گزارش اختصاصی ebmedia از Motor show بانکوک

DSC00150 DSC00141

دلربایی اتومبیل های فوق لاگژری جهان در بانکوک
در خلال سفری که به تایلند داشتم، تبلیغات پر سر و صدای رویدادی بزرگ در پایتخت این کشور یعنی بانکوک غوغا به پا کرده بو.د کانال‌های تلویزیونی و بیلبوردها همگی حکایت از آن داشتند که قرار است در ماه آوریل بزرگترین نمایشگاه خودرو آسیا با عنوان موتور شو (Motor show) در بانکوک و مقر آن Impact Arena برگزار شود.
Impact Arena ، از مرکز شهر فاصله زیادی داشت و با توجه به ترافیک‌ بانکوک که گاهی اوقات بدتر از تهران است حدود یک ساعتی از هتل تا آنجا با تاکسی زمان برد.
به محض ورود به سالن اصلی نمایشگاه غول‌های بزرگ خودروسازی دنیا رخ‌نمایی ‌کردند. شرکت‌های عظیمی چون رولزرویس، لامبورگینی، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، شورولت، فورد و ده‌ها برند دیگر آخرین دستاوردهای خود را برای سی‌وسومین موتورشوی بانکوک به معرض نمایش گذاشته بودند.
اولین غرفه بزرگی که خودنمایی می‌کرد، غرفه بزرگ شورولت بود که با ابتکارات نمایشگاهی اتومبیل‌های خود را به صورت معلق به نمایش درآورده بود.
غرفه بعدی از آن رولز رویس بود که اصلا اجازه ورود و نزدیک شدن به اتومبیل‌ها را نمی‌داد و تنها در فاصله ۴- ۳ متری می‌توانستیم از آنها عکس بگیریم.
غرفه‌های مرسدس بنز و بی‌ام‌و به عنوان ۲ رقیب دیرینه روبه‌روی هم قرار داشت. به عنوان یکی از نقاط برجسته این نمایشگاه می‌توان به رونمایی از Concept A- class بنز اشاره کرد. مدلی فضایی که طراحی متفاوت و جدیدی از بنز را به معرض نمایش گذاشته بود.
از دیگر اتفاقات مهم این نمایشگاه نمایش گران‌ترین لامبورگینی جهان یا همان Aventador بود که به دلیل خرید آن توسط یکی از مشتریان اجازه سوار شدن را به شما نمی‌دادند.
تویوتا NS4 نیز در غرفه این غول ژاپنی خودنمایی می‌کرد. در گوشه‌ای دیگر از نمایشگاه مزدا با ارائه مدل SUV جدید خود به نام Minagi خیل عظیمی از بازدیدکنندگان را به سمت خود کشانده بود.
در سمت راست سالن، نیسان با ارائه مدل جدیدی از اتومبیل‌های شهری و جمع و جور خود به نام Townpad بازار را برای ورود خود آماده می‌کرد.
خالی از لطف نیست که اشاره‌ای به مدل دیگری از تویوتا به نام FT.EV111 کنیم که با مصرف بسیار کم خود تعجب همگان را برانگیخته بود.
نکته قابل توجه این نمایشگاه این است که میزان توریست‌های خارجی بازدیدکننده از نمایشگاه بسیار زیاد بود و این حکایت از تبلیغات موثر و کارای این رویداد بوده است.
یکی از این نوع تبلیغات اختصاص یکی از کانال‌های تلویزیونی به نام Grand Prix به صورت ۲۴ ساعته بود که کلیه رویدادهای آن را لحظه به لحظه گزارش می‌کرد.
نمایشگاه ۴ بخش مجزا داشت که از نمایش خودرو، موتورسیکلت، قطعات تیونینگ تشکیل می‌شد. در بخش موتورسیکلت نیز کمپانی‌های بزرگی همچون سوزوکی و Yamaha محصولات خود را به معرض دید عموم گذاشته بودند.
بخش تیونینگ نیز جذابیت‌های خود را داشت برای مثال پورشه تیونییگ و بنزهای تیونینگ شده با سبک و سیاقی متفاوت جلوه می‌کردند.
حضور شرکت‌های بزرگی همچون جگوار، بنتلی و مینی نیز به جذابیت این نمایشگاه افزوده بود.
برای مثال کمپانی بزرگی چون بنتلی که تولیدکننده انواع مدل‌های لاگژری در صنعت اتومبیل‌سازی جهان است، با آوردن ۳ مدل جدید خود آب و رنگ خاصی به این غرفه داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.