مصاحبه رسانه تجارت الکترونیک ایران و رادیو اقتصاد با خانم مهندس شاعره فتحیان مدیرعامل فروشگاه اینترنتی تست و بای ( www.testobuy.com )

  • خانم فتحیان لطفا خودتان را به طورکامل معرفی کنید؟
  • شاعره فتحيان هستم در شهر همدان متولد شدم . فارغ التحصيل مقطع كارشناسي در رشته مهندسي برق الكترونيك و كارشناسي ارشد در رشته MBA هستم و از اواخر دوره كارشناسي تا امروز مشغول به كار بودم که عمده فعالیتم در صنعت خودروسازی در یکی از شرکتهای بنام قطعه سازی ایران به عنوان رییس آزمایشگاه کیفیت فعالیت نمودم ودر یک سال گذشته تقریبا تمام وقت مشغول راه اندازی وب سایت تستوبای بوده ام .
  • چگونه به فکرراه اندازی یک فروشگاه اینترنتی افتادید ؟ لطفا روند شکل گیری این ایده را برای خوانندگان ما بیان نمایید.
  • بیشتر از ده سال پیش همسرم از دنیایی نا شناخته بنام تجارت الکترونیک سخن می گفت ومعتقد بود روزی میرسد که حتی برای خرید های روزانه ای مارکت نیز مجبوریم به متد های فروش اینترنتی روی بیاریم .شاید آن وقتها در ذهنم واقعی کردن این محیط مجازی سخت بود ولی بعدها نیاز این نوع ارائه محصول را عملا در کاربران در حال رشد اینترنتی باور کردم و تست وبای نتیجه این باور است.
  • ضمنا همسرم چندین ساله که به عنوان نماینده انحصاری واردات و پخش چند برند اروپایی در زمینه عطر وادکلن هستن و یکی ازبرند هایی که تقریبا دوسال هست به بازارایران معرفی کرده اند بسیار کیفیت بالایی دارد و در حال حاضر در اکثر کشورهای اروپایی ونیز ایالات متحده امریکا به فروش می رسد ولی در کشور عزیزمون هنوز خیلی ازمردم با این برند آشنا نیستند این بود که من هم دوست داشتم سهمی در شناساندن این برند به مردم عزیزمون داشته باشم.
  • چرا با وجود تعدد فروشگاه اینترنتی عطر وادکلن در سطح کشور به فکر ایجاد این سیستم از فروش عطر و ادکلن شدید؟

به طور کلی عطر واژه عمیق وحس بر انگیزی دارد که خرید آن نشاط آور وارتباط مستقیم با شخصیت وعمق وجود افراد دارد كه معمولا پروسه انتخاب وخرید این کالا در فروشگاه ها عجولانه و با نگاه منتظر فروشندگان در گرفتن رضایت بی درنگ خریداران همراه است .

  • وب سایت TestoBuy با شعار تست کن  ، پسندشد ، خرید کن راه اندازی شد وهمانطور که از اسم و پیام وب سایت پیداست تفاوت بسیار مهمی که این وب سایت با سایر فروشگاههای اینترنتی دارد درپروسه فروش ، نحوه ارائه محصول خصوصا مرحله انتخاب محصول می باشد .

          عموما خریداران پس از بررسی محصول در سایر وب سایت ها پس از انتخاب ناگزیر به پرداخت هزینه از طریق درگاههای سایت قبل از تحویل محصول می نمایند به طوری که هنوز اطمینان کامل از انطباق محصول با انتخا ب مورد نظر ودلخواه خود  ندارند  در حالیکه تست بای قبل از خرید سرویس هاي ویژ ه ای به مشتریان خود ارایه می دهد :

  • مشخصات محصولات را در سایت بررسی می نماید
  • در صورت تمایل تنها کافی است مشخصات فردی و آدرس مورد نظر جهت مراجعه کارشناس فروش قید شود
  • کارشناسان فروش آموزش دیده همراه با تسترمحصولات با هماهنگی قبلی به آدرس مورد نظر مراجعه ودر صورتیکه هر یک از محصولات مورد پسند مشتری واقع شود اقدام به خرید وپرداخت هزینه خواهد نمود
  • تاکید می کنم ارسال محصولات جهت تست وحضور کارشناس در محل هیچ الزامی برای خرید ایجاد نمی کند .
  • در صورت امکان روش استفاده از سرویس های وب سایت TestoBuy  را توضیح می دهید ؟

خوشبختانه پياده سازي سايت توسط يك تيم خيلي حرفه اي انجام گرفت و سعی کردیم کاربری سایت خیلی راحت باشد وقتی وارد سایت می شوید می توانید به بررسی مشخصات تک تک محصولات بپردازید سپس هر کدام از محصولات که جذاب به نظرمی رسد آیکون” درخواست تست” را کلیک کنید حتی این عملیات در صفحه اصلی نیز با کلیک بر منوی “درخواست تست”  قابل اجراست سپس کاربر اقدامبه ثبت مشخصات واطلاعات در خواستی می نماید درخواست ها به صورت آنلاین از طریق کارشناسان در یافت وپس از هماهنگی لازم، کارشناس فروش جهت معرفی، تست وارئه محصول حاضر خواهد شد . لازم به ذکر است که علاوه بر محصول در خواستی تستر سایر محصولات نیز همراه کارشناس فروش ارسال خواهد شد .

