5 قدم برای ساخت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ قوی

بهترین طرح دیجیتال مارکتینگ

 

*مترجم : هلیا پورنصر

قدمهایی که باید بردارید تا مطمئن شوید که بیشترین نتیجه را از کمپین دیجیتال خود به دست می آورید.

کمپین بازاریابی دیجیتال یک تعهد پیچیده می باشد که از لحظه تصمیم گیری برای ایجاد تا زمانی که وارد بازار میشود باید توجه و برنامه به خصوصی برای آن داشته باشید.

یک کمپین دیجیتال بسیار بیشتر از روشهای بازاریابی مشابه سنتی پویا و پایدار می باشد.یک کمپین دیجیتال بسیار گسترده تر از این است که به سادگی تبلیغات کسب و کار و یا برند خود را در شبکه های اجتماعی یا سایت های دیگر قرار دهید.

کمپین دیجیتال درواقع یک تبادل پایدار داده بین کسب و کار و پلتفرم های آنلاین متعددی که در بازار مربوط به کسب و کار است می باشد. برای مثال SEO کامل کننده اکثر کمپین های دیجیتال میباشد. ولی SEO چیزی نیست که بتوان به راحتی خرید و یا با یک معامله ساده پیاده سازی کرد.SEO یک پروسه ادامه دار میباشد و برای اطمینان از اینکه رتبه شما دائما در حال بهبود میباشد و رقبای شما نمیتوانند با مهمترین کلمه کلیدی شما، به جایگاه شما دست یابند نیاز است که دائما و به طور منظم داده های خود و تاثیرگذاری آنها را ارزیابی کنید.

رعایت کردن نکات زیر هنگام طراحی کمپین بازاریابی دیجیتال، شما را مطمئن میسازد که رویکردی منطقی و تاثیرگذار پیش گرفته اید که بهترین و بیشترین شانس برای موفقیت را به همراه دارد.

اهدافتان را مشخص کنید:

برای برخی این نصیحت ممکن است به قدری واضح و روشن باشد که تعجب کنند که چرا اصلا اینچنین چیزی مطرح شده است؟

دلیل مطرح شدن آن این است که ممکن است برای برخی بازاریابان مشخص کردن اهداف در شروع کار بسیار واضح و مشخص باشد، بسیاری هستند که آنقدر جذب و مشغول جزییات کمپین میشوند که فراموش میکنند که برنامه ریزی قبل از کمپین برای رویکرد متمرکز بسیار مهم است.

هنگامی که کمپین خود را برنامه ریزی می کنید و کنار هم قرار می دهید تصمیمات و انتخابات زیادی دارید که باید به آنها فکر کنید. برای مثال: آیا شما میزان موفقیت خود را با نگاه کردن و بررسی نرخ تبدیل محاسبه می کنید؟ یا به جای آن بیشتر بر روی نقاط بالاتر و بهتر در رتبه جستجو، هدف گذاری میکنید؟ مسلما شما هر دو هدف را پیگیری می کنید. اهداف دقیقی که پیگیری می کنید و اینکه موفقیت خود در رسیدن به این اهداف را چگونه ارزیابی می کنید به خصوصیات و مشخصات کار و کسب شما بستگی دارد.

این که چه هدفی را انتخاب می کنید کاملا به شما بستگی دارد. میتوانید در بخشی که کارو کسب شما در حال حاضر در آن محیط قرار دارد تصمیم بگیرید و برنامه ریزی برای این بخش داشته باشید و یا بررسی کنید که در طولانی مدت چه می خواهید به دست بیاورید در هر دو صورت فقط خود شما هستید که می دانید چه چیزی برای کار و کسب خود نیاز دارید . این اهداف ارزشمند هستند و باید در نظر گرفته شوند حتی اگر به عنوان اهداف اولیه کمپین شما نباشند.

آگاهی برند: وقتی از کسی میخواهید چیزی را در اینترنت جستجو کند معمولا چقدر می خواهید تا آن را گوگل کند؟ این سطح از آگاهی برند، جایی که نام تجاری به عنوان فعل در یک صحبت معمول استفاده می شود، چیزی است که تمام کار و کسب  ها آرزو می کنند که به آن برسند ولی به دست آوردن آن بسیار دشوار است.راه های مختلفی برای اندازه گیری آگاهی برند وجود دارد اما یکی از ساده ترین راهها چک کردن گوگل ترندز میباشد که متوجه شوید مردم به چه میزان کار و کسب شما را جستجو میکنند.

 

 

فالوئرهای شبکه های اجتماعی:  این المان هم یکی دیگر از المانهای ساده ولی با این حال گویا به عنوان معیاری برای تشخیص علایق مردم در کار و کسب شماست.پیگیری تعداد فالوئرها و اندازه گیری میزان افزایش آنها ارزش بیشتری نسبت به نگاه کردن به اعداد خام دارد. بسیاری از ما هیچگاه صفحه ای که دیگر برایمان جذابیت ندارد را آنفالو نمی کنیم بنابراین تمام فالوئرهای شما لزوما و به صورت فعال علاقه مند به کار و کسب شما نیستند.

