3 روش برای بهبود فن سخنوری یک کارآفرین

 

نویسنده: Aj Agrawal

مشارکت کننده، بازاریاب، کارآفرین و خالق محتوا

مترجم: شقایق یزدچی

مدت مطالعه: 4 دقیقه

 

به عنوان یک کارآفرین جوان باید بگویم که بیشترین ساعات کاری را خارج از شرکت و همراه سرمایه­ گذاران و مشتریان بالقوه می­ گذرانم. با وجود ساعات بیشماری که برای تمرین سخنرانی می­ گذرانم، همیشه به دنبال بازخوردی برای بهبود نوع بیان خود هستم.

 

 

با وجود اینکه در ماه گذشته، Alumnify (پلت فرمی برای تعامل فارغ التحصیلان) را راه ­اندازی کردم، اما آمادگی لازم جهت شرکت در مسابقه V2 pitch را که دانشگاه SanDiego برگزار و جایزه نفر اول $40,000 بود را نداشتم.

قبل از رقابت در مسابقه، تست A/B را جهت تمرین بیشتر انجام دادم؛ بلافاصله پس از انجام تست متوجه نتایج و جنبه ­های خوب سخنرانی شدم و فهمیدم با چه میزان تمرین به یک ارائه درجه یک دست می یابم.خوشبختانه در این راستا، الگوهای مناسبی برای ایجاد انگیزه در مخاطبین و دستیابی به سرمایه­ گذاران و یا حتی کارمندان یافتم.

 

 

  • نحوه یافتن مشتریان جدید را به دیگران نشان دهید.

زمانی که به عنوان یک کارآفرین در مراحل اولیه جذب سرمایه باشید، همه افراد به محض مشاهده کوچکترین ضعف، از شما دست خواهند کشید. یکی از دلایلی که موجب کشش مخاطبین به سوی شما می­ شود، ارزش راه حل ارائه شده توسط شما برای حل یک مشکل است. اگر قادر به اثبات خودتان به دیگران نیستید، از مصاحبه­ هایی که توسط مشتریانتان صورت گرفته، تست­های بتا و بازخوردهای آن­ها استفاده کنید.

در مورد موضوع Alumnify، همیشه سعی دارم از 850 دانشگاهی که در این زمینه فعال هستند نام ببرم؛ این موضوع به ما کمک می­کند تا مشتریانمان را به خوبی بشناسیم و آن­ها نیز به ارزش بالای شرکت پی ببرند.

 

 

  • از مشتریان خود بخواهید تا پایان داستان شما را حدس بزنند.

همه­ ی ما معتقد هستیم بهترین داستان­ها، آن دسته از داستان­هایی هستند که پایان شگفت ­انگیزی داشته باشند. با این حال نکته مهم برای شنوندگان شما این است که پایان داستان شما چگونه رقم می­ خورد.

با وجود اینکه همه­ ی مخاطبین مشتاق شنیدن پایان داستان هستند، من یاد گرفته ­ام تا همیشه داستان را قبل از رسیدن به نقطه اوج به پایان برسانم. جالب است بدانید همیشه دست شما برای صحبت در مورد تلاش­ها و دست ­آوردهایتان باز است، اما بهتر است طوری داستان را پیش ببرید که بهترین نتایج را برای شنوندگان به همراه داشته باشد. بدین وسیله مراجعین و سرمایه­ گذاران تمایل بیشتری برای دنبال کردن داستان شما و فهم بهتر نقطه اوج داستان دارند. (همان طور که می­ دانید شنوندگان مایل به شنیدن تنها نیمی از داستان شما نخواهند بود)؛ در نهایت این درک را به مشتریان و مخاطبین خود بدهید که با خرید محصولات و یا سرمایه ­گذاری در شرکت شما پایان خوشی را برای این داستان رقم خواهند زد.

 

مطالعه بفرمایید
هفت نابغه «برند و تبلیغات» به تهران آمدند

 

  • تمرین، اصلاح و تکرار دوباره تمرین

“در صورت ناتوانی برای آماده ­سازی خود، شما در حال آماده کردن خودتان برای شکست هستید”

Benjamin Franklin

تنها دو هفته قبل از برگزاری مسابقه، شروع به مرور سخنرانی­ ها کردم. در کل بیش از 300 بار سخنرانی خود را تمرین و تکرار نمودم به طوری که می­توانستم در حمام و یا هنگام بیدار شدن از خواب آن را به راحتی ارائه دهم. برای آماده­ سازی بهتر، در بخشی از مسابقه Q&A  از 15 سرمایه­ گذار خواستم تا یک لیست از سوالات خود را آماده و ارائه کنند؛ در نهایت بیش از 150 کارت یادداشت از سوالات تهیه کردم و در طول مسابقه هیچ فرصتی را از دست ندادم.

با گذشت زمان هرچه تعداد سخنرانی­ ها بیشتر می­ شد؛ می­ آموختم که بهترین راه موفقیت در کار آماده ­سازی برای سخنرانی­ ها می­باشد.

در آخر باید بگویم که طوری برای سخنرانی خود آمادگی داشته باشید که دیگر نیازی به پیش­نویس برای ارائه نداشته باشید. هنگامی که در هر زمان و هر مکانی حتی در بدترین شرایط بتوانید سخنرانی خوبی ارائه دهید، قابل اعتمادتر و تاثیرگذارتر خواهید بود.

 

منبع : entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.