کارآفرینان جهان در قلب کارآفرینی ایران

کارآفرینی - محسن ارژنگ

6 565474 307581_10150450820323206_737798268_n photo
هفته گذشته دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران شاهد رویدادی بود که با همکاری سازمان بین المللی آیسک و دانشکده برای اولین بار با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علافمندان حوزه کارآفرینی بصورت کاملا خلاقانه کار آفرینی در طی مدت ۵ روز برای شرکت کنندگان تشریح شد. رویدادی که با حضور سخنرانان بین المللی از کشورهای استونی سنگاپور هندوستان و ایران در سطحی بین المللی و به زبان انگلیسی برگزار شد.
در حال حاضر در کل دنیا کارآفرینی همه گیر شده است و رویکرد کارمند بودن و کارمندی و گرایش به این سبک از کسب و کار رو به زوال است. پس چه بهتر که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با این رویکرد یعنی کارآفرینی آشنا شوند.

با توجه به همین موضوع سازمان بین المللی آیسک با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پروژه کارا را در هفته گذشته با حمایت اسپانسرهای معتبری همچون روزنامه آسیا شرکت استدلر – رسانه تجارت الکترونیک ایران ( www.ebmedia.ir) سایت ایروپن ( www.iroopon.com) شرکت شاتل برگزار کرد.
در افتتاحیه این رویداد خانم گلشنی مدیر سایت ایروپن حمید سپیدنام (آقای خوش خوراک آسیا ) و آقای هاشمی طراح و گرافیست و مشاور تبلغات در خصوص تجربیات کارآفرینی خودشان به توضیحاتی پرداختند.
این رویداد که از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ تیرماه در برگزار شد هر روز شامل کارگاههای مختلفی بود که کارآفرینی را از زوایای مختلف بررسی کردند.
سخنرانان این رویداد بین المللی رائو پارنپو Rao Parnpuu)) کارشناس و متخصص نمادشناسی از کشور استونی – شوبهام آگاروال (Shubham Agarwal) مهندس مکانیک از هندوستان – یو لی (Yu Le) مهندس رسانه و اطلاعات از سنگاپور – محسن ارژنگ کارشناس اقتصاد صنعتی و دبیر سرویس تجارت الکترونیک روزنامه آسیا از ایران بودند که در خصوص کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای شخصی به بیان آخرین دستاوردها در این زمینه پرداختند.
در روز دوم سخنرانان در خصوص زندگی یک کارآفرین و نقاط عطف زندگی وی صحبت کردند در روز دوم مرحله ایده پردازی و چگونگی شروع به کار و حرکت خلاقانه عنوان شد. در روز چهارم تجربیات موفق کارآفرینی بحث شد و در پایان کارگاه های آموزشی محسن ارژنگ در خصوص نوع جدیدی از کارآفرینی به نام کارآفرینی اینترنتی به ارائه سخنرانی پرداخت. موضوعی که هم اکنون به عنوان اهرمی سودمند برای آغاز یک نوع کسب و کار شخصی در سرتاسر جهان محسوب می شود. بحث ایده پردازی در وب و راههای پرورش خلاقیت از موضوعات اشاره شده در کارگاه کسب و کار اینترنتی EBusiness بود. برای دریافت گزارش تصویری کامل این رویداد می توانید به پایگاه رسانه تجارت الکترونیک ایران به نشانی www.ebmedia.ir مراجعه کنید.
در روز آخر نیز مراسم دهکده جهانی و اختتامیه برگزار شد و به برگزیدگان بخش مسابقه هدایای نفیسی اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.