مشاوره برندینگ

مشاوره برندسازی

اگر با هر مدیر کسب و کار موفقی به گفتگو بنشینیم همگی بر تاثیر برندینگ و یا همان برندسازی در تجارت خود صحبت خواهند کرد. این موضوع به قدری در نظر ایشان مهم است که برندسازی را اولین گام در پیاده سازی هر ایده تجاری می دانند.

از نمونه های موفق برندسازی در ایران و جهان کم نداریم. از ایده برندسازی “مک دونالدز”، “رد بول” و “استارباکس” گرفته تا “زعفران سحرخیز” و “برند درسا” همگی گواه بر رویکرد مشترک مدیران آنها بر اهمیت برندسازی است.
در این بین نقش گروه مشاور برندسازی و یا همان مشاوره برندینگ در اکثر اوقات به عهده  متخصصانی خارج از شرکت سپرده می شود تا با نگاهی منطقی و غیرتعصبی به مجموعه راهکارهای صحیح را به سازمان ارائه نمایند. در واقع گروه مشاور بر اساس اصول علمی برندسازی نسبت به خلق و مشاوره مرتبط اقدام می نمایند.
 

فرآیند مشاوره برندسازی

مشاوره کسب و کار اینترنتی

۱- به دلیل اهمیت پروژه برندسازی جلساتی را برای رسیدن به نقطه مشترک خواهیم داشت و در این جلسات با طرح سوالات بنیادین، اهداف مجموعه را به چالش خواهیم کشید.

دیجیتال مارکتینگ

۲- پس از تحقیقات بازاریابی یک خلاصه کامل از جایگاه فعلی مجموعه شما و پیش بینی آن بر اساس اهداف تعیین شده را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پروژه دیجیتال مارکتینگ

۳- مشاوره برندینگ با خلق هویت برند و منشور برند آغاز می شود و پس از ارائه برندبوک، نگهداشت برند شما آغاز خواهد شد.

چه خدماتی در مشاوره برندسازی به شما ارائه خواهد شد؟

  • تحقیق بازار
  • ارائه و معرفی UVP (پیشنهاد ارزشی یکتا) برای مجموعه شما
  • خلق هویت برند و منشور برند
  • چشم انداز، ماموریت و بیانیه برند
  • ارائه راهکارهای بازاریابی و تبلیغات منطبق بر هویت برند
  • برگزاری کارگاه آموزشی سازمانی برای مدیران و پرسنل در جهت حرکت در مسیر برند
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  • تحلیل فعالیت رقبا حین فرآیند برندسازی
  • ارائه راهکارهای خلاق جهت نوآوری برند
  • نگهداشت برند (نگهداری از برند) و آسیب شناسی فعالیتهایی که در خلاف مسیر برند قرار دارند
  • مشاوره در زمینه توسعه برند
  • مشاوره برندسازی دیجیتال (دیجیتال برندینگ)
  • مشاوره برندینگ جهت Co-Branding
  • مشاوره در زمینه تولید محتوا

برندسازی، چتری است که همه فعالیتهای یک سازمان را در بر میگیرد. به عبارت دیگر، برندسازی حکم صفحه نتی است که در یک ارکستر موسیقی همه نوازندگان در حین اجرا به آن نگاه می کنند تا بطور هماهنگ در یک ریتم مشخص بنوازند. با اینکه همگی آنها صدها بار آن نت را تمرین کرده اند ولی بازهم در حین ارکستر تمام توجه خود را به صفحه نت متمرکز نموده و به این ترتیب یک اجرای جذاب و دلنشین را رقم می زنند.

چرا مشاوره برندسازی (مشاوره برندینگ) ضروری است؟

در فرآیند ایجاد و توسعه یک کسب و کار فارغ از محصولی و یا خدمتی که تولید می شود داشتن یک برند می تواند شما را در بین رقبا متمایز کند. البته گفتنی است که این تمایز تنها در هویت بصری شما همانند لوگو، شعار و یا رنگ سازمانی خلاصه نمی شود. یک مشاور برندسازی در ساخت یک هویت، تصویر و شخصیت و ادراکات برند شما نقش خواهد داشت. در واقع یک مشاور برندینگ همانند یک مهندس با داده ها و اطلاعات کار دارد.

از دید عموم شاید افراد، برند را در گرافیک و طراحی خلاصه کنند ولی اینها قسمتی از فرآیند برندسازی است. پژوهش بازار هدف شما، رقبای موجود در بازار و ارائه بهترین استراتژی خلق هویت برند کاری است که از پی مدلهای اثبات شده علم بازاریابی و برندسازی نشأت می گیرد.

در جایی با خلق شخصیت برند کار دارد که از مدلهای روانشناسی یونگ و جنیفر آکر بهره میگیرد و در جایی دیگر برای انتخاب استراتژی رسیدن به کهن الگوها نیاز به مطالعه دقیق و بررسی پتانسیل های کسب و کار شما خواهد داشت. قابل ذکر است که این بخش از فعالیتها در قالب پروژه کامل برندسازی اجرا می گردد.

مدیران کسب و کار برای ماندگاری در ذهن مشتریان خود و اثرگذاری بیشتر در قلب آنها باید برندسازی را در اولویت های کاری خود قرار دهند و در این مسیر مشاور برند و برندینگ می تواند از بیرون از سازمان به مجموعه شما اضافه شده و راهنمایی های خود را ارائه نماید تا از هزینه های بیهوده در آینده جلوگیری نمایید و همچنین برند خود را در ذهن مشتریان ماناتر نمایید.

مزایای استفاده از خدمات مشاوره برندسازی چیست؟

کاهش ریسک انتخاب استراتژی متناسب با برند

اثربخشی بیشتر بازاریابی و تبلیغات

وفاداری بیشتر مشتریان به برند

اطمینان نسبت به قیمت گذاری صحیح محصولات و خدمات

پیش بینی درست روندهای بازار

طراحی اصولی استراتژی برند و استراتژی بازاریابی

ایجاد برنامه ریزی تبلیغاتی اصولی

ایجاد یکپارچگی در تمامی نقاط تماس با مشتری

 

ویژگیهای یک مشاور برندسازی خوب چیست؟

تسلط به مدلهای طراحی هویت

تسلط و آشنایی به مدلهای طراحی شخصیت برند

مسلط به مدلهای معماری برند

تشخیص صحیح نسبت به اینکه در پروژه از کدام مدل استفاده نماید

مسلط به دانش تحقیقات بازار

تجربه عملیاتی