12 سوال مهم قبل از ساخت یک صفحه فرود

landing-page

 

مترجم:

مهرناز کرملو

 

اینکه مردم بر روی تبلیغ شما کلیک کنند ،تنها بخش کوچکی از کل فرآیند بازاریابی است. شما به یک لندینگ پیج عالی نیز نیاز دارید تا مردم را به خرید و یا عمل مورد نظر خود ترغیب کنید.کمپین های پولی بهترین انتخاب برای زمانی هستند که شما می خواهید نتایج سریع بگیرید.هر چند تبلیغات پولی برای پیشنهاد خرید کلمات کلیدی همواره صحیح نیستند، اما در برخی موارد به کاربردن این تبلیغات  ضروری است.

اینکه مردم بر روی تبلیغ شما کلیک کنند ،تنها بخش کوچکی از کل فرآیند بازاریابی است، مورد بعدی که مخاطبان شما با آن مواجه می شوند، لندینگ پیج شماست. لندینگ پیج یک صفحه اینترنتی است که شما باید برای هدف کمپین تبلیغاتیتان ایجاد کنید.تاثیرگذاری این صفحه براینکه آیا شما به هدف تجاریتان می رسید یا خیر ،اثر خواهد گذاشت.کیفیت ایجاد لندینگ پیج به تلاش های فراوان نیاز ندارد، اما قبل از ایجاد یک لندینگ پیج باید پژوهش های لازم را در این زمینه انجام دهیم. رویکردهایی که شما در این راستا استفاده می کنید، به مخاطب مورد نظر شما و اهدافی که در نظر گرفته اید ،بستگی خواهد داشت.روی هم رفته اگر شما یک وبینار SEO راه اندازی می کنید،لندینگ پیج شما نباید مشابه صفحه ای که هدایای روز مادر را ارئه می دهد باشد. به همین منظور برای اینکه مطمئن شوید که جنبه های حیاتی کیفیت لندینگ پیج را می دانید ، شما باید قادر باشید همه سوالات این مقاله را پاسخ دهید.

1-هدف شما چیست؟

این سوال مهم ترین سوال کمپین شماست. تمامی فاکتورهای مربوط به محتوا،طراحی ،CTA (فراخوانی به عمل) لندینگ پیج ما به دلیلی که برای آن ساخته شده است بستگی دارد. من در این مقاله سه هدف عمده بازاریاب ها برای اینکه کمپین های پولی راه اندازی می کنند بیان کردم:

1-1-فروش یک محصول: این هدف ممکن است چندین CTA  را شامل شود. همانطور که مخاطب شما  به یک رویکرد متفاوت در هر مرحله  از فرآیند فروش نیاز دارد ، برای رسیدن به چشم اندازهای تصمیم گیری خرید بهتر است در لندینگ پیج یکی از موارد زیر را پیشنهاد دهید:

  • یک نمونه آزمایشی
  • یک نسخه آزمایشی
  • تکنیک فراخوانی (پاسخ تماس) و بیشتر

 

در زیر یک نمونه ای از لندینگ پیج است که Bluewinston  ارائه می دهد:

 

landing-page

 

2-1-توسعه ارتباط با مخاطبان: این هدف در ارتباط با آگاهی و اعتبار برند شما می باشد. به منظور رسیدن به این هدف بیشتر صاحبان کسب و کارها وبینارها و سمینارهای رایگان ارائه می دهند، در چنین شرایطی لندینگ پیج(صفحه فرود) توصیف کوتاهی از رخداد پیشرو، منافع آن همراه با فرم ثبت نام می باشد.

 

landing-page

 

 

3-1-افزایش مشترکین : این لندینگ پیج ها خیلی ساده به نظر می رسند و توضیحات زیادی لازم ندارند.شما به سادگی نیاز دارید که آشکار کنید چگونه افراد می توانند عضو شوند.

 

landing-page

 

2-آیا شما قصد دارید لندینگ پیج تان را برای هدف خاص بهینه سازی کنید؟

این جواب باید بله باشد ،یعنی هر هدف :یک لندینگ پیج. هرگز سعی نکنید چندین تبلیغ برای یک صفحه ایجاد کنید. چرا که این امر ممکن است منجر به عدم ارتباط بین انتظارات مخاطب و آنچه آنها روبرو می شوند باشد. من برای این موضوع برای خرید آی پد در گوگل جستجو کردم ،یک صفحه به صورت زیر در اولین نتایج جستجو وجود داشت:

 

adwords

 

من بر روی این صفحه کلیک کردم و این لندینگ پیج را یافتم که بسیار ناامید کننده بود:

 

 

شما متوجه می شوید که صاحب وب سایت زحمت ایجاد یک لندینگ پیج جداگانه برای هر محصول را به خود نداده بود. همان طور که می دانیم برخی از مردم نمی خواهند تا لیست نتایج جستجو را بالا و پایین کنند تا نتایج مورد نظر خودشان  را دریافت کنند، بنابراین آنها احتمالا این صفحه را ترک خواهند کرد که همین امر bonce rate   سایت را افزایش داده و ROI  تبلیغ شما را کاهش می دهد.

