تحقیقات بازار و بازاریابی

تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی

مشاوره و اجرای پروژه های تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی

چرا باید بر اساس مطالعات و تحقیقات کسب و کار خود را راه اندازی کنیم؟
یکی از نقاط ضعف و پاشنه آشیل های کسب و کارهای داخلی نداشتن فاز تحقیقات بازار و سپس تحقیقات بازاریابی است. برخورداری دید 360 درجه نسبت به اندازه بازار، تحلیل رقبا، آینده کسب و کار، چرخه عمر محصول و همچنین عدم برخورداری از دید واقع گرایانه به نقاط ضعف و قوت خودمان باعث ریل گذاری نادرست بسیاری از کسب و کار ها می شود.
3 وجه موقعیت مورد بررسی قرار میگیرد:
1- وجه مشتری
2- وجه رقبا
3- وجه کل بازار و آینده
این 3 وجه با استفاده از روشهای تحقیقات بازار شامل مدل روشهای تحقیقات اکتشافی، تحقیقات توصیفی و تحقیقات علمی در دستور کار قرار میگیرد و بر پایه آنها خروجی تحقیقات ارائه می گردد.ما در این فرآیند همراه شما هستیم تا دید درستی نسبت به بازاری که در حال حاضر در آن هستید و یا می خواهید وارد آن شوید را داشته باشید.با وجود نقاط مشترکی که بین تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی وجود دارد ولی تفاوت مشخصی نیز در این دو مقوله مستتر می باشد.

 

فرآیند مشاوره و اجرای تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی

مشاوره کسب و کار اینترنتی

۱- در جلسه اول بعد از تفاهم اولیه با یک فرم بریف از شما خواستار این می شویم که به سوالات ما در ارتباط با کسب و کار خودتان پاسخ دهید. و در همان جلسه راجع به خط سیر و نقشه راهی که در پیش داریم گپ و گفت خواهیم داشت.

دیجیتال مارکتینگ

۲- بر اساس سایز کسب و کار شما و همچنین رقابت موجود در بازار شما فرصتی را برای اجرای فاز دوم در نظر خواهیم داشت. که در این مسیر بر اساس روشهای تحقیقات بازار شامل تحقیقات کیفی و تحقیقات کمی اجرایی خواهد شد و خروجی آن مطالعه بازار، مطالعه محصول، مطالعه مشتری، مطالعه قیمت خواهد بود.

پروژه دیجیتال مارکتینگ

۳- در فاز نهایی خروجی کار بر اساس سند تحقیقات بازار خدمت شما ارائه خواهد شد.

با استفاده از تحقیقات بازار چه دستاوردهایی خواهیم داشت؟

  • شناخت کامل مشتریان
  • ایجاد مسیر هموارتر برای اجرای فعالیتهای بازاریابی در آینده
  • تعیین بهترین مکان برای اجرای کسب و کار
  • شناسایی فرصتهای رشد و افزایش سود کسب و کار
  • پیشنهاد محصولات جدید با توجه به نیاز بازار
  • شناسایی رقبا

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

  • پیدا کردن بازار جدید
  • کاهش ریسک در راه اندازی و توسعه کسب و کار
  • بخش بندی درست بازار
  • اطمینان بیشتر از سرمایه گذاری مالی و زمانی
  • شناسایی نقاط ضعف و قوت و تهدید و فرصت
  • اجرای اصولی و گام به گام

ضرورت اجرای این تحقیقات بر سه اصل کاهش قیمت، افزایش فروش و رشد کسب و کار استوار است و بر مبنای این 3 اصل دید جامعی نسبت به وضعیت بازار خواهید داشت.