محتوای ویدیویی و اهمیت آن در بازاریابی

 

­­تهیه کنندگان :

زینب دهفولی

محمد جواد عبدالصاحی

 

اکثر بازاریابان می‌گویند که محتوای ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی در حال تبدیل شدن به اهمیت بیشتری در نتایج آن است.

همه ما می‌دانیم که محتوای ویدئو، موثر بوده و با مخاطبان خوب برگزار می‌شود. در حقیقت برای ردیف پنجم در یک سال بازاریابان گفته‌اند که این ویدئو به عنوان شکلی از بازاریابی یا محتوای فروش مهم‌تر می‌شود.

۶۴ % از پاسخ دهندگان به گزارش معیار ” وضعیت بازاریابی ویدیو ” گفتند که ویدئو در حال افزایش است و نشان می‌دهد که برندها نیاز به گنجاندن ویدئو در استراتژی‌های بازاریابی خود یا ریسک رها شدن دارند.

در حقیقت تنها ۵ % از پاسخ دهندگان گفتند که ویدیو به عنوان شکلی از محتوای بازاریابی کم‌تر اهمیت دارد، که می‌تواند نشان دهد که آن‌ها استفاده از دیگر اشکال محتوای پیش رو را ایجاد می‌کنند.

 

فیلم‌های مورد استفاده چگونه استفاده می‌شوند؟

در حالی که وب سایت‌ها و وب سایت‌های ارتباط جمعی از نظر جایی که محتوای ویدئو مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ترتیب ۸۵ % و ۸۴ % از پاسخ دهندگان از این فهرست استفاده می‌کنند، بسیاری از بازاریابان از ویدئو به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. حدود ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان از ویدیو در یوتیوب استفاده می‌کنند، در حالی که سایرین از آن‌ها در صفحات فرود (۵۷ درصد)، webinars (۵۵ درصد)، ایمیل (۵۵ درصد) و کمک به تبدیل‌های فروش (۲۴ درصد) استفاده می‌کنند.

از همه اینها، webinars ثبت‌شده، بیش‌ترین رشد را در سال تجربه کرده‌اند، که ۱۵ درصد از بازاریابان بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند. ایمیل‌ها با استفاده از محتوای ویدئو همچنین جهش معقولی را دیدند که ۹ درصد بیشتر از آن‌ها را استفاده می‌کرد، در حالی که استفاده از ویدیوی رسانه‌های اجتماعی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ از ۷ درصد افزایش یافت.

با توجه به اهمیت ویدیو در بازاریابی، این احتمال وجود دارد که برندها با روش‌های خلاقانه تر برای استفاده از محتوای ویدئو ظاهر شوند. در حالی که وب سایت‌های ارتباط جمعی، YouTube و صفحات فرود هنوز محل خوبی برای نمایش ویدئو هستند، و به این موضوع نگاه می‌کنند که چطور می‌توانید یک مخاطب بزرگ‌تر را با تبلیغات بازاریابی خود هدف قرار دهید.

جایی که شما در حال برنامه‌ریزی برای قرار دادن ویدئو خود هستید نیز می‌تواند به محتوای آن‌ها اطلاع دهد و به شما کمک کند چیزی متفاوت ایجاد کنید که مکالمه را آغاز کند. هر چه باشد، بعید است که ویدئوی شما به صورت ویروسی باشد، اگر یک فرمت امتحان شده و آزمایش‌شده را دنبال کند که قبلاً دیده بودیم.

 

انواع ویدیو

وقتی نوبت به انواع ویدئوهایی است که بازاریابان در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، webinars با ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان که آن‌ها را به عنوان بخشی از یک کمپین به وجود آورده‌اند، در صدر این لیست قرار دارند. این موضوع به دقت توسط demos (۵۲ %) و ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی (۵۱ %) پی‌گیری شد و نشان داد که ویدیو در حال حاضر به عنوان ابزاری کلیدی برای فروش و تعامل تلقی می‌شود،

ویدیوهای دیگری که در این فیلم سرمایه‌گذاری شده بودند شامل ویدیوهای توضیح‌دهنده (% %), ویدیوهای محصول (% %), ویدیوهای مشتری (% %) و ویدیوهای آموزشی (% 87) بودند.

