چگونه به تحقیق و ایجاد محتوای همیشه سبز بپردازیم؟

ترجمه : محمد جواد طاهری

محتوای همیشه سبز به طور مداوم باعث ایجاد ترافیک، اشتراک گذاری و بک­ لینک به وب سایت شما می­ شود. و این به عنوان یکی از ارکان هر استراتژی محتوا محسوب می شود.

در این مقاله مطالعه خواهیم کرد :

  1. تعریف محتوای همیشه سبز
  2. فواید محتوای همیشه سبز
  3. چگونه نمونه هایی از محتوای همیشه سبز پیدا کنیم
  4. نکاتی برای ایجاد محتوای همیشه سبز

استراتژی محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز چیست؟

پایه­ ای ترین تعریف این است که، محتوای همیشه سبز محتوایی است که مدت طولانی بعد از تاریخ انتشار خود هنوز کاربردی است. این نوع محتوا نام خود را از درختان همیشه سبز گرفته است که برگ­ های آن­ها را در تمام فصول سال سبز هستند.

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)، برای محتوایی که همیشه سبز هستند، جریان ثابتی از بک ­لینک ، اشتراک گذاری های مداوم و ترافیک همیشگی هستند.

بیشتر محتواها مربوط به یک دوره کوتاه مدت هستند. حتی برخی از مقالات که خیلی زود پس از ورود به اینترنت توجه قابل توجهی را به خود جلب می­ کنند پس از مدتی میزان علاقه به آن ها پس از مدتی به سرعت کاهش می­یابد.

در مقابل، محتوای همیشه سبز میل به خواندن و به اشتراک گذاری مداوم را حتی با گذشت زمان نیز به همراه دارد.

بهترین مباحث برای نوشتن پست های همیشه سبز

برای توجه بیشتر مخاطبان به مدت طولانی ، این موضوعات را در نظر بگیرید:

  • پست های آموزشی یا آموزنده. به عنوان مثال بازاریابی محتوا چیست؟

  • پست های عملی. به عنوان مثال چگونه صحبت کنیم تا مردم بخواهند گوش دهند

محتواهای همیشه سبز

  • پست های مرجع تحقیقاتی یا آماری. به عنوان مثال  افزایش سهم نسل جدید در مقابل رشد جمعیتی امریکا

  • پست هایی که به سؤالات پاسخ می دهند. به عنوان مثال، سؤالات متداول در مورد غذاهای اصلاح شده ژنتیکی

  • لیست ها و منابع. به عنوان مثال لیست نهایی آمار بازاریابی. این لیست خاص از نظر فنی همیشه سبز نیست زیرا هر سال به روز می شود اما به عنوان یک منبع برای ارجاع دهی سالهای بعدی نیز استفاده می شود.

همچنین مباحثی وجود دارد که با گذش زمان همیشه سبز و شاخص هستند. که شامل موارد زیر می شود:

  • عشق
  • زیبایی
  • عمر طولانی
  • سلامتی
  • والدین
  • مشاوره شغلی

در نهایت این کیفیت محتوا است که باعث ایجاد ترافیک می شود. بنابراین، به تنهایی به این قالبها بسنده نکنید. همزمان که از این قالبها استفاده می کنید به نیاز نیاز مخاطبان خود توجه نموده و بهترین پاسخ ممکن را به سؤالات آن ها بدهید.

مزایای محتوای همیشه سبز چیست؟

  1. محتوای همیشه سبز باعث ایجاد ترافیک می شود.

فایده اصلی محتوایی که همیشه سبز طراحی شده است این است که به مرور زمان جریان ترافیکی مداوم را به سایت شما ارائه می دهد.

پست های همیشه سبز در آمار Google Analytics یا آمار ترافیک سایت شما مشخص شده است. معمولا آنها پست­هایی هستند که به طور مداوم ماه به ماه بازدید کنندگان را به سایت شما می آورند.

  1. پست های همیشه سبز آهنربای بک لینک هستند.

این پست ها برای استراتژی سئوی شما بسیار مفید هستند زیرا نه تنها باعث ترافیک می شوند با گذشت زمان بلکه باعث دریافت لینک از سایتهای دیگر می شوند.

