نکاتی مهم جهت استفاده از ویدئو به عنوان قسمتی از بازاریابی محتوا

 

ترجمه و ویرایش : مسعود مرادنیا / مهدی شایگان

 

ویدئو موضوع مهم در آینده بازاریابی محتواست

در این مقاله مشاوره خواهیم داد که چگونه محتوای ویدئویی به عنوان بخشی از استراتژی محتوایی یکپارچه، نتایج قابل قبولی را برای شما به ارمغان می آورد.

محبوبیت رو به رشد ویدئو های آنلاین

ویدئو های آنلاین یک کسب و کار بسیار بزرگ قابل مشاهده بوده و از نظر آماری، تقاضا برای آن بسیار شگفت انگیز است. موسسه بازاریابی محتوا گزارش خود را به صورت زیر ارائه میدهد :

  • ویدئو های آنلاین در پنج ساله گذشته رشد هشت برابری داشته است.
  • در سال 2016، در هر سه دقیقه، معادل حجم گیگابایتی تمام فیلم هایی که در تاریخ ساخته شده است، در اینترنت به اشتراک گذاشته می شود.
  • جهت تماشای ویدئو هایی که در یک ماه در سال 2016 در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است 6 میلیون سال زمان نیاز است.
  • در سال 2016، 55 درصد ترافیک اینترنت مربوط به ویدئو ها خواهد شد.
  • در خواست ویدئو در سال 2016 سه برابر خواهد شد.
  • ترافیک ویدئوهای موبایل تا سال 2016، 18 برابر خواهد شد.( از سال 2011)

محرک های کلیدی بازاریابی ویدئویی

ویدئو بهترین راه برای داستانسرایی، تبیین سیاستها، تحت تاثیر قراردادن مخاطبین و ارتقای کسب و کار شما می باشد. از دیدگاه تجاری، اغلب شرکتها و افراد رغبتی برای استفاده از استراتژی محتوایی ویدئویی در کسب و کار خود ندارند. با توجه به محرک های کلیدی بازاریابی ویدئویی، ویدئو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی چند بعدی به بهبود کسب و کار شما کمک میکند.

دلایل اصلی استفاده از ویدئو از منظر کسب و کار شما :

  • مشتریان از طریق ویدئو به صورت فوق العاده ای تحت تاثیر قرار می گیرند
  • دریافت بازخورد نظر مشتریان توسط بازاریابان
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه

با توجه به دلایل ذکر شده، تولید و توزیع محتوای ویدئویی به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی گسترده بسیار مهم می باشد.

 

 

 

ویدئو، ابزار بازاریابی

به معنای ساده تر، محتواهای تصویری سریعتر و راحتتر از محتواهای متنی قابل درک هستند. ویدئو، محتوای برند شما را بهتر از متن به مخاطب معرفی می نماید. نتایج تحقیقات نشان میدهد که در گزارشات ROI، تعاملات کاربران از طریق محتوای ویدئویی نسبت به سایر محتواها دوبرابر میشود. بازایابی ویدئویی باعث ایجاد یک ذهنیت بیادماندنی از نام برند شما در ذهن مشتریان و طرفدارانتان می شود.

برای دریافت نتایج درخشان، شما باید نحوه استفاده از داستانسرائی که بخش کلیدی استراتژی محتواست را بیاموزید. در اینجا برخی از نکات کلیدی به عنوان تکنیکهایی جهت موفقیت در بازاریابی ویدئویی به شرح ذیل ذکر شده است.

نکات کلیدی ویدئو :

نکته یک : تطابق با نام تجاری شما

نام تجاری شامل ارائه محصول یا خدمات به صورت مشخص و گویا  و همچنین نمایش  مزایای محصول به touch point مشتریان  میباشد. نکته مهم اینکه مطمئن شوید در ویدئوهای شما آشکارا  از هویت نام تجاری و نکات کلیدی استفاده شده اما مهمتر از آن، پشتیبانی و ایجاد نام تجاری متناسب با کیفیت و سبک محصول شما میباشد.

ویدئو های برتر، بیان کننده مفهوم و ماهیت کامل نام تجاری شما از طریق محتوای ویدئویی است. برای مثال  ویدئو های نایک و ردبول با موقعیت و نام تجاری آنها مطابقت کامل دارد. یک نمونه موفق دیگر برند B&Q  است که ضمن استفاده از تبلیغات تلویزیونی عالی، از ویدئو های هوشمندانه برای راهنمایی مخاطبان خود بهره میگیرد. این نمونه کاملی از نشان دادن ارزش برند می باشد که کاملا مشتری محور است.

