کتابها و تالیفات

کتاب “آچار فرانسه دیجیتال مارکتینگ”

نویسندگان:
رایان دایس
راس هِنِبری

مترجمان:
محسن ارژنگ
حسین محمدعلی
پریسا اکبریان

مزیت این اثر، رویکرد کاربردی آن بوده و می تواند در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ، ابزار مرتبط را به شما معرفی نموده و نحوه استفاده بهینه از آن را آموزش دهد. یکی از نکات مهم که از جانب نویسنده نیز در مقدمه بیان شده، یادآوری این نکته است که دیجیتال مارکتینگ مهمتر از آن که گرایشی دیجیتالی باشد فرآیندی از نوع بازاریابی است، بنابراین برای فهم بهتر آن می بایست دید صحیحی نسبت به مقوله بازاریابی داشت و از اینرو هر زمان که شروع به مطالعه این کتاب نمایید به تدریج دیدگاه شما نسبت به بازاریابی به شیوه مدرن متحول خواهد شد.
امید است تا بواسطه مطالعه این اثر و بکارگیری روش های بدیع آن، میزان اثربخشی فرآیندهای بازاریابی شما به شیوه دیجیتالی ارتقاء یابد.

امروزه یادگیری دیجیتال مارکتینگ به دلیل وسعت قلمرو و تاثیر چشمگیری که بر توسعه کسب و کارها دارد نه به عنوان یک آموزش جانبی بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است.
در عین حال خلاء وجود منبعی کاربردی که بدون پرداختن صِرف به تئوریها، راهکارهای عملیاتی را بیان نماید کاملا احساس می شود.
ویژگی اصلی این کتاب، رویکرد عملگرایانه آن بوده و به گونه ای طراحی شده که نسبت به سوالی که در ذهن شما ایجاد شده، قادر خواهید بود با مراجعه به همان بخش راه حل عملیاتی را کسب نموده و در کسب و کار خود اجرایی نمایید.
برای مثال آنجا که در خصوص روشهای خلاقانه تولید محتوا صحبت می شود، در ۵۷ راهکار عملیاتی شما را با روشهایی آشنا می کند که می توانید از همین امروز با برنامه ریزی مشخص، شروع به اجرایی کردن آن نمایید و یا در فصلی دیگر که در خصوص کمپین ها بحث می شود، مسیر اصولی طراحی و اجرای کمپین را به طور کامل تشریح کرده و با بررسی موردی برندهای شناخته شده الگویی مشخص را در اختیار شما قرار می دهد.
این کتاب با ویژگی تشریح ساده و گام به گام، می تواند هم برای متخصصین این حوزه و هم برای افرادی که قصد ورود به دنیای جذاب دیجیتال مارکتینگ را دارند مفید و موثر باشد.

کتاب “لطفا متفاوت باشید! “

نویسنده : آلن و باربارا پیز

مترجم : محسن ارژنگ  

لطفا متفاوت باشید ! کتاب تحسین شده برایان تریسی و آنتونی رابینز تکنیکهای کاربردی را در بهبود روابط کاری و خانودگی به شما هدیه می کند. این کتاب اثر معروف آلن و باربارا پیز زوج مشهور بین المللی و از نویسندگان به نام در حوزه ارتباطات به ترجمه محسن ارژنگ پس از استقبال مثال زدنی چاپهای قبلی به چاپ پنجم رسید و پس از مدت کوتاهی در حال رسیدن به چاپ ششم است.

آلن پیز مرد شماره یک فنون مذاکرات و تحلیل حرکات بدن درجهان مشاور ارتباطی چهره های سرشناس بین المللی از جمله ولادیمیر پوتین نخست وزیر کنونی روسیه بوده است .

او یکی از نوابغ شیوه‌ها و تکنیک‌های شخصیت‌شناسی است و آموزش مذاکرات و سخنرانی رهبران جهان از جمله تونی بلر و ژاک شیراک را در کارنامه خود دارد. آلن نویسنده ۱۵ جلد کتاب مطرح جهانی است که ۱۳ کتاب او هم اکنون به زبان فارسی  به فروش می‌رسد. او تنها در سن ۱۶ سالگی به دلیل استعداد و خلاقیت فوق‌العاده‌اش در مذاکرات و ارتباطات، با فروش 1,000,000 دلار بیمه عمر در کشور استرالیا، عنوان بهترین و موفق‌ترین فروشنده بیمه در کشورش را به دست آورد. مجموعه‌های تلویزیونی و سریال‌های ویدئویی او تا کنون توسط ۱۰۰ میلیون بیننده مورد استفاده قرار گرفته و فیلم سینمایی «مهارت‌های ارتباطات» او عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای استرالیا در سال ۲۰۰۷ را از آن خود کرده است. آثار آلن تاکنون در ۶ شبکه مختلف BBC ، شبکه Discovery و شبکه National Geographic پخش شده است و بیش از ۴۰۰ میلیون بیننده به تماشای سخنرانی‌ها و نتایج تحقیقات او پرداخته‌اند. او عضو انجمن بیمه‌گران عمر و موسسه تحقیقات مدیریت آمریکاست و مقالات او در مجلات مختلف جهان به چاپ می‌رسد.