بک لینک باعث اعتبار بخشی موتورهای جستجوهای به سایت شما می شود. چراکه هنگامی که گوگل یا موتور جستجوگر دیگری می خواهد بداند آیا بخشی از محتوا با ارزش است، ربات های آن به دنبال لینکهایی از منابع معتبر دیگر می گردند.

  1. پست های  همیشه سبز ارزش زیادی دارند و مقرون به صرفه هستند

از آنجا که مطالب همیشه سبز، اهمیت و اعتبار خود را حفظ می کنند و برای برند شما کار می کنند، پاسخی مقرون به صرفه برای افزایش بازاریابی محتوای شما ارائه می دهند.

سرمایه گذاری در محتوای همیشه سبز مانند سرمایه گذاری در یک جفت کفش با کیفیت است. در ابتدا بیشتر هزینه خواهید کرد ، اما با گذشت زمان در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.

چگونه می توان نمونه های خوبی از محتوای همیشه سبز با BuzzSumo پیدا کرد؟

 

BuzzSumo به شما امکان می دهد نمونه های خوبی از محتوای همیشه سبز را در هر منطقه یا هر دامنه جستجو کنید.

ما به دنبال مقاله هایی هستیم که به طور مداوم با گذشت زمان اشتراک و لینک کسب می کنند. بر این اساس، ما به هر مقاله نمره ای همیشه سبز اختصاص می دهیم.

فیلترهای محتوای همیشه سبز

به عبارت ساده تر، نمره همیشه سبز خواهد بود. اگر مقاله ای کمتر از 40 روز باشد که منتشر شده است، ما به آن به طور پیش فرض نمره صفر می کنیم.

برای مقایسه محتوای یکسان خود با دیگران( درواقع محتوایی که موضوعش یکی است)، این میانگین نمرات همیشه سبز را بررسی کنید. ٍEvergreen score

در این روش به جای مرتب کردن بر اساس کل اشتراک گذاری یا لینک ها، فیلتر همیشه سبز بهترین پست­هایی را نشان می­ دهد که به طور مداوم با گذشت زمان اشتراک گذاری و لینک کسب می کنند.

جستجوی محتوای همیشه سبز براساس مبحث

به سادگی موضوعی را که می خواهید جستجو کنید وارد کنید و مطابق شکل زیر آن را با نمره همیشه سبز فیلتر کنید.

امتیازات محتوای همیشه سبز به صورت میانگین

جستجوی محتوای همیشه سبز توسط دامنه

همچنین می توانید با وارد کردن دامنه مورد نظر برای جستجو به جای یک موضوع، محتوای همیشه سبز را در یک وب سایت خاص جستجو کنید.

نمونه محتوای همیشه سبز را در ویدیوی زیر ببینید:

 

مطالعه بفرمایید
بررسی وبسایت CERRUTI

نکاتی برای ایجاد محتوا که ماندگار خواهد بود

Kevan Lee، مدیر بازاریابی سایت بافر ، در خصوص ایده های مربوط به محتوای همیشه سبز این عناصر اصلی را پیشنهاد می کند:

  • منبع قطعی باشید. به این معنا که در صورت لزوم مطالب جامع با تعداد کلمات زیاد بنویسید. تحقیقات ما معمولا نشان می دهد که محتوای معتبر و با تعداد کلمات طولانی لینک های بیشتری کسب می کند.

  • برای مبتدیان بنویسید و دانش زیادی برای مخاطب فرض نکنید.

  • به قول لی اودن : بهترین پاسخ به سؤالات مشتریان خود باشید.

شما می توانید از آنالیز سؤال BuzzSumo برای تحقیق در مورد سؤالات مطرح شده در مورد موضوع در صدها هزار فروم از جمله Quora و Reddit یا ابزارهایی مانند Answer the Public استفاده کنید. تحقیق در مورد سؤالات به شما کمک می کند تا بر کلمات کلیدی مورد استفاده در رابطه با موضوع خود متمرکز شوید.

مقالات مرتبط:

3 راه جهت هدفمندتر کردن محتوای بازاریابی
چگونه هم قطاران بازاریابی محتوایی مان را پیدا كنیم؟
خلاصه کتاب بازاریابی چریکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.