نکته دو : استفاده از ویدئو برای ارائه نسخه نمایشی محصول

بازاریابی محتوا به دلیل ایجاد یک تصویر گویا نسبت به کالا یا شرکت شما عملکرد مناسب تری دارد. نحوه تبلیغات محصول در بازاریابی سنتی در گذشته، باعث گمراهی مشتریان میگردد. البته این نیاز به ارائه یک پاسخ احساسی اولیه به برند، محصول و خدمت دارد. اما در زمانی که رقابت شدت می یابد تمایز اصلی میتواند از طریق ویدئو و نمایش محصولات به وقوع بپیوندد. زمانی که بهترین راه برای نمایش تفاوتهایتان را در نظر میگیرید، فکر کنید درباره اینکه این ویدئو میتواند به مخاطبین شما برای دیدن محصول شما در عمل کمک کند و به شما در نمایش محصولاتتان بر روی وب و کانالهای اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی محتوای یکپارچه اطمینان می دهد. IKEA این کار را به خوبی به تصویر کشیده و در زمینه محیط ویدئوهای محصولاتش ارتباط خوبی را با دنیای واقعی ایجاد کرده است.

 

 

نکته سه : انسانیت

تمام خریدهای آنلاین و بسیاری از خدماتی که به صورت تلفنی و آنلاین صورت میگیرد منجر به قطع ارتباط بین مصرف کننده و مشتری می گردد. در صورتی که انسانها مایل به تعامل هستند. با وجودی که فناوری ها باعث دوری و قطع ارتباط بین انسانها شده است، ویدئو فرصت مناسبی برای دیدن و درک شخصیت های یک کسب و کار کوچک یا بزرگ میباشد.

استیو جابز به عنوان یک رهبر و با استفاده از خصوصیت های ویژه شخصیتی خود، به همراه  ویدئوهای کلیدی شرکت apple و سخنرانی مهمانان، بیشترین تاثیر را در جهت تقویت برند apple و وابستگی مشتریان به آن کمپانی را دارا می باشد.

نکته چهار : قدرت نفوذ محتوای تولید شده توسط مخاطبان

یک راه عالی برای ارائه محتوای برند یا محصول جهت کسب و کار شما، محتوای تولید شده توسط کاربر است. کیفیت و ماهیت ویدئوها میتواند برای یک نام تجاری نقطه بحرانی باشد، اما اگر این ویدئوها به صورت صحیح و مناسب تولید شود از طرف طرفداران و مخاطبان مورد توجه قرار می گیرد و در واقع پوشش دهنده نقاط ضعف و افزایش دهنده ماهیت کیفی محصول ما خواهد بود.

محتوای ویدئویی تولید شده توسط کاربر به عنوان یک مزیت کلیدی برای نام تجاری بسیار حیاتی می باشد. تولیدکنندگان محتوا مطالب خود را به اشتراک گذاشته و این ویدئوها مجددا توسط سایرین به اشتراک گذاشته میشود. این اتفاق که به گلوله برفی(Snowball)  شهرت دارد به این معناست که ویدئوهای تولید شده با کیفیت مناسب میتواند برای نام تجاری موفقیت ایجاد کند. به همین منظور ساخت و ایجاد ویدئوها میبایست خلاقانه باشد. در نهایت مطمئن شوید که استفاده از محتوای تولید شده ویدئویی توسط کاربر منجر به ایجاد اتصال واقعی بین تولیدکننده و سایر مخاطبان بوده و همچنین یک ابزار موفق در مبارزات تبلیغاتی با سایر رقبا می باشد.

