اگر در خیابان ربات تحویل کالا دیدید، تعجب نکنید!

امروزه لجستیک و حمل در فروشهای اینترنتی به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده است. یک عرضه کننده کالا و یا محصول با هزاران تدبیر سعی میکند تا قیمت ها را بهینه کند ولی در فرآیند حمل هزینه تمام شده برای مشتری بالا می رود. تدابیر مختلفی در این زمینه وجود دارد تا بتوان این هزینه ها را کاهش داد. برای مثال فرآیند حمل کالاهای هم مسیر و یا ارسال توسط پست و … می تواند گزینه های در دسترسی باشد.

با پیشرفت فناوری به تدریج باید دست به دامن ربات ها شویم که در این زمینه استارت آپ کوکو coco آغازگر مسیری بوده که گویا از آن استقبال هم شده است.

استفاده از ربات های حمل کالا که قابلیت تشخیص مسیر، ترافیک، بهینه ترین مسیر را دارند از قابلیت ها این سیستم است.

شاید در نگاه اول پروژه ای دست نیافتنی بوده ولی به تدریج در امریکا از آن استقبال شده است. البته پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر استفاده از پهپاد در آمازون منتشر شد و اینطور که از شواهد بر می آید به زودی شاهد ربات های تحویل کالا در خیابان ها خواهیم بود. ربات هایی که آمده اند تا یاری رسان بشری باشند که در آرزوی خلق بهترین جایگزین خود است. شاید این اتفاقی است که پیش از این نیز در جهان رخ داده است. به گونه ای که به اعتقاد برخی از کارشناسان، انسان امروزی ساخته موجوداتی پیشرفته هستند که سالهای بسیار دور در زمین زندگی می کردند و آنها خود از این کره مهاجرت داشته اند.

مطالعه بفرمایید
بازتاب چاپ کتاب لطفا متفاوت باشید در شبکه العالم

اگر این باور درست باشد بشر امروزی هم در حال ساخته دست ساخته هایی است که بتواند کارهای او را با دقت و سرعت و کیفیت بیشتری انجام دهد. و ما هم در حال گام نهادن در جای پای موجوداتی خواهیم بود که همین مسیر را طی کرده اند.

دنیای فناوری هنوز چیزهایی دارد که رو نشده است و باید خود را برای سورپرایزهای بیشتری آماده کنیم.

برای مشاهده فیلمی در همین خصوص ویدیوی زیر را مشاهده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.