3 راه جهت هدفمندتر کردن محتوای بازاریابی

 

مترجم : فریما بهزادی نیا

  • سه راه برای هدفمند تر کردن محتوای بازاریابی

سبک و موضوع بلاگ و رسانه اجتماعی شما بازتاب ویژگی و شخصیت برند شماست . دقیقا همانگونه که طرح، رنگ ، عوامل بصری و … بیانگر برند شما میباشد .اگرچه ایجاد یک محتوای عالی همیشه بازاریابها رابه چالش کشیده است ، با این وجود تقاضا برای یک محتوای خوب همیشه به شدت بالا بوده است . توجه داشته باشید که یک مشتری معمولی قبل از تصمیم گیری برای خرید حداقل سه تا پنج مورد از محتوا را مورد ارزیابی قرار می دهد. پس شما چگونه اطمینان حاصل می کنید که محتوایی که تیم بازاریابتان ایجاد میکند اثر مثبتی بر مشتریان شما دارد ؟

  • 1 .ارائه توصیه مناسب به مشتری بر اساس مشکلاتش

 

  • نظریات مشتریان از چند لحاظ میتواند مفید باشد .نه تنها میتواند باعث ایجاد اعتماد در مشتری شود و کمک کند مشتری آن آیتم را بخرد یا نخرد که فراتر از آن ، کمک میکند که ما بهتر بفهمیم مشکل کارمان کجاست .همچنین موضوعات محبوب عموم مشتریان را در رابطه با برندتان بهتر متوجه می شویم. بازخوردهای منفی واقعا می توانند کارا باشند. پس به دنبال الگوهایی باشید که در رابطه با مهمترین موضوعات سیگنال می دهند، مواردی که منجر به بازخوردهای منفی از سمت مشتریان می شود و با در نظر گرفتن آن پستهایی بسازید که پاسخگوی راه حلی برای افراد هستند. نکته اصلی و بسیار مهم این است که با زیرکی، اطلاعات ریز و جزئی را از مشتریان بدست آورید، اطلاعاتی که برای تولید محتوای شما مفید فایده واقع شود  و نه اینکه صرفا منتظر گرفتن ستاره  و یا لایک از مشتری باشید.
    • برای مثال سایتی به نامHOT JAR  که یک برنامه آزمونA/B داشت با یک نقد منفی از سمت مشتریان مواجه شد مبنی بر اینکه این برنامه به شرکت کنندگان اجازه ویرایش پاسخهایی که به برنامه ارسال می کردند را نمی داد و به محض ارسال پاسخ امکان بازگشت نداشتند. تیم بررسی انتقادات این سایت به این نتیجه رسیدند که یک محتوای آموزشی مرحله به مرحله بسازند به طوری که شرکت کننده ها در آن آزمون دقیقا یاد بگیرند چطور می توانند پاسخهایشان را ویرایش کنند یا تغییر دهند و دیگر نگرانی قبل را نداشته باشند. این مثالی در جهت برآورده نمودن نیاز مشتریان با استفاده از بازخوردهای منفی بود.  

 

 

  • 2. الویت اول تان فروش نباشد

 

بطور کلی اگر می خواهید فروشتان را به صفر برسانید، به صورت تحمیلی و افراطی تنها به فکر فروش باشید. نکته جالب اینکه این قضیه در رابطه با محتوای رسانه اجتماعی نیز به طور ویژه مصداق دارد. بر اساس گزارشی از سایت CLICK-Z، دلیل اصلی این موضوع که در یک بازه زمانی مشخص، مخاطبان برند پیج آن را  UNFOLLOW نمودند محتوای شدیدا تبلیغاتی آن بود. در نظر داشته باشید کانون توجه محتوای شما باید به سمت و سوی موضوعاتی سوق داده شود که برای مخاطبین و مشتریان شما مهم می باشد و فروش الویت دوم شما باشد .براساس تحقیق کلیک زی علت اینکه مشتریان در رسانه های اجتماعی یک برند را فالو می کنند این است که می خواهند درباره محصولاتش ، خدماتش ، یا بطور کلی آن صنعت خاص بیشتر بدانند به عبارت دیگر محتوای اجتماعی شما باید آغازگر نمایشی باشد که مشتری به سمت برند شما حرکت کند. به عبارتی همیشه تعادلی بین محتوای تبلیغاتی و محتوای اطلاع رسانی وجود داشته باشد. به عنوان مثال سایت whole foodsکه مخاطبینش افرادی هستند که به سلامت خود اهمیت می دهند این تعادل را برقرار کرده است . قسمت اعظم محتوای سایت موضوعاتی نظیر دستورات غذایی می باشد و پست هایشان حاوی محصولاتی هستند که به ما توصیه می کنند ولی بطور کاملا نامحسوس و طبیعی.  در این صورت از طریق تمرکز بر موضوعاتی که مورد علاقه مشتریان است می توانیم به طرز هدفمندی مخاطبین مان را جذب کنیم .

 

 

  • 3. آنچه ترند وگرایش است را توجه کنید ولی توجه تان را به مشتری از دست ندهید

 

محتوای تعاملی، ویدئوها،  پادکست ها و … همگی مد و رایج هستند اما این الزاما به این معنا نیست که فرمت هایی که نام بردیم حتما مورد استقبال مخاطب قرار گیرد.  بر اساس نوع کسب و کار شما انواع متنوعی از محتوا هستند که می توانند نسبت به بقیه بهتر جواب دهند یا بیشتر به کار آیند. همچنین ایده های کم هزینه، متنوع و جالبی در حال حاضر به چشم می خورند. یکی از آنها کسب و کارهای مرتبط با  محصولات  و یا خدمات دیجیتالی آن لاین می باشد;  نظیر فروش دوره های آنلاین یا پرینت به محض درخواست. بنابراین شکل محتوا ممکن است بر پیشنهادات محصول شما اثر مستقیم بگذارد. اگر امکانش هست این مسئله را امتحان کنید و این امر مستلزم اینست که بدانید مخاطبین شما چه کسانی هستند و نیز به خوبی از این آگاه باشید  که مخاطبین ترجیح می دهند چگونه با برند شما تعامل داشته باشند. تا جایی گرایش ها و ترندها و روشهای  مختلف روز  را آزمایش کنید تا به ترکیبی از محتوا برسید تا به بهترین نحو به شما جواب دهد. این محتوا می تواند طیفی از مقالات طولانی درباره موضوعاتی که ارزش خبری قابل انتشار دارند تا ویدئو های طنز خنده دار را شامل شود و  هدف از همه اینها جذب مخاطب براساس علائق او می باشد.

 

نتیجه گیری :

محتوای خوب داشتن به معنای اسرار آمیز بودن یا دشوار بودن آن نیست بلکه تنها چیزی که نیاز داریم فهم آن است که مخاطب به دنبال این است که می خواهد درباره چه چیزی بداند. همچنین می خواهد بداند که چگونه به جواب خود برسد. در نظر گرفتن همه اینها محتوای هدفمندتری را فراهم می آورد. تنها نکته ظریف این است که کانون توجه ما باید خود مشتری باشد.

 

 

مطالب مرتبط :

میخواین بدونین بازاریابی ویروسی به چه معناست؟
محتوای ویدیویی و اهمیت آن در بازاریابی