  • وب سایت TestoBuy با این ویژگیها یی که بر مي شمرید آیا مشابه خارجی دارد ؟

تا اونجایی که ما بررسی کردیم این ایده برای اولین بار در زمینه عطر وادکلن پیاده شده و مشابه خارجی ندارد.

البته اخیرایک شرکت انگلیسی مطرح تمایل خود را به سرمایه گذاری در سایت TestoBuy اعلام کرده که فعلا در حال مذاکره هستیم واحتمال حضور سرمایه گذاران خارجی هم در این حوزه وجود دارد .

  • ایده  تست کن، پسند شد، خرید کن از کجا نشئت گرفت؟

همیشه دو سوال در ذهنم بود یکی این که مشتریان اینترنتی چگونه میتوانند یک عطر را بدون اینکه تست کنن وبا رایحه آن ارتباط برقرار کنن صرف خواندن توضیحات وظاهر محصول آن را از طریق اینترنت خریداری کنن مگر آنکه عطری باشد که قبلا آنرا استفاده کرده باشند و سوال دوم  اینکه آیا می شود بدون پرداخت هزینه کالا  از سرویس های خرید اینترنتی استفاده کرد ؟

واین سوال ها  ایده ای را  در قالب تست کن، پسندشد ، خرید کن  ایجاد کرد  و تصمیم به راه اندازی سیستمی کردیم که بتواند  این نقص بزرگ فروشگاههای اینترنتی را بر طرف کند .

و احترام واقعی را  از طریق محیط مجازی به حقوق مصرف کننده القا کنیم .

  • تصور نمیکنید ایاب و ذهاب کارشناسان فروش در صورت عدم خرید مشتریان برای شرکت شما هزینه های زیادی را تحمیل نماید ؟

        در واقع هزینه رفت و آمد کارشناسان فروش انکار ناپذیر است ولی خوشبختانه به چند دلیل به ندرت اتفاق میافتد که ارسال محصولات منجر به خرید نگردد

دلیل اول اینکه :  محصولاتی که برای مشتریان عزیزمون عرضه می کنیم کیفیت ؛ پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی دارند

( تاکید میکنم ) ماندگاری فوق العاده ای دارند و منطبق با استاندارد های روز دنیا در این صنعت تولید می شوند .

دلیل دوم:  قیمت مناسب محصولات است  چون این ادکلن ها با قیمت تمام شده مناسبی تولید  می گردند که علاقمندان می توانند دلایل مفصل این موضوع را در وب سایت مطالعه نمایند .

دلیل سوم اینکه : خوشبختانه تا به امروز به ندرت پیش آمده که کسی واقعا بدون انگیزه خرید وصرفا از روی کنجکاوی اقدام به درخواست تست نموده باشد که امیدواریم این تعداد کاربران  بی انگیزه ارزش گذاری بهتري  برای وقت وانرژی که صرف میکنند داشته باشند  تا به امید خدا در آینده سرویس های ویژه ومنحصر بفردی را در سایتمون اضافه کنیم .

  • آیا امکان مراجعه کارشناسان فروش جهت تست محصولات به سراسر کشور هست ؟

سرویس ارسال کارشناس جهت تست محصولات در حال حاضر فقط در سطح شهر تهران عملیاتی شده هر چند تعداد در خواستهای ثبت شده شهرستانها کم نبوده که با تماس با آنها پک تستر و محصول از طریق پست ار سال شده و رضایتمندی این دسته مشتریان نیز جلب شده است .

  • چه برنامه ای برای شهر های دیگر غیر از تهران دارید ؟

به امید خدا به زودی فراخوانی خواهیم داشت تا کسانی که تمایل به همکاری در این زمینه دارند به عنوان نماینده   TestoBuy  در شهر خود فعالیت نموده و  کسب درآمد داشته باشند.

در حال حاضر هم علاقمندان میتوانند باما از طریق ایمیل در تماس باشند. که پس از بررسی ومذاکرات لازم اقدام به اخذ نمایندگی نمایند .

سخن آخر :

  • به ایده های ذهنی خود پاسخ دهید چون شاید هر کدام از ایده های به ظاهر غیر ممکن دریچه ای برای شما باز کند به زندگی جدید وایجاد اشتغال وکار آفرینی و به نظرم ايده هاي خلاقانه بزرگترين سرمايه هستين و موفقيت نتيجه هدفمندي و مقاومت در برابر موانع است.
  • همه ما که در فعالیت های اقتصادی اجتماعی وحتی خانوادگی مشغول هستیم باید سعی کنیم قدمهای جدید را در راستای صرفه جویی در وقت، انرژی هزینه ها برداریم چرا که تمامی امکانات ومنابعی که در اختیار داریم منبعی برای نسلهای بعدی ایران عزیزمان محسوب می گردد.

برای طراحی سایت خود می توانید روی دکمه طراحی سایت کلیک کنید تا کارشناسان ما در EBmedia شما را راهنمایی کنند.

2 thoughts on “مصاحبه رسانه تجارت الکترونیک ایران و رادیو اقتصاد با خانم مهندس شاعره فتحیان مدیرعامل فروشگاه اینترنتی تست و بای ( www.testobuy.com )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.