5 راهکار برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران(UGC) در بازاریابی دیجیتال

محتوای تولید شده توسط مخاطبان

 

مترجم : پوراحمدی

امروزه UGC به قسمت مهمی از بازاریابی محتوا تبدیل شده است. جاییکه مشتریان آماده غوغا کردن برای محصولات یا خدمات شما هستند.

UGC به محتوایی که توسط کاربران بک برند خلق می شود, اشاره دارد.

UGC شامل هر چیزی مثل: کامنت, عکس و نظرسنجی می باشد که به صورت پست هایی در شبکه های اجتماعی هستند.

92% از مصرف کنندگان ذاتا به UGC بیش از تبلیغات سنتی اعتماد دارند.

این ترجیح مصرف کنندگان به این علت است که برندها بابت UGC وجهی پرداخت نمی کنند و UGC وابستگی به برند ندارد چون تولید شده توسط مشتریان می باشد.

درنتیجه UGC چیزی بیش از صادق و قابل اعتماد بودن درک شده است.

UGC به عنوان دلیلی برای ترویج پیام برند شما درشبکه های اجتماعی عمل می کند و به شما درجهت توسعه فالوئرها در شبکه های اجتماعی و تقویت روابطتان با مخاطبین کمک می کند.

این اعتماد تدریجی درمشتریان هدف باعث بهبود SEO و افزایش فروش می شود.

 

درزیر 5 راهکار برای استفاده از UGC درجهت تضمین موفقیت دراقدامات و تلاش های بازاریابی معرفی شده است.

نظرسنجی

بیش از 70% مصرف کنندگان اقرار دارند که قبل از خرید نظرسنجی ها را چک می کنند. نظرسنجی این موضوع را بیان می کند که مشتریان بالقوه ی شما به پیشنهادهایتان اعتماد دارند. نظرسنجی و رتبه دهی می تواند به شما درافزایش ترافیک وبسایت واعتمادسازی کمک کند ونرخ تبدیل را افزایش دهد.

نظرسنجی صفحه facebook و third party و همچنین سایت هایی نظیر yelp و google مثال هایی ازین دست می باشند.

هم به صورت onsite وoffsite و نظرسنجی های تولیدی کاربران درنرخ تولید تاثیر دارند.

شما می توانید انگیزه ای برای مشتریانتان درجهت تحریک آنها به نظردهی ایجاد کنید مثلا ازطریق: کوپن های بخصوص, جایزه, کارت های هدیه و….

تلاش کنید ایمیل هایی با موضوعات انگیزه دهنده ارسال کنید تا نظرهای بیشتری دریافت کنید مانند: خطوط موضوعی ایمیل هایی دارای بزرگترین تاثیر بر خریداران

زمانی که شما نظرهای منفی دریافت می کنید باید به این نظرات به عنوان فرصت های طلایی درجهت بدست آوردن اعتماد مشتریانتان رسیدگی کنید.

مودبانه به هر مصرف کننده بصورت جداگانه و شخصی پاسخ دهید تا نشان دهید که شما مراقب نظرات و تجاربتان هستید.

به خاطر داشته باشید که هم نظرات مثبت و هم منفی نقش های اساسی درکمک به یک برند درجهت قابل اعتماد شدن را بازی می کند.

نگاهی به وبسایت Modcloth درزمینه پوشاک بیندازید.

این سایت 1600 نظر دارد که بیشتر آنها مثبت می باشند. این موضوع نشان دهنده ی این است که این نظرهای ایجاد شده توسط کاربران می توانند تاثیر زیادی در بهبود و افزایش فروش شما داشته باشند.

 

 

2) مسابقه هشتگ گذاری

یکی از راه هایی که می توانید به محتوای تولیدی مخاطبان برسید بحث مسابقه درشبکه های اجتماعی است.

ایجاد یک هشتگ واحد وجذب فالوئرها در یک کمپین را بوسیله یک مسابقه جذاب درراستای استفاده از UGC را در دستور کار خود قرار دهید.

کاربران می توانند محتواهایی نظیر عکس, ویدیو, دریک هشتگ بخصوص اشتراک گذاری کنند تابه جایزه نهایی برسند.

بوسیله استفاده ازهشتگهای بخصوص و محبوب کردن آنها فالویرهای شما هشتگ شما را به سمت ترند شدن هدایت می کنند.

این هشتگ ها می توانند مشغولیت و ارتباط شما با مشتریانتان راافزایش دهند. باعث ایجاد آگاهی از برندتان می شوند ودرنهایت سبب افزایش فروش می گردند.

هشتگ هایی ایجاد کنید که یادسپاری و تلفظ آنها آسان باشندتا موفقیتتان تضمین شود.

این ویژگی ها همچنین در استفاده از هشتگ هامهم هستند که برند شما را از رقبایتان متمایز کندونیز شامل تمام هشتگ های برند شده درمجموعه پست هایتان می باشند.

برای مثال طراح مد محبوب Marc jobs که شرکت او برای کمپین تبلیغاتی خود از پلتفرم های شبکه های اجتماعی همچون Twitter و Instagram بهره گرفت.

کاربرانی که می خواستند در این هشتگ شرکت کنند باید یک عکس برروی توئیتر یا اینستاگرام بوسیله ی #castmarc پست می کردند. این مسابقه ی بسیار محبوب در عرض 24ساعت به 15000 ورودی هشتگ رسید.

3) محتوای ویدیویی

ویدیو یک راه موثر واقعی برای ایجاد UGC صرفنظر ازمحتوای شما می باشد. ویدیو می تواند به مخاطبین شما کمک کند تاراحت تر از راه های دیگر با شما ارتباط برقرار کنند.

براساس گزارش Octoly به طور متوسط ویدیو های خلق شده توسط کاربران درخصوص یک برند 10 برابر بیشتر از سایر ویدیو های رسمی برند در یوتیوب دیده می شوند.

ویدیو های ایجاد شده توسط کاربران دارای قابلیت بی اندازه ای در اشتراک گذاری می باشند و همچنین توانایی بالایی در افزایش فالوئرهای شما دارد.

ویدیو های UGC دیده شدن به صورت ارگانیک را از محصولات و خدمات شما ایجاد می کند و باعث اعتبار بخشی به برند شما می شود.

ویدیو های UGC از نگرش مشتریان معتمد شما به صورت خالص و صحیح پشتیبانی می کند، که این باعث ارتقا تصویربرندتان درذهن مشتریان جدید می گردد.

استفاده از ویدیوهای UGC بهتراز بازاریابی سنتی است چون این ویدیو ها کمک می کنند تاشمابا مشتریانتان ارتباط و مشغولیت داشته باشید که این موضوع نشان دهنده ی حمایت از مصرف کننده می باشد.

در این خصوص مثال برند Pampers love موردی جالب از خلق ویدیو توسط مخاطبان بود. در این کمپین از مشتریان خواسته می شود فیلم هایی از بچه ها از طریق facebook ارایه کنند، کاری که در نهایت ازترکیب تمام فیلم ها یک فیلم واحد تولید می گردد.

دراین فیلم بچه ها بازی کردن، بالاو پایین پریدن شاداب و سرزنده و داشتن اوقات خوش باهم رابه نمایش می گذارند.

فیلم هایی که متناسب با مشتریان برند و قابل هدایت شدن به سمت بازخوردهای مثبت باشد.

4) بازی سازی

راه دیگر برای ایجاد UGC ودرگیر کردن کاربران ازطریق بازی سازی می باشد. دربازی سازی از کاربران خواسته می شود تاتعداد کمی از فعالیت هارا انجام دهند و سپس به جایزه مورد نظر دست یابند و برای مشارکت انتخاب گردند.

در این روش مخاطبان پس از انجام کاری بخصوص که با چالشی همراه است و دستاورد های خود را به اشتراک گذاشته و شما می توانید پیشنهادهایی نظیر: تخفیف های ویژه، قراردادن آنها در باشگاه vip بدهید تا ارتباط و مشغولیت آنها با برندتان را افزایش دهید.

ایجاد انگیزه های کوچک در کاربران باعث می شود تا آنها تلاش بیشتری در جهت فعالیت هایی بکنند که در حالت های دیگر انجام نمی دادند. بنابراین بازی سازی به شما امکان ایجاد یک رابطه دوستانه بلند مدت با مشتریانتان را می دهد و همچنین سبب می شود که فالوئرهای شما به مشتریان رضایتمند تبدیل شوند وتشویق می شوند خرید از شما را تکرار کنند

Nike ازشیوه بازی سازی برای پایداری ارتباط با مشتریان بهره گرفت.

درکمپین Nike+ این برند بازی سازی را با اپلیکیشن fuelband ترکیب می کند.

دونده ها پیگیر ویژگی های فیزیکی چون مسافت، زمان، سرعت، سوزاندن کالری و… ازطریق این اپلیکیشن می باشند.

این اپلیکیشن کاربران را به شبکه های اجتماعی نیز مرتبط می کند تا بتوانند خودرا با دیگران مقایسه کنند ونتایج را به اشتراک بگذارند. این ارتباط با شبکه های اجتماعی کمک می کند تا همیشه دردسترس و در دید باشید.

پس از اینکه کاربران درجات مختلف را کامل می کردندآنهابا امتیازات دریافتی به جایزه ها دست می یافتند که این امر خودباعث تشویق مشتریان به خرید محصولات Nike می شد.

این برند همچنین اطلاعات کاربران را جمع آوری می کرد تا امور بخش بندی کاربران و بازاریابی مخصوص هرکدام را ازطریق بازی سازی انجام دهد.

5) محتواهایی برای دوره های تعطیل

تعطیلات فرصت های زیادی برای کسب و کارها ایجاد می کند تا آنهارا بامشتریانشان مشغول و مرتبط سازد.

درهر صورت شما به راهکارهایی واحد جهت ارتباط دوجانبه واحد با مشتریانتان نیازدارید که شامل UGC دراستراتژی بازاریابی برای دوره های تعطیل یا تعطیلات مناسبتی می باشد.

شما باید مشتریان هدف و و اهداف UGC خود درتعطیلات را معین کنید. این تصمیمات به شما اجازه می دهد تا بهترین خط مشی هارا انتخاب کنید. شما می توانید از فالوئرهایتان درخواست کنید تا عکس هایی را به اشتراک بگذارند , ویدیوهایی تهیه کنند, از هشتگهای بخصوصی استفاده کنندف توصیه نامه هایی بنویسند، درمسابقات شرکت کنند و.. سپس آنهارا بین دوستانشان به اشتراک بگذارند.

درمدت تعطیلات در ماه دسامبر Strackbucks ، هشتگ #Redcupcontest را بین فالویرهایش پخش کرد.

این برند از تماشاچیان دعوت کرد تا فنجان های قهوه ی طراحی شده را خودشان درشبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند تاشانسی برای برنده شدن کارت هدیه بدست آورند.

این یک کمپین هوشمندانه ی UGC می باشد چون فالوئرها برای پست کردن عکس ها مجبوربه خرید فنجان های قرمز از Strackbucks بودند.

کارت هدیه، انگیزه ی خارق العاده ای برای تماشاچیان ایجاد کرد تا بابرند ارتباط برقرار کنند و همچنین آگاهی بخشی ازبرند را افزایش داد.

بوسیله ی ایجاد شورو هیجان درمشتریان درطول فصل تعطیل شما همچنین می توانید آنان را ترغیب کنید تا UGCو تاثیر مثبت را در فروش شما بگذارند.

 

نتیجه گیری

UGC توانایی انتشار آگاهی از کسب و کار شمارا داراست و همچنین در یکپارچه سازی تصویر برندتان، امکان دستیابی به درجه رقابتی را فراهم می کند.

بوسیله ی آیتم های بالا شما می توانید باایجاد UGC ی حضور قوی درحوزه ی آنلاین را تجربه کنید تا از این طریق موفق به ایجاد ارتباط و درگیر کردن مشتریان هدف با برندتان شوید.

اندازه ی مشخص شده ای از دستیابی به UGC برای تضمین موفقیت وجودندارد. استراتژی UGC شما نهایتا به اهداف کسب و کار و مشتریان هدفتان بستگی دارد.

بااستفاده از این روش های موثر شما می توانید ارتباطی شایسته و مناسب با تلاش های UGC تان برقرار کنید.

بنابراین UGC دراستراتژی بازاریابی موجب دستیابی به نتایج مثبتی چون اعتبار و صحت دردنیای بازاریابی دیجیتال می گردد.

 

مقاله مرتبط: برندسازی دیجیتال