تنها ۳۱ درصد از بازاریابان گفتند که آن‌ها جریان‌های زنده را ایجاد کرده‌اند، که نشان می‌دهد که برندها ممکن است در ساخت اغلب ویدیوهای زنده در فیس بوک و اینستاگرام گم شوند.

در وب سایت www. با کم‌تر از یک سوم بازاریاب‌ها با استفاده از جریان زنده, شانس بیشتری وجود دارد که ویدیوهای شما نه تنها با مخاطب هدف شما بلکه با طیف وسیعی از افراد دیده شوند.

فیلم‌های زنده می‌توانند برای طیف وسیعی از کارها به کار روند، از اعلام محصولات جدید به تصاحب influencer یا نمایش فرهنگ شرکت تان. از آنجا که آن‌ها نمی‌توانند ویرایش شوند، فیلم‌های زنده یک تجربه معتبر برای مخاطبین خود ارائه می‌کنند، که می‌تواند راهی خوب برای بیان ارزش‌های برند و خلق محتوای آن باشد.

 

تبدیل ویدیو

البته، آگاهی تنها هدف از بازی نیست، زمانی که به بازاریابی ویدیویی مربوط می‌شود، شما هم از محتوای شما برای تبدیل تبدیلات استفاده می‌کنید. خوشبختانه، این تحقیق نشان داد که محتوای ویدئو هنوز هم در هدایت تبدیلات موثر است، با ۵۹ % از پاسخ دهندگان گفتند که این ویدیو بسیار بهتر از دیگر انواع محتوا عمل می‌کند.

تنها ۶ درصد گزارش کرده‌اند که محتوای ویدئو تا حدی بدتر و ۱ درصد است و می‌گوید که این کار بسیار بدتر است. در حالی که این مساله مثبت است در این که اکثر بازاریابان تبدیل بهتر را وقتی که به محتوای ویدئو می‌رسد می‌بینند، همچنین نشان می‌دهد که شما تضمین نمی‌کنید که بهترین نتیجه را کسب کنید.

اگرچه درصد کسانی که نتایج منفی را می‌بینند، پایین است اما این یافته‌ها نشان می‌دهند که داشتن استراتژی بازاریابی ویدئو درست می‌تواند باعث مشکلاتی مانند سایر انواع محتوا شود.

ایجاد ویدئو که اطلاع‌رسانی، جالب یا مناسب برای برند شما نیستند، به این معنی است که شما نرخ تبدیلات پایین را می‌بینید. زمانی که این کار را با هزینه بالای ایجاد محتوای ویدئو انجام می‌دهید، نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی و جایی که نشان می‌دهید ویدئو تان می‌تواند همه تفاوت را ایجاد کند.

با اینکه اکثر بازاریابان در مقایسه با انواع دیگر محتوا، نرخ‌های بهتری از تبدیل را می‌بینند، شما نمی‌توانید به سادگی فرض کنید که این برای آخرین کمپین بازاریابی شما یک‌سان خواهد بود.

ساخت ویدیو

با استفاده از محتوای ویدئو که برای چنین گستره‌ای از فعالیت‌های بازاریابی مناسب و موثر است، احتمالاً تعجبی ندارد که اکثر ویدیوها توسط بازاریابان ایجاد می‌شوند. طبق این گزارش، ۸۲ % این ویدیوها توسط تیم بازاریابی ایجاد شده‌اند که پنجمین سال متوالی است که این موضوع مورد بررسی قرار گرفته‌است.

دومین سازنده اصلی محتوای ویدئو، تیم‌های ارتباطات داخلی است، اما آن‌ها تنها ۲۳ % از ویدیو را ایجاد می‌کنند که تفاوت بزرگی در مقایسه با تیم بازاریابی نشان می‌دهد. همچنین تصاویری از تیم فروش (۲۱ %)، تیم پشتیبانی (۱۳ %)، تیم HR (۱۲ %) و تیم اجرایی (۱۱ %) ایجاد شده‌اند.