SEO: عوامل مختلفی بر روی رتبه SEO کار و کسب شما تاثیر می گذارند. یکی از این عوامل تعداد بک لینک هایی است که از یک سایت معتبر به سایت شما داده میشود. بهبود SEO یک قسمت از اکثر کمپین های دیجیتال است، بنابراین شما کارهای زیادی را در راستای بهبود SEO انجام می دهید. در این صورت میزان رشد SEO شما می تواند یکی از نشانه هایی باشد که به شما میزان کارامد بودن کمپین تان را نشان می دهد.

بازار هدف خود را مشخص کنید:

اگر بخواهید از منابعتان بهترین استفاده را کنید آگاهی از اینکه محصولاتتان را دقیقا به چه کسانی می خواهید بفروشید بسیار حائز اهمیت خواهد بود.مهم نیست چه میزان بودجه در اختیار دارید، هر چه بیشتر در مورد جمعیت شناختی و بازار هدف خود بدانید بهتر و بیشتر می توانید از ابزارهای بازاریابی خود در جهت رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. این خیلی بهتر از این است که منابعتان را همین طور به هدر دهید تا ببینید کدام به نتیجه می رسد.

باید با این شروع کنید که دقیقا چه کسانی در حال حاضر مشتریان محصولات شما هستند. ممکن است مشخصات مشتریان کنونی تان دقیقا مشابه با چیزی نباشد که شما قصد دارید با برنامه های بازاریابی تان به آن برسید. اگر برنامه دارید که بازار خود را گسترش دهید و با کمپین خود به مشتریان جدید دست پیدا کنید، باید مراقب باشید که برنامه جدید شما مشتریان فعلی شما را از بین نبرد.

شخصیت شناسی کنید:

شخصیت شناسی بررسی جزییات مشتری ایده آل شماست. که این اطلاعات شامل سن، شغل، درآمد، کلاس اجتماعی، وضعیت خانوادگی آنها و هر المان دیگری که مشخص می کند مشتریان چطور پولهایشان را خرج می کنند، می باشد.  هنگامی که اهداف جمعیت شناختی منصفانه مرزبندی شدند، شخصیت برند شما نیز با بیشترین جزییات ممکن مشخص می شود. این جزییات معمولا شامل عادات آنها، علایقشان و زندگی شخصی آنهاست. این اطلاعات زمانی که مرزهای جمعیت شناختی اهدافتان مشخص می گردند معمولا از قلم میافتند.

5 راه برای ساخت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ قوی

بودجه تان را واقع گرایانه اندازه بگیرید:

بودجه یکی دیگر از قدم های بسیار مهم در ایجاد کمپین تبلیغاتی میباشد که معمولا  از آن غفلت می شود و یا ضمانت های لازم در خصوص آن داده نمیشود. مشخص کردن بودجه واقع گرایانه به دلایل زیادی بسیار مهم میباشد. اولین و مهمترین این دلایل آن است که بودجه شما اولین محدودیت شماست و همچنین میزان استفاده از منابع شما را برای انجام کمپین دیجیتال تان مشخص می کند.خبر خوب این است که بازاریابی دیجیتال ارزانتر از روشهای بازاریابی سنتی می باشد به این معنا که با منابع یکسان در فضای دیجیتال بیشتر میتوانید پیش روید.

 

مطالعه بفرمایید
5 گرایش اساسیِ رسانه های اجتماعی در سال 2020

از مزایای شبکه های اجتماعی استفاده کنید:

شبکه های اجتماعی امروزه مهمترین پلتفرم بازاریابی در جهان هستند. موفقیت یا شکست کمپین دیجیتال شما به میزان توانایی شما در استفاده از شبکه های اجتماعی دارد.شبکه های اجتماعی درواقع نه تنها از مهمترین پلتفرم های بازاریابی هستند بلکه پشتیبان بسیاری دیگر از جنبه های بازاریابی دیجیتال نیز میباشند و یک سینرژی قدرتمند ایجاد میکند. برای مثال SEO و شبکه های اجتماعی در کنار هم و دست در دست هم پیش میروند.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا این دوجنبه بازاریابی دیجیتال باید با هم در نظر گرفته شوند، از مهمترین دلایل این است که شبکه های اجتماعی اطلاعات و دیدگاههای ارزشمندی به شما می دهد که می توانید از آنها در جهت بهینه سازی SEO خود استفاده کنید. ایجاد و حفظ یک پیغام واحد در تمام المان های بازاریابی در جهت ایجاد و تکمیل هماهنگی و هم افزایی بین آنها الزامی می باشد. آگر بتوانید از شبکه های اجتماعی خود بیشترین بهره را ببرید آنها می توانند اطلاعاتی را به شما بدند که برای تولید و به دست آورن آن باید هزینه سنگینی به یک شرکت تحقیقات بازار پرداخت می کردید.

یک استراتژی قدرتمند در بازاریابی دیجیتال درواقع سنگ بنای یک کار و کسب موفق است. با اینکه از روش های بازاریابی سنتی بسیار ارزانتر است در عین حال قدرتمند تر نیز میباشد.

 

*کارشناس بازاریابی

برای دنبال کردن ایشان اینجا را کلیک نمایید.

 

مقاله مرتبط: جهت مطالعه تعریفی جامع از دیجیتال مارکتینگ و همچنین دوره آموزشی برگزار شده در دانشگاه شریف کلیک نمایید.

مقاله مرتبط: پنج روش ایجاد برند در کوتاهترین زمان ممکن

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.