هفت استراتژی تبلیغاتی موثر برای افزایش فروش از طریق گوگل

7 روش در افزایش فروش از طریق گوگل

 

ترجمه : حامد خواجویی

 

امروزه گرایش مردم برای خرید آنلاین روز به روز در حال  افزایش است و در حال حاضر بهترین گزینه خرید از طریق گوگل می باشد بنایراین سرویس گوگل راهی موثربرای خرید و فروش آنلاین می باشد. تبلیغات در گوگل می تواند اطلاعات محصول را به مشتری نشان دهد قبل از اینکه آنها سایت مربوط به محصول مورد نظر را بازدید کنند.

اگر شما محصولی برای فروش دارید و خواهان مخاطبان زیادی برای محصول تان هستید و در عین حال قصد افزایش سریع فروش را دارید در این مقاله به هفت استراتژی موثر در این خصوص اشاره خواهیم نمود.

البته تحقیقات ما نشان می دهد که بسیاری از کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ برای توسعه تجارت خود استفاده می کنند فاقد یک طرح مشخص در ساختار دیجیتال مارکتینگ  و بازاریابی دیجیتال خود می باشند از این رو توجه به نکات ذیل می تواند سودمند باشد.

 

1_ توضیحات محصول تان را به درستی بیان نمایید

زمانی که شما در حال  فروش محصولی هستید ضروریست که توصیف درستی از آن داشته باشید . عاقلانه این است که تحقیقات خود را روی کلمات کلیدی و کلمات جستجوی محبوب انجام دهید و همچنین به آنچه فروشنده های دیگر برای جذب مشتری انجام می دهند نگاه کنید.

 شما می توانید با هدف قرار دادن مشتریان هدف و آنچه را که به دنبال آن هستند ریسک یافتن مشتریان بالقوه را کاهش دهید.

بنابراین این موضوع بسیار حائز اهمیت است که اطمینان پیدا کنید توصیف شما از محصول ویترین جذابی را در اختیار مشتری قرار می دهد.

به بیان دیگر خوراک متنی و عکس شما پاسخ جستجوی مخاطب را می دهد.

 

2- ایجاد عنوان و تیتری که تاثیر گذار باشد.

زمانی که تبلیغ را ایجاد کردید مسلما در صدد آن هستید که پیشنهاد شما همانی باشد که دقیقا مشتریان به دنبال آن هستند. در هین حال این احتمال هم وجود داره که خریدار روی آگهی های دیگری کلیک کند که بیشتر شفاف هستند. بنابراین عنوانی که انتخاب می کنید می بایست گیرا ، مختصر و مرتبط با محصول و جستجوی ایشان باشد.

 

3- پیشی گرفتن از رقبا  

گوگل می تواند بطور موثری برای خرده فروشان عمل کند ولی در عین حال هیچ ضمانتی برای رسیدن به فروش های زیاد و سرسام آور وجود ندارد.

شما برای موفقیت در تجارت خود باید فروشندگان دیگر را به کنار برانید پس در مورد این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود که مشتریان بر روی یک تبلیغ کلیک کنند. عنوان ؟ تصویر ؟ یا اینکه متن آگهی مورد متفاوت تری از بقیه پیشنهاد داده؟

مواردی که هنگام ایجاد تبلیغ می بایست مد نظر قرار دهید:

تنظیم هدف : هزینه پیش بینی شده شما برای جذب یک مشتری چقدر است ؟

هدف شما آماده سازی یک مشتری برای فروش در آینده یا انجام فروش در همان لحظه است ؟

آیا از ابزارهای مناسب همانند google keyword planner – SEM rush- keywordtool.io استفاده می کنید ؟

استراتژی کلمات کلیدی : درصدد فروش چه کالا و یا خدمتی هستید ؟ محصول وارداتی، مواد مصرفی، قیمت بالا یا سود بالا و یا محصولی با رقابتی کم و تقاضایی مشخص ؟

 

 

گوگل

 

4- به قیمت گذاری خود توجه کنید.

همه ما میدانیم که خریداران عاشق معامله ای هستند که به نفع آنها باشد.  

اگر شما به دنبال یک محصول باشید و در مقابل شما سه تبلیغ از این محصول روی صفحه نمایشتان و با سه قیمت متفاوت، کدام از آنها را دنبال می کنید؟ اکثریت قریب به اتفاق روی پایین ترین قیمت و یا بهترین پیشنهاد کلیک خواهند کرد.

قیمت های خود را نسبت به سایرین بررسی کنید و کلیک خود را برای نرخ تبدیل رصد کنید.

 

مطالعه بفرمایید
گفتگوی رادیو گفتگو با حضور کارشناسان و مدیران توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص استارت آپ ها

5- لینک به صفحه فرود را فراموش نکنید.

صفحه فرود به عنوان عنصری تاثیرگذار در فروش های اینترنتی به شمار می رود. بنابراین این صفحه می بایست به گونه ای طراحی شود که مصرف کننده را ترغیب به خرید در همان لحظه نماید و نکته مهم همین است که باید این عملیات بدون وقفه و در همان بازدید انجام شود. در غیر اینصورت صفحه فرود عملکرد خود را در آینده از دست خواهد داد.

تحقیقات نشان می دهد که تنها 34% از تبلیغات کلیکی منجر به فروش می شود شما می توانید شانس موفقیت خود را با ساده تر کردن پروسه خرید افزایش دهید و می بایست از این موضوع اطمینان حاصل کنید که اطلاعات صفحه فرود شما مطابق با اطلاعات درج شده در آگهی تبلیغاتی شماست.

 

6- فروش موثر

در بازار فعلی به دلیل رقابت شدید و وجود بازیگران متعدد در هر بازاری مسلما می بایست رقبایی را از بازار به کنار برانید.

این سوال را از خود بپرسید. اگر شما یک سری از آگهی های تبلیغاتی پیش روی خود داشته باشید ، فروشنده با اضافه کردن چه عنصری را به آگهی خود می تواند شما را به خرید ترغیب کند؟

آگهی تبلیغاتی شما اساسا یک بعد از کسب و کار شماست و شما احتیاج دارید که برداشت درستی از آن ایجاد کنید.  با طراحی درست و متن تاثیرگذار می توانید مخاطبان خود را نسبت به انتخاب محصول خودتان مطمئن تر کنید.

به عنوان مثال شما یک پروموشن پیاده سازی کردید که در آن خریداران می توانند 10% تخفیف در اولین خرید دریافت کنند و یا اینکه در خرید خود در روز بعد تحویل رایگان داشته باشند. شاید در نگاه اول تصور کنید که فاش کردن این پیشنهاد ها مخاطبان را به سمت آگهی شما هدایت می کند ولی اینطور نیست.

اگر شما یک پیشنهاد ویژه دارید این پیشنهاد باید در پایین صفحه شما قرار گیرد و اگر کاربر روی صفحه حرکت کند، می تواند جزِییات را مشاهده نماید و یا می توانید این پیشنهادات را با ورود کدی که قبلا به مشتری می دهید ارائه کنید.

بعلاوه اگر شما دارای امتیاز 5 ستاره هستید  از آن برای فروش بیشتر استفاده کنید ، در زمان فروش آنلاین واقعا مهم است که مشتری به فروشنده اعتماد کند و با خواندن تعداد امتیازات خریدار قبلی که به شما داده است می تواند ذهن مشتری را به سمت شما برگرداند.

 

7- پیدا کردن بهترین زمان ممکن  

تحقیقات نشان می دهد که تغییر در زمان ارائه پیشنهادات می تواند نرخ کلیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بطور مثال ارائه پیشنهادهای حراج در صبح پنجشنبه احتمالا خیلی موثرتر ازصبح روز شنبه است، شما می توانید پیشنهادات خود را مطابق با تقاضا تنظیم کنید.

در مورد عادات مشتری تحقیقاتی انجام دهید و زمانهایی را که اکثر مردم به صورت آنلاین خرید خود را انجام می دهند شناسایی کنید، بی معنی است که شما پیشنهادی در روز سه شنبه 11 صبح وقتی افراد در محل کار خود هستند ارایه کنید.

اگر شما به دنبال فروش در گوگل هستید مهم این است که بفهمید که چطور آگهی تبلیغاتی موثری درست کنید که خریداران آنلاین را به کلیک کردن روی آگهی شما تشویق کند و محصول شما را خریداری کند.

 

مقالات مرتبط:

12 سوال مهم قبل از ساخت یک صفحه فرود
کمپینهای برتر دیجیتال مارکتینگ در سال 2018 برای روز ولنتاین
3 راه جهت هدفمندتر کردن محتوای بازاریابی

 

                  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.