شبیه سازی کسب و کار اینترنتی با فوتبال

FOOTBALL1

شبیه سازی کسب و کار اینترنتی با فوتبال
محسن ارژنگ
اگر بخواهیم تیم منتخبی از بازیکنان مطرح را برای یک کسب و کار اینترنتی گرد هم آوریم تا در دنیای پر رقابت امروزی بتواند به خوبی عمل کند تیمی خواهد بود متشکل از ۱۱ بازیکن حرفه ای که بر اساس میزان اهمیت هر کدام از آنها در زمین فرضی فوتبال، که به شکلی که در بالا می بینید، گرد هم می آیند.
این مدل که بخشی از دوره دوم راه اندازی کسب و کار اینترنتی است را پیشکش شما خواهم کرد. برای افرادی که اهل فوتبال هستند حتما با تیم منتخب جهان آشنا هستند که ترکیبی از بهترین بازیکنان جهان است که در قالب یک تیم به مسابقه می پردازند.
در کسب و کار اینترنتی چنانچه بخواهیم تیم منتخب کسب و کار اینترنتی را به صورت نمادین برای شما تشریح کنیم به قرار زیر خواهد بود:
۱- دروازه بان: طراحی سایت
۲- کاپیتان : SEO ارتقا وب سایت در موتورهای جستجو
۳- دفاع راست : روابط عمومی
۴- دفاع چپ : webinarسمینارهای وبی – ایجاد رویدادهای event اینترنتی همانند مسابقه
۵- هافبک راست : شرکت در نمایشگاه ها
۶- هافبک چپ : چاپ آگهی در نشریات و مطبوعات
۷- فوروارد (خط حمله ): رسانه های اجتماعی
۸- فوروارد (خط حمله ): ایمیل مستقیم Direct Mail
9- فوروارد ( خط حمله ): جستجوی بر حسب میزان پول پرداختی
۱۰- فوروارد ( خط حمله ): فروش تلفنی
۱۱- فوروارد(خط حمله ): ایمیل مارکتینگ
با مربی گری : مدیر وبسایت
در کنار این تیم ۱۱ نفره مربی تیم که همان مدیر سایت است همواره تیم را هدایت می کند تا تیم از مسیر اصلی خود خارج نشود.
شما به عنوان مدیر سایت مربی این تیم خواهید بود و معماری این تجارت به دست شما است. این شما هستید که می بایست با ایده های خود ذهن ابزاری طراح سایت را هدایت کنید.
در تفکیک پست های این تیم از آنجا که حفظ امنیت و ساختار یک کسب و کار اینترنتی به عهده طراحی سایت است پست خطیر دروازه بانی را به این مسئولیت اختصاص داده ایم.
از آنجا که شناسایی وبسایت در موتورهای جستجو نقش اساسی را در فروش و موفقیت یک وبسایت دارد بخش SEO (Search Engine Optimization) ارتقا وب سایت در موتورهای جستجو نقش کاپیتان تیم را بازی می کند.
در این ساختار روابط عمومی به دلیل آنکه نقش ستادی را در حفط منافع کسب و کار دارد خط دفاع را به این بخش اختصاص داده ایم.
در کنار تمامی تکنیک های دفاعی در حفظ و ایجاد برند تشکیل سمینارهای وبی webinar که در ایران زیاد رواج ندارد می تواند به عنوان دفاع چپ عمل کند. در همین پست ایجاد خلاقیت در ایجاد رویدادهای مختلف از جمله برگزاری مسابقات آنلاین و اهدای جوایز می تواند کمک شایانی را در برندینگ یک وبسایت داشته باشد.
به عنوان پست هافبک راست شرکت در نمایشگاه های مختلف اعم از فیزیکی و مجازی می تواند گلزنی و موفقیت یک وبسایت را افزایش دهد.
در این بین ارتباط بین هافبک راست و هافبک چپ و رساندن توپ به خط حمله می تواند موفقیت این تجارت را افزایش دهد.
در بخش بعدی وارد خط حمله و فروش یک وبسایت می شویم که به شرط هماهنگی بین پست های قبلی هدف تجاری به این مرحله هدایت خواهد شد.
دراین قسمت بر حسب اینکه شما در چه مرحله ای قراردارید می توانید از طرق مختلف که در بