4 تکنیک طلایی هشتگ

تکنیکهای هشتگ

ترجمه: داوود نعمتی

هشتگ به عنوان یکی از اجزای مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی محسوب می شود. ولی استفاده از هشتگ می تواند گمراه کننده باشد به همین دلیل می بایست بدانیم چطوراز هشتگ ها استفاده کنیم.

چهار تکنیک برای استفاده  بهینه تر از هشتگ در اینجا بررسی می شود:

یک- استفاده از هشتگ برای سازماندهی پست های مربوط به یک برند.

هشتگ ابرازی برای تعریف کردن،مشخص کردن و جمع بندی موضوعات آنلاین گفت و گوهاست به نحوی که کاربرها بتوانند پست های مربوط به یک اجتماع خاص را که به آن ها علاقه دارند دنبال کنند. همچنین هشتگ ها برای طبقه بندی محتواها کاربری منحصربفردی دارند. حال این محتوا می توانند به یک کنفرانس که در آینده قرار است برگزار شود مرتبط باشد یا به کسب و کار و بیزنس شما ارتباط داشته باشد در عین حال می تواند در رابطه با تولیدات یک کارخانه باشد. وقتی که شما محتوای مربوط به رسانه اجتماعی را آپلود می کنید برای توصیف اهداف و ارزش های چیزی که می خواهید ارائه دهید، باید از هشتگ استفاده کنید.

شما همین الان هم از هشتگ ها استفاده می کنید ولی آیا تا به حال فکر کرده اید که آیا  هشتگ های دیگری هم برای توصیف محتوای شما کاربردی است؟ برای این منظور و به جهت دسترسی آسان تر به ویدئوها، عکس ها یا هر آن چیزی که مربوط به موضوع شما است باید از هشتگ های دیگری هم که حاوی ایده هایی پیرامون موضوع شما مرتبط است استفاده کنید. 

دو- استفاده از هشتگ برای گسترش دادن دسترسی ها به پست شما.

هشتگ برای تعریف یک محتوا بسیار مفید است و می تواند دسترسی به محتوای مربوط به برندی را که شما دارید تبلیغ می کنید به صورت گسترده افزایش دهد. بیشتر هشتگ هایی که شما استفاده می کنید همین الان محبوب هستند؛ این هشتگ ها به طور مداوم جستجو می شوند، شما باید از این هشتگ ها استفاده کنید که هرکسی هشتگ های محبوب را سرچ کرد به محتوای شما هم برسد.

شما در Hashtags.org و یا در توئیتر در قسمت Searching for potential candidates هشتگ هایی که محبوب هستند را پیدا خواهید نمود. همچنین در تامبلر می توانید  لیستی از هشتگ هایی که در هر دقیقه آپدیت می شوند در قسمت Trending tags  در لیست هشتگ های محبوب ببینید.

سه- استفاده از هشتگ برای ترند کردن یک سوژه.

بیشتر هشتگ هایی که دارید استفاده می کنید از قبل موجودند ولی در عین حال می توانید به صورتی خلاقانه عمل کنید و برند خودتان را به نمایش بگذارید.

 استراتژی جالبی جهت مصادره هشتگ وجود دارد. وقتی هشتگی از قبل وجود دارد اما شما که دارید یک موضوع را ترند می کنید و از آن هشتگ استفاده می کنید دیگر آن هشتگ برای شماست، با وجود اینکه آن هشتگ از قبل وجود داشته و توسط دیگران استفاده می شده اما وقتی مصادره شد دیگر شما را با آن هشتگ می شناسند.

مثلا برند بن اند جری هشتگی که از قبل وجود داشته و معروف هم بوده و کانال دیسکاوری از آن استفاده می کرده را تغییر کوچکی داد و تبدیل به هشتگی کرد که محصولات برند خودشان را تبلیغ می کند و به این ترتیب کاربرها را به سمت هشتگ و پیج خودش هدایت کرد.

هشتگ توییتر

در استراتژی بعدی می توانید خودتان یک هشتگ را ابداع کنید و امیدوار باشید که این هشتگ معروف می شود. برای مثال در توئیتر، گرایشی وجود دارد به اسم فالو فرایدی- که به صورت FF# نوشته می شود و در طی آن در روزهای جمعه کابران توئیتر، سایر کاربرانی را که به نظرشان خوب هستند، برای فالو شدن توسط دیگران معرفی می کند. حال برند MTV هشتگ فالو فرایدی را تحریف کرد و تبدیل کرد به FollowMeMTV# و به این ترتیب وقتی FF# جستجو می شد توسط کاربران FollowMeMTV# هم برای کاربران نمایش داده می شد و ازین طریق کاربرها را به سمت صفحه ی MTV هدایت می کرد.

این تاکتیک، یعنی ابداع یک هشتگ مخصوص به خودتان برای شبکه تلویزیونی HBO هم که سریال بازی تاج و تخت را ساخت موثر واقع شد؛ به این صورت که HBO هشتگی مثل SONANDSTAR را ابداع کرد و بیننده ها می دانستند این هشتگ به چه چیزی اشاره می کند. برای مثال برای برندی که به این موضوع آگاه است ایجاد محتوایی مرتبط و استفاده از این هشتگ می تواند هواداران این سریال را با محصولات و برند خود آشنا کند و اگر پستی مرتبط با حمایت از این سریال با این هشتگ ارسال کنید شما می توانید روی هوادارهای این سریال حساب کنید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند و از برند شما دفاع کنند.

 

مطالعه بفرمایید
بازاریابی موقعیتی و یا مفهومی به چه معناست؟

 

 

چهار- شما باید در استفاده از هشتگ خیلی عاقلانه و مقتصد رفتار کنید.

درست است استفاده از هشتگ فوایدی که گفتیم را دارد ولی استفاده زیاد از هشتگ به شدت مضر است. پستی که شما به اشتراک می گذارید و تعداد زیادی هشتگ استفاده می کنید برای مخاطب تبدیل به اسپم می شود. خیلی باید مراقب باشید که پست شما تبدیل به اسپم نشود.شما وقتی می خواهید از هشتگ ها استفاده کنید خودتان را جای مخاطب قرار دهید تا بتوانید هشتگ های درست استفاده کنید. توصیه می شود که حتما از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

در دوره دیجیتال مارکتینگ به تفصیل در خصوص بحث هشتگ صحبت می کنیم.

مقالات مرتبط:

5 راهکار برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران(UGC) در بازاریابی دیجیتال
برندسازی دیجیتال، اهرمی در جهت تقویت دیجیتال مارکتینگ سازمانها
5 قدم برای ساخت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ قوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.