یکی از بهترین نمونه های محتوای تولیدشده اثرگذار توسط کاربر، کوکا کولا میباشد که به جای استفاده از آژانس های تبلیغاتی، به صورت خلاقانه از مصرف کنندگان در آمریکای شمالی، آسیا و آمریکای لاتین بهره برده است. محتوای تولیدشده توسط مخاطبان حدود 3600 مورد شامل انیمیشن، تصویر، فیلم و تبلیغات چاپی بود. از آن تعداد 10 نفر که بالاترین کیفیت و خلاقیت داشته را انتخاب کرده و به مدیران و متخصصان تبلیغات در سراسر جهان معرفی کرده است. به طور شگفت انگیز، آگهی فوق که به نام ” Happiness Is In The Air ” شهرت داشت در مراسم American Idol و روز ولنتاین به نمایش گذاشته شد  و 10 درصد از آگهی های جهانی را به خود اختصاص داد و این نشان میدهد که محتوای تولید شده توسط مخاطب میتواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نکته پنج : فیلم های کوتاه را آزمایش کنید

برنامه های وین و اینستاگرام در طول سالهای گذشته به صورت چشمگیری به شهرت رسیده اند. ویدئوها باعث افزایش خلاقیت در افراد می شوند. همچنین محبوبیت این اپلیکیشن ها به صورتی می باشد که مخاطبان به نوعی در آن زندگی می کنند و میتوان آنها را به کارهای مختلف ترغیب نمود. شرکت هایی مانند GAP و SAMSUNG با استفاده از نرم افزار وین به دنبال جذب هواداران وفادار هستند. ماهیت ویدئویی تولیدشده خلاقانه توسط آنها منجر به افزایش فروش با تبلیغات کمتر شده و از آن طریق با اکثر مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنند(2013). مطابق اطلاعات بدست آمده از شرکت Unruly (متخصص در تکنولوژی بازاریابی) این برندها همچینین 40 درصد از 1000 ویدئوی به نمایش گذاشته شده در اینستاگرام را به خود اختصاص داده اند.

 

مطالعه بفرمایید
ارزیابی موفقیت نوین چرم در همکاری با بهرام رادان

 

یکپارچه سازی محتوای ویدئویی برای بازاریابی موثرتر

ویدئو به تنهایی قادر است علاقمندی و اشتیاق مخاطبان را به ارمغان بیاورد. اما اگر این محتوا به طور مناسب مفهوم فعالیت بازاریابی شما را نرساند، خطر از دست دادن حمایت مخاطبین و مشتریان از برند و کمپین های شما را به همراه دارد.

در اینجا برخی از تکنیک های کلیدی برای اینکه مطمئن شوید محتوای تولید شده توسط شما مفهوم فعالیت بازاریابی را میرساند بر میشماریم

  • ایجاد و استفاده از یوتیوب برندشده یا Vimeo Channel، وب سایت، امضای ایمیل، کارت ویزیت و سایر کانال های اجتماعی
  • از طریق یوتیوب، ویدئو خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانید کاربر را به صفحه اصلی تان هدایت کنید.
  • تشویق و ایجاد انگیزه برای به اشتراک گذاری ویدئو های شما که منجر به دیده شدن برند شما در سایر شبکه های اجتماعی میشود.
  • ویدئو را در تمام کانال های اجتماعی خود انتشار دهید.
  • افزایش دانش و آگاهی در خصوص جامعه آماری مخاطبان قبل از انتشار ویدئو
  • استفاده درست و منطقی از هشتک برای کمک به پیشبرد کمپین ها و مباحث پیش رو.
  • استفاده از ویدئو در بازاریابی ایمیلی که از طریق یک صفحه وب به ویدئو پیوند  ایجاد می کند و به سادگی باعث افزایش نرخ کلیک در سایت شما میشود.
  • از اینکه عناوین و توضیحات مربوط به ویدئوی شما دارای SEO مناسبی است اطمینان حاصل کنید.

در پایان، شایان ذکر است که تمام ویدئو های تولید شده صرفا نباید گران و پرهزینه باشند. در حال حاضر، استفاده از فیلم های کوتاه در نشان دادن تمایزات، ویژگی های برند و همچنین تاثیر بالای ویدئوهای تولید شده توسط مخاطبین مورد بحث قرار میگیرد.

با تمام این تفاسیر، مطمئن شوید که بودجه بازاریابی شما مناسب باشد تا ویدئو قدرت وکارایی لازم را بدست آورد. بدون شک ویدئوی تولید شده مناسب پتانسیل کافی را برای به نمایش گذاشتن تمایزات و ویژگی های شما را خواهد داشت.

 

مقالات مرتبط:

محتوای ویدیویی و اهمیت آن در بازاریابی
میخواین بدونین بازاریابی ویروسی به چه معناست؟
85آمار جالب اینفلوئنسر مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.