3-آیا شما پیشنهاد خرید کلمات کلیدی صحیحی را می دهید؟

کلمات کلیدی که در لندینگ پیج شما مشاهده می شود اثر مستقیم بر موفقیت کمپین شما دارد. اولا این مساله مهم است تا بررسی کنید که چه نوع از تبلیغات برای کلمات کلیدی هدف شما تا کنون رتبه بندی شده اند، این امر به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید که آیا رقابت برای شما مناسب است.

دوما انتخاب چندین کلمه کلیدی اصلی برای کمپین پولی لازم است اما کافی نیست.هرگز قدرت پژوهش در مورد کلمات کلیدی را دست کم نگیرید. شما می توانید با کمک Wordtacker  کلمات کلیدی صحیح برای تبلیغاتتان را جمع آوری کنید.

 

 

 

4-مخاطب مورد نظر شما کیست؟

درک اینکه چه نوع از مردم بیشتر تمایل دارند که به تبلیغ شما دست یایند به شما کمک خواهد کرد تا بهتر محتوای لندینگ پیجتان را سازمان دهید. تصویر مخاطب شما و هم چنین تخصص آنها بر جنبه های مختلف کمپین شما اثر خواهد گذاشت شامل:

  • چه نوع از CTA را باید به کار گیرید
  • توصیفی که شما باید ارائه دهید
  • آیا شما باید عنصر خاصی مثل تصاویر و یا ویدئوها را اضافه کنید
  • گویش ،رویکرد شما و ….

شما باید قبل از ساختن لندینگ پیج خودتان مخاطبین خود را بررسی کنید. اول از همه نگاهی به گوگل آنالیستیک بیاندازید. حتی اگر شما می دانید که خریدار شما چه کسانی هستند ، اما مخاطب وب سایتتان را بررسی کنید. در گوگل آنالیستیک می توانید به قسمت Audience  و بعد Demographic  بروید،در این قسمت اطلاعاتی راجع به جنسیت،مکان جغرافیایی ،زبان و… بازدید کنندگان را خواهید دید که کمک خواهد کرد تا لندینگ پیج شما آگهی شود.

 

5-رقبای شما چه وعده هایی می دهند؟

قبل از راه اندازی کمپین باید نقطه قوت و ضعف رقیبانتان را کشف کنید.این امر به شما کمک خواهد کرد تا از اشتباهات مشابه رقبا پرهیز کنید و برخی از ایده های خوب را بیابید که در راهبردتان از آنها استفاده کنید.  آسانترین و موثرترین راه برای تحیلیل تبلیغات رقبا و لندینگ پیج آنها این است که آنها را با serpstat  چک کنید. به سادگی کلید واژه مورد نطرتان را داخل بخش جستجو وارد کنید ،کشور خود را انتخاب کنید و بر روی جستجو کلیک کنید از قسمت گزارش overview  به pp Research  و سپس به Ad Research  بروید.شما لیستی از تبلیغات مرتبط با کلید واژه خودتان را بعد از جستجو خواهید دید ،اگر بر روی لینک زیر هر تبلیغ بزنید ،شما لندینگ پیجی که به آن منجر می شود را خواهید دید.

 

6-آیا محتوا با تبلیغ مرتبط است؟

با دیدن تبلیغ شما، کاربران انتظاراتی درباره آنچه آنها بر روی لندینگ پیج خواهند یافت در نظر می گیرند. مردم بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند، زیرا این تبلیغ آنچه را آنها دنبال آن بودند وعده می دهد. اگر محتوای لندینگ پیج شما  کاملا از آنچه به آنها وعده داده شده بود متفاوت به نظر برسد،آنها دلسرد می شوند و  به نتایج جستجو برمی گردند. چنین موقعیتی ممکن است زمانی رخ دهد که شما سعی می کنید تا مشتریان را با وعده های بازاریابی اغوا کنید. بنابراین اگر شما می خواهید نرخ بازیدتان در تطابق با نظرتان باشد مطمئن باشید هیچ عدم ارتباطی بین تبلیغ شما و لندینگ پیج شما وجود ندارد.

7-آیا عناوین و سرفصل ها شامل مزیت هایی برای مخاطبین هستند؟

عنوان و تیتر اولین موارد برای چشم اندازتان است که توجه مخاطبان شما  را جلب می کنند.آنها باید کوتاه ،خیره کننده و مرتبط با محتوا باشند. آنچه بسیار مهم می باشد این است که شما باید مزیت بازدیدکنندگانتان را  که در صورت انتخاب برند شما به آنها می رسد،  ذکر کنید و به آنها نشان دهید که مشکل آنها را می دانید وآماده هستید تا مشکل آنها را حل کنید.

