مصاحبه رسانه تجارت الكترونيك ايــران و رادیو اقتصاد با طاهره بنيسي، عكاس و مـــدير ســــايت بنيسي آرتز www.benisiarts.com

لطفا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی نمایید.

طاهره بنيسي دانش آموخته رشته صنايع دستي هستم و حدود چهارده سال هست كه به حرفه عكاسي مشغول هستم.

و اما چرا عکاسی را به عنوان حرفه خود انتخاب کردید؟

به عقیده من ريشه‌ي همــه‌ي هنــرها يكي است و فقط متـــريال آن تغيير مي‌كند و باور دارم ارتبـــاط مستقيمي بين رشته تحصيلي‌ام و عكاسي وجود دارد. كار در زمينه سفالگري و البته شاخه‌هاي ديگر هنري هيچگاه مرا از دوربين جدا نكرده و چه بسا باعث شده كه ارتباط بيشتر و نزديكتري با آن داشته باشم.

آیا تا به حال نمایشگاهی از آثار خود برگزار کرده اید؟

سال گذشته اولين نمايشگاه عكس خود را تحت عنوان «به ياد پاييز» برگزار كردم و همانطور كه از نام آن پيداست تم نمایشگاه ، طبيعت بود. اين رویداد در اواخر پاييز و ابتداي زمستان 94 برگزار شد و حدود 30 تا 40 اثر در آن ارائه نمودم.

انتخاب بستر اینترنت جهت معرفی و ارائه هنرتان نکته جاالبی است لطفا در خصوص شکل گیری این ایده برای ما بفرمایید.

مدتها بود كه به ارائه كارهاي خود در سطـــح گســــترده‌ فکر میکردم و قصد داشتم كه کارها و عکسهایم در سطح وسيعتري معرفي شوند و طیف بیشتری از مردم با كارهاي من آشنا شده تا به تبع آن بتوانم خدمات رسانی مطلوب تری داشته باشم. این موضوع باعث شد تا از این بستر که مخاطبان بسیار وسیعتری از هر رسانه دیگری را دارد استفاده نمایم.

به نظر بنده تار و پودی خاص در عکسها و آثار هنری شما دیده می شود و به اتفاقات روزمره از زاویه ای ویژه نگاه می شود. خیلی دوست دارم در مورد ویژگی آثار بنیسی آرتز بیشتر برای ما توضیح دهید. 

عكاسي براي من مثل زندگيست. تفاوت عكاسي با ديگر رشته‌هاي هنري در واقعي بودن و در لحظه بودن آن است. در هر صورت عكاسي يك واقعه و رويدادي هست كه اتفاق افتاده و لحظه‌اي را ثبت كرده است و سعي من در اين است كه بتوانم لحظه‌هاي خاص را به تصوير بكشم و البـــته بستگي به ژانر عكاسي كه انجام مي‌دهم نيز دارد. مثلاً در عــــكاسي پرتره شخصيت و مـــدل عكاسي خيلي برايم مهم است. و در عكاسي طبيعت زاويه ديد و لحظه‌ها خيلي اهميت پيدا مي‌كند و يا در عكاسي مستند رويدادها و اتفاقات حرف اصلي را مي‌زنند. اصولا به اين اعتقاد دارم، هر اثر هنري كه خلق مي‌شود از فيلتر خلق كننده اثر گذشته است و افكار و ذهنيت هنرمند را نشان مي‌دهد. در عكسهاي من شور و حال زندگي بسيار ديده مي‌شود. كاملاً آزاد عكاسي مي‌كنم و خودم را به يك موضوع خاص محدود نمي‌كنم.

لطفا در خصوص خدماتی که به مخاطبان خود در زمینه عکاسی ارائه می دهید توضیح دهید.

همانطور كه گفتم خودم را به يك زمينه يا موضوع خاص محدود نكرده‌ام، پس خدماتي كه ارائه مي‌شوند هم گسترده‌ است. عكاسي از پرتره، مدلينگ، مستند اجتماعي، صنعتي و حتي عكاسي از جشنها، مهمانيها و يا سمينارهاي مختلف، عكاسي تبليغاتي از محصولات مختلف و يا عكسهاي تاريخي و … جزو طبقه بندی کارهایم محسوب می شوند.

امروزه وبسایتهای مختلف اینترنتی اعم از شرکتی و فروشگاهی به ارائه محصولات و خدمات می پردازند که نقش محتواسازی و به ویژه محتوای بصری نقش حائز اهمیتی در فروش محصولات و خدمات آنها دارد آیا در این زمینه نیز خدماتی دارید؟

همانطور که می دانید در فضـــاي كسب و كـــار اينترنتي، عكسها مهم‌ترين عامل براي جذب مشتري در بازار رقابتی هستند چراکه محصولات به وسيله‌ي عكس به كاربران معرفي مي‌شوند و در يك عكس بايد همه خصوصيات يك كالا گنجانده و معرفي شود والبته تأثيرگذار باشد که در این زمینه پکیج ویژه ای را برای سایتهای اینترنتی طراحی نموده ایم که عزیزان می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

اگر نکته ای پایانی دارید برای خوانندگان ما بفرمایید.

در انتها تشكر مي‌كنم از رسانه تجارت الكترونيك ايران و دوستاني كه در اين زمينه مرا ياري كردند و آرزوي توفيق براي همه‌‌ي شما را دارم.

در انتها به شما عزیزان و دوستان پیشنهاد می کنیم که حتما سری به سایت بنیسی آرتز بزنید و از نگاه دوربین خانم بنیسی به جهان اطراف خود بنگرید و لذت ببرید.

در عین حال شما می توانید به صفحه اختصاصی ایشان در اینستاگرام هم بپیوندید :

 

مطالعه بفرمایید
گزارش اختصاصی تست‌درایو جدیدترین مدل پورشه در پیست فرمول1 ابوظبی - امارات

برای انجام مصاحبه اختصاصی با مجموعه خودتان با در تماس باشید.

برای انجام مصاحبه درخواست خود را از طریق فرم مشاوره تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.