منحصربفرد آن را مشاهده خواهید نمود:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.