8-آیا واضح است که چه چیزی را ترویج می دهید؟

بعضی از بازاریاب ها در توضیح دقیق آنچه آنها بر روی لندینگ پبج خود ارائه می دهند، با شکست مواجهه می شوند به یاد داشته باشید که بیشتر مردم که تبلیغ شما را می بینند، اولین باری است که برند شما را مشاهده خواهند کرد . برای مثال در زیر این لندینگ پیج برای جستجوی” ابزار اتوماسیون بازاریابی” نشان داده شده است:

 

 

 

 

اگر چه این صفحه خوب طراحی شده است اما واضح نیست که چرا آنها به ایمیل کاربر نیاز دارند و دکمه “شروع کنید” دقیقا به چه معنا است همچنین منافع چه چیزهایی است و چرا باید کاربر این عمل را انجام دهد ، از آنجایی که لندینگ پیج شما چندین هدف خاص دارد محتوای آن باید بطور کامل واضح باشد و به کاربران بگوید چه منافعی از کار کردن با شما خواهند برد.

 

9- آیا CTA  کاربران را به سمت عمل مورد نظر تشویق می کند ؟

به یاد داشته باشید که  CTA شما باید کاری که شما می خواهید، چشم انداز شما را در بر بگیرد را مشخص کند .کلماتی مانند” شروع کنید” یا “برای سود کلیک کنید ” یا دیگر موارد ممکن است خلاقانه به نظر برسد اما ممکن است شما را به هدف اصلیتان نرساند . این کلمات را واضح بیان کنید و سودی که کاربران شما لز عمل مورد نظر شما ، به دست می آورند  را مشخص کنید مثل اینکه “رایگان راهنمایی شوید “یا “حالا دانلود کنید”.

10 – آیا شما ابزار گفتگو آماده کرده اید ؟

این مورد اجباری نیست، اما می تواند به شما بسیار کمک کند . به دلیل اینکه شما نمی خواهید مخاطبان شما لندینگ پیجتان را به دلیل جستجوی شما برای اطلاعات آنها ترک کنند، شما می توانید یک جعبه گفتگو بر روی صفحه ایجاد کنید ،حتی اگر جعبه ی گفتگوی شما از یک ربات گفتگو استفاده کند، می تواند به شما کمک کند تا بیشتر سوالات رایج را پاسخ دهید و کاربران را برای جذب شدن تشویق کند.

11- آیا لندینگ پیج قابل اعتماد به نظر می رسد؟

این فرصت را ازدست ندهید که رضایت مشتری را با یک بیت به رخ بکشید. یادآوری ها(نظرات مشتریان ) همیشه همراه با اعتماد برند است.اگر شخصی هرگز درباره برند شما نشنیده است،این احتمال وجود دارد که سودی در خواندن درباره تجربه مثبت مشتری های شما بیابد.

 

هم چنین اگر شما در صنعت B2B  فعالیت می کنید ،می توانید لیستی از برندهایی که تا به حال با آنها کار کرده اید در لندینگ پیج خود قرار دهید،تا اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید.

 

 

12-آیا فرم ثبت نام برای استفاده آسان است؟

اگر شما از مردم می خواهید تا فرم ثبت نام را پر کنند، این فرایند را به سادگی ممکن انجام دهید ،هرچه سوالات کمتر بپرسید ، بهتر است برای وقت مشتریانتان ارزش قائل شوید.اگر گزینه ای مورد نیاز نیست پس چرا آن را به فرم ثبت نام اضافه می کنید؟

آن را در یک صفحه نگه دارید و فرایند ثبت نام را تا حد ممکن ساده سازید. هم چنین می توانید اگر در صنعت B2C  فعالیت می کنید در ازای ثبت نام مخاطبان خود خدمت یا محصولی را ارائه دهید تا مخاطب خود به انجام عمل مورد نظر خود ترغیب کنید.

نتیجه گیری: این موارد را باید در هنگام ساخت لندینگ پیج خود در نظر بگیرید و بررسی کنید و به همه این سوالات پاسخ دهید در این صورت  نسبت به جنبه های اصلی کیفیت لندینگ پیج آگاه می شوید و می توانید لندینگ پیج مورد نظر خودتان را طراحی کنید و انتشار دهید.

 

 

مقالات مرتبط:

کمپینهای برتر دیجیتال مارکتینگ در سال 2018 برای روز ولنتاین
برگزاری دوره بازاریابی دیجیتال در مرکز فابا
نقش یادگیری ماشین در بازاریابی دیجیتال