این تنها تیم بازاریابی نیست که بخش عمده‌ای از محتوای ویدئو را ایجاد می‌کند، این گزارش دریافت که آن‌ها نیروی محرک پشت ایجاد ویدیو نیز هستند. این حقیقت که استراتژی بازاریابی و اجرای حکم به دست تیم‌های بازاریابی می‌افتد، این حقیقت که ۸۵ % از تولید محتوای ویدئو توسط تیم‌های بازاریابی هدایت می‌شود به سختی تعجب‌آور است.

آنچه شگفت‌انگیز است، با توجه به این واقعیت که ویدئو یک محرک قوی فروش است، این است که تنها ۲۳ درصد از تولید محتوای ویدئو توسط تیم فروش متلاشی شده‌است. از آنجا که روش‌های زیادی وجود دارد که در آن ویدئو می‌تواند بر فروش تمرکز کند، این یک فرصت عالی برای تیم‌های فروش و بازاریابی برای پیوستن به نیروها و ایجاد ویدیوهای بزرگ است که نتایج هر دو را ارایه می‌دهد.

رضایت نتایج ویدیو

شاید یکی از یافته‌های مهم این گزارش این واقعیت است که اکثر بازاریابان از نتایج فعالیت‌های تبلیغاتی بازاریابی خود راضی هستند. در حالی که تنها ۵ درصد از نتایج بدست‌آمده راضی هستند، ۴۶ درصد گفته‌اند که راضی بوده‌اند.

تنها ۶ درصد از پاسخ دهندگان ناراضی و ناراضی بودند، که این را میتوان‌ پیشنهاد کرد که آن‌ها هنوز نوع محتوای ویدئو که برای برند آن‌ها بهتر عمل می‌کند را پیدا نکرده اند.

رضایت از نتایج ویدیو همچنین همبستگی قوی با تعداد ویدیو تولید شده دارد. در حقیقت ۸۲ درصد از کسانی که گفتند راضی هستند و یا از نتایج آن‌ها در بازاریابی ویدیویی راضی هستند ۵۱ ویدیو را در سال ایجاد می‌کنند. این ۱۰ درصد بیشتر از نتایج گزارش قبلی است.

سطوح پایین رضایت (۱۸ %) در میان کسانی دیده می‌شود که کم‌تر از پنج فیلم را در سال تولید می‌کنند، بنابراین به نظر می‌رسد که برای بدست آوردن بیش‌ترین تعداد ویدیو، شما باید یک استراتژی تعریف‌شده ایجاد کنید و یک استراتژی مشخص ایجاد کنید.

افکار نهایی

به طور کلی، تمام این یافته‌ها از بخش دولتی بازاریابی ویدئو تا سال ۲۰۱۸ به همان نتیجه می‌رسند – شما باید ویدئوی بیشتری ایجاد کنید.

با توجه به اهمیت ویدیو در حال افزایش و نتایج به‌دست‌آمده از محتوای ویدئو، زمانی که بیشتر خلق می‌کنید، نشان می‌دهد که این ویدئو یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

حتی بهتر است که اکنون که بازاریابی ویدئویی بسیار رایج است، ابزارهای تولید ویدئوی موثر بیشتری در دسترس هستند. این بدان معنی است که برندها و اندازه‌های مختلف می‌توانند یک استراتژی بازاریابی ویدیویی را پیاده‌سازی کنند.

با این حال، چیزی که از سطح کوچک نارضایتی با ویدئو مشهود است این است که همه چیز درست انجام نمی‌شود. علاوه بر نگاه کردن به انواع ویدئوهایی که شما تولید می‌کنید، باید ارزیابی کنید که در کجا قرار دارید ویدئو تان را قرار دهید.

همه محتوای ویدئو برای رسانه‌های اجتماعی مناسب نیستند، درست همان طور که نمی‌خواهید هر ویدیو که در ایمیل ایجاد می‌کنید را درج کنید. آزمایش با جایی که ویدئو و محتوای آن‌ها را منتشر می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استراتژی را ایجاد کنید و در نهایت به بهترین نتیجه منجر شود.

 

مطالعه بفرمایید
گفتگوی رادیو فرهنگ با محسن ارژنگ کارشناس و مشاور بازاریابی اینترنتی

مطلب مرتبط :

5 راهکار برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران(UGC) در بازاریابی دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.