در این برنامه، گفتگوی رادیو گفتگو در خصوص استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی را با حضور کارشناسان و مدیران توسعه تجارت الکترونیکی در قالب موضوعات زیر شنوا هستید :
موضوعات :
تعریف استارت آپ
بررسی وضعیت استارت آپ ها در کشور
آینده استارت آپ ها
رقابت پذیری در بازار با استفاده از توسعه کسب و کارهای اینترنتی
- آقای مهندس کلاهی نایب رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران
- سرکار خانم مهندس اسکویی معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت
- دکتر علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
- آقای محسن ارژنگ مبتکر دوره راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و کارشناس استارت آپ ها
برنامه گفتوگوی اقتصادی رادیو گفتوگو با موضوع نقش استارتآپها در ایجاد فرصتهای شغلی و با حضور مهندس فرانک اسکویی، معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و محسن ارژنگ مبتکر دوره راهاندازی کسبوکارهای اینترنتی و کارشناس کسبوکار اینترنتی روی آنتن رفت.
محسن ارژنگ با بیان اینکه کسبوکارهای اینترنتی با اطلاق واژه استارتآپها، مفهوم جدیدی پیدا کرده است، گفت: «در گذشته تمام کسبوکارهایی که بر پایه ایدهای شکل میگرفتند که پیش از این در بازار نمونهاش نبوده است، استارتآپ یا کسبوکارهای نوپا اطلاق میشدند.»
او اضافه کرد: «شروع استارتآپها از دره سیلیکون آمریکا شروع شد؛ یعنی از جایی که استارتآپهای مطرحی در سطح جهان شروع به کار کردند، مانند موتور جستجوی گوگل. این مرکزیت و موجی که ایجاد شد، باعث شد دیگر کشورها نیز وارد این فضا شوند و به دور از کسبوکارهای روتین و سنتی، توانستند با ایدهپردازی و جمعآوری سرمایه، کسبوکارهای خودشان را راهاندازی کنند.»
ارژنگ درباره روند اجرایی استارتآپها نیز توضیح داد و اظهار داشت: «در استارتآپها تکرار پذیریِ مدل تولید و فروش اتفاق میافتد، یعنی به صورت دفعهای نیست که یک بار محصولی را به فروش برسانید و دیگر توان ادامه آن را نداشته باشید.»
این کارشناس کسبوکار اینترنتی افزود: «یکی از خاصیتهای استارتآپ این است که باید به مدلی رسید که فعالیت را به صورت کالا و یا خدمت جدید در سبد نیازهای مردم اضافه کنیم و به همین دلیل یکی از ویژگیهای استارتآپها، اشتغال پایدار است.»
در ادامه مهندس فرانک اسکویی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرکز تجارت الکترونیک در حوزه استارتآپها گفت: «اقدام صورت گرفته، بیشتر حول ساماندهی کسبوکارها بوده است؛ یعنی وقتی استارتآپی شکل میگیرد و به مرحله کسبوکار اینترنتی میرسد، به مرکز توسعه تجارت الکترونیک مراجعه میکنند.»
او ادامه داد: «البته مراجعه به مرکز تجارت الکترونیک، یک الزام قانونی است و اگر کسبوکاری بخواهد در فضای مجازی شکل بگیرد، لزوماً باید یک نشانی را تحت عنوان نماد اعتماد الکترونیک دریافت کند.»
معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رصد این مرکز بر استارتآپها بیان داشت:« خیلی از این استارتآپها بدون اینکه روی ایده خودشان شناخت کاملی پیدا کنند و آن را پرورش دهند، سریع میخواهند کسبوکارشان را شروع کنند تا درآمدزایی داشته باشند و به همین دلیل کسبوکارهایی که از بین میروند خیلی زیاد هستند.»
او با بیان اینکه نسل جوان استارتآپها را آغاز میکنند، عنوان داشت: «67 درصد از متقاضیان بین سن 20 تا 35 سال هستند اما متأسفانه تعداد افرادی که سایتهایشان غیرفعال میشود خیلی زیاد است، این نشان میدهد آموزشهای لازم را ندیدهاند و آمادگیهایی که احتیاج است را نداشتهاند.»
پخش : 27/1/1396
جهت شنیدن مصاحبه رادیو اقتصاد در خصوص استارت آپ کلیک نمایید.
سلام.وبسایت خیلی خوبی دارید.دستتون درد نکنه