چگونه بدون کار کردن به موفقیت برسیم؟ بخش 1 : تفریح و بازی

راه تنبلی به سوی موفقیت

مترجم : محسن ارژنگ
 

منظورم را اشتباه متوجه نشوید. من مخالف کار کردن نیستم. من فقط نسبت به آن آلرژی دارم – کوچکترین تفکری در خصوص کار کردن اجزای صورت من را جمع کرده و قلب مرا درهم فشرده و معده‌ام را می‌سوزاند و روحم را به مرحله‌ترک از بدنم می‌رساند.

دقت کنید من راجع به خودم صحبت کردم. اگر چنانچه شما فردی هستید که برایتان مهم نیست تا برای فرد دیگری کار کنید و تمام سود آن کار توسط رییس شما درو شود‌ این مسأله دیگر به من ارتباطی نخواهد داشت و به هر حال تصمیم گیری با خود شماست. اما چنانچه شما فردی هستید که می‌خواهید بر اساس قوانین و الگوی خودتان زندگی کنید و مورد تشویق و ستایش دیگران واقع شوید و زندگی کاری و حرفه‌ای شما بگونه‌ای باشد که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران برای مصاحبه با شما غش و ضعف بروند، به شما‌ این اخطار را می‌کنم که‌ این روش کار کردن نمی‌تواند شما را به چنین جایگاهی برساند. چیزی که شما واقعاً به آن نیاز دارید‌ اینست که  واژه کار کردن را از دایره لغات خود حذف کنید.

برای رسیدن به‌ این مرحله سرشار از موفقیت، می‌بایست ارزش تفریح، بازی، خنده، شادی و خوشی را دانسته و جایگاه و اعتبار بازی کردن را درک کنید. باید‌ این را بدانید که هر چقدر بیشتر بازی کنید آهنربای وجودی شما برای جذب موفقیت قوی‌تر خواهد شد. اما چنانچه بازی در زندگیتان کاهش یابد (که به معنای افزایش کار است)… خب…، البته نتیجه چنین روشی خیلی ناراحت کننده است پس اجازه دهید تا از گفتن آن پرهیز کنم و به ادامه بحث خودمان بپردازم.

نتیجه: کار کردن را کنار بگذارید و به جای آن شروع به بازی کردن کنید. خیلی فوری می‌بایست‌ این تصمیم را در زندگی خود اجرا کنید.

 این بدان معنا نیست که شما می‌بایست کار خود را‌ترک کنید و یا از تجارت فعلی خود دست بکشید.‌ این بدان معنا است که شما باید دست از کار کردن بردارید و آن را به بازی تبدیل کنید.

کار شما (من حتی از گفتن چنین کلمه‌ای بیزارم) می‌بایست به عنوان تفریح شما تلقی شده مفرح و سرگرم‌کننده باشد. کار شما (آه خدای من، دوباره آن را تکرار کردم) می‌بایست برایتان شادی بیافریند آن هم به مقدار زیاد. اگر چنانچه در موقعیتی هستید که که برایتان شادی نمی‌آفریند پیشنهاد می‌کنم که یا آن را ‌ترک کنید و یا از زاویه‌ای متفاوت به آن نگاه کنید. هر فرد بطور شخصی و یا صاحبان هر تجارتی می‌بایست اهمیت بازی کردن را در دستیابی‌به موفقیت  درک کنند و مهم‌تر از همه‌ اینکه تنها موردی که می‌بایست در مسیر موفقیت به آن جدی نگاه کرد اختصاص زمان و فضایی به بازی است.

بازی کردن در محیط کار نشانه بی‌بندوباری نیست بلکه کاملاً برعکس بازی باعث و بانی اتفاقهای جالبی‌شده و از ارزش والایی برخوردار است. در ادامه خواهیم دید که چگونه‌ این موضوع ساده پایه و اساس موفقیت‌های شخصی و کاری در زندگی هر فردی است.

بازی کردن به ذهن‌ این قدرت را می‌دهد تا قدرت نهفته خود را بدون کوچکترین هراسی از عدم تایید و رد شدن در آزمایش راه‌های جدید، ریسک کردن و ماجراجویی در تصمیم گیری‌های فرد جاری سازد. قدرتی که از نظر دیگران عجیب، خارق‌العاده و گاهی اوقات دیوانگی نامیده میشود ولی در عین حال فرد را به موفقیت‌های خیره کننده‌ای می‌رساند.

مقالات مشابه :

واقعا تا کی می خوای کار کنی ؟

نسبت عکس کار سخت با موفقیت

پکیج 0 تا 100 کسب و کار اینترنتی

منتظر خبرهای خوبی باشید!

مطالعه بفرمایید
ایرانی ای که دست خالی وارد امریکا شد و به مدیریت اوبر (Uber) رسید

 

 

2 thoughts on “چگونه بدون کار کردن به موفقیت برسیم؟ بخش 1 : تفریح و بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.