آنتونی رابینز، معروف‌ترین سخنران و نویسنده جهان در مورد کتاب لطفا متفاوت باشید ! می‌گوید: «با شرکت در دوره آموزشی ,شنیدن و به کاربردن ایده‌های فوق‌العاده کتاب لطفا متفاوت باشید! آلن پیز  قدرت، ارتباطات خود را چندین برابر کردم».

برایان تریسی در مورد  کتاب لطفا متفاوت باشید! می گوید : یکی از موثر ترین کتابهایی که به شما کمک می کند تا افراد مختلف را در زندگی خود بشناسید. این کتاب برتری فوق العاده ای را در تمام روابط تان به شما می بخشد.

بخشی از این کتاب را در زیر می خوانید:

چگونه صحبت کنیم تا مردها به صحبت هایمان گوش فرا دهند

تحقیقات نشان می دهدکه مردها بصورت ناخودآگاه از یک سری قوانین مشخص جهت ارتباط با دیگران استفاده می نمایند. اگر چنانچه شما زن هستید، جهت برقراری ارتباط با مردها رعایت این موارد بسیار مهم و ضروری است.

در اینجا ، قوانین گفتگو با مردها را که براساس مطالعات روی اسکن مغزی افراد مختلف پیاده سازی شده بررسی می کنیم.

۱- به یک مرد در یک زمان تنها یک چیز را تحویل بدهید.

مغز مردها تفکیک شده است. این بدین معنا است که مغز آنها به بخش ها و اتاقهای مختلفی تقسیم شده که هر کدام عملکرد خاصی را جدا از وظیفه دیگر بخش ها بعهده دارد. بنابراین هیچگاه بطور همزمان به یک مرد چندین کار را واگذار نکنید. همواره ایده ها و افکار خود را بصورت جداگانه به یک مرد ارائه داده و در یک زمان خاص تنها یک کار را به وی محول نمایید.

۲- به آنها اجازه صحبت دهید.

فرمانهای صادر شده از سوی مغز مردها به سایر اعضای بدن بصورت جداگانه است بنابراین در یک زمان واحد یا فرمانی جهت صحبت کردن ارسال می کند و یا گوش دادن،  بنابراین در آن واحد نمی تواند هر دو عمل را انجام دهد. بنابراین جهت شنیدن صحبتهای آنها می بایست نوبت را به آنها داده و از قطع نمودن صحبت خودداری کنید.

۳- از یک چهره ثابت به هنگام گوش دادن به آنها استفاده کنید. (احساسات خود را در چهره بروز ندهید)  

ثابت بودن حالات چهره یکی از نکات تاثیر گذار در ارتباط با مردان است. در نظر آنها افرادی که حالات چهره خود را  به هنگام صحبت کردن و یا گوش دادن تغییر می دهند از لحاظ روانی و ذهنی دچار مشکل هستند.

د رعین حال بصورتی به آنها گوش کنید، گویی تمامی حواستان را به آنها جمع کرده اید و به هیچ چیز دیگر در آن زمان فکر نمی کنید و بواسطه جملات کوتاه همانند، خب، درسته، بله . . . آنها را تشویق به ادامه صحبت کنید.

۴- به آنها اطلاعات و دلایل منطقی را ارائه کنید .

مغز مردها به شدت به دنبال برقراری ارتباط  بین موضوعات و مسائل مختلف است. بنابراین برای حل مشکلات راه حل نشان دهید و از حقایق ثابت شده و منطقی  برای ارائه راهکار خود استفاده کنید. از توجیه احساسی پرهیز و در عوض، دلیل خود را بصورت منطقی برای آنها اثبات کنید.

۵-  از دوپهلو صحبت کردن خودداری و منظور خود را مستقیم بیان کنید.

جملات مورد استفاده مردها معمولا کوتاه تر از زنان و حاوی حقایق، اطلاعات و راه حل های بیشتری است. بنابراین برای جلب توجه آنها نسبت به موضوع خود موضوعات را با هم مخلوط نکنید. منظور خود را واضح بگویید و مستقیما به اصل موضوع اشاره و از کنایه زدن پرهیز کنید.

چگونه  صحبت کنیم تا زنها به صحبت هایمان  گوش فرا دهند

تحقیقات نشان داده است که زنها از یک سری قوانین مشخص جهت ارتباط با دیگران پیروی می کنند. اگر شما مرد هستید رعایت نکات زیر جهت حفظ تداوم ارتباط کلامی با زنها لازم و ضروری است. در اینجا می خواهیم به قوانین حاکم بر ارتباطات با زنها اشاره کنیم.

براساس مطالعات انجام شده بر روی اسکن مغزی زنان، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند حتی از لحاظ فیزیولوژیکی نیز تفاوتهایی آشکار در کارکرد مغزی زنان و مردان مشاهده می شود که از آن جمله می توان به تفاوت در سیستم گردش خون در مغز آنها اشاره کرد.

بنابراین قوانین ارتباطی با زنان متفاوت با مردان است. در ادامه به نکاتی طلایی جهت برقراری ارتباط موثر با زنان اشاره می کنیم:

 

۱- در گفتگو مشارکت کنید.

در ارتباط کلامی با زنها به دنبال اجازه برای صحبت کردن نباشید چراکه مغز آنها بگونه ای تنظیم شده است که در آن واحد توانایی صحبت کردن و شنیدن را بصورت همزمان داراست.  به همین دلیل اگر چنانچه شما به یک جمع زنانه وارد شوید متوجه خواهید شد که همگی با هم در حال صحبت کردن می باشند و به خوبی صحبتهای یکدیگر را شنیده و درک می کنند.

بنابراین توصیه من به شما اینست که بطور موثر و فعالی در زمان مناسب وارد بحث شده و منتظر دادن فرصت و اجازه از طرف آنها نباشید چراکه اگر به دنبال دریافت اجازه از آنها باشید، تنها وقت و عمر خود را تلف خواهید کرد!

نکته جالب اینکه چنانچه به هر دلیلی خود را وارد بحث و گفتگو نکنید رفتار شما حاوی این پیام به آنهاست که یا به آنها علاقه ای ندارید و یا اینکه مخالف نظرشان هستید.

 

 IMG_20120519_162620

۲- احساسات خود را در چهره خود نمایان کنید.

بر خلاف ارتباط با مردان، تغییرات در ظاهر زنها نشاندهنده احساسات درونی و طلب همراهی با آنهاست بنابراین به هنگام صحبت کردن با زنها حالات چهره شان آینه وار تکرار کنید تا بدینوسیله سازگاری خود را با آنها نشان دهید. البته همانطور که ذکر شد هرگز در ارتباط با یک مرد این تکنیک را اجرا نکنید.

۳- به آنها جزئیات شخصی بدهید و با احساساتشان هماهنگ شوید.

مغز زنها برای خواندن احساسات دیگران و ارزیابی رابطه بین افراد برنامه ریزی شده است. بنابراین جهت تامین خوراک به حس کنجکاوی آنها ، راجع به خود و خانواده تان اطلاعات بدهید و احساس خود را نسبت به موقعیتهای گوناگون ابراز و از مخفی کردن آن پرهیز کنید.

۴- بصورت غیر مستقیم با آنها صحبت کنید.

جملات زنان معمولا بلندتر از جملات مردان و حاوی موضوعات مختلفی از قبیل احساسات شخصی آنها راجع به مسائل متفاوت است.

بنابراین برای تاثیر گذاری بیشتر روی آنها از اشاره مستقیم به موضوع و همچنین فشار وارد کردن به آنها جهت رسیدن به نتیجه ای سریع خودداری کنید.

برای حل مشکلات در ارتباط با آنها می بایست بصورت کاملا دوستانه، صبورانه و با خونسردی کامل برخورد کنید.

کتاب “راه تنبلی به سوی موفقیت”

نویسنده : فرد گراتزون

مترجم : محسن ارژنگ

راه تنبلی به سوی موفقیت” کتابی است که بدون شک دیدگاه شما را به زندگی تغییر داده و چشم انداز متفاوتی را در خصوص موفقیت پیش روی شما قرار می دهد.

تلفیق موضوعات فلسفی با علم فیزیک و بیان آن به طور کاملا ساده و گاه شوخ طبعانه میزان تاثیرگذاری این کتاب را دو چندان نموده و تشریح داستان زندگی نخبگان جهان و شیوه دستیابی آنها به موفقیت الگوی مناسبی را در اختیار خواننده قرار می دهد.

نویسنده کتاب اتصال به سرچشمه کائنات جهت رسیدن به خواسته ها و پرهیز از کار بیش از حد و تلاش مفرط را فرمول دستیابی به موفقیت دانسته و گسترش این دیدگاه را سبب تحولی عظیم در روند پیشرفت شخصی، شغلی و اجتماعی افراد و در نهایت کل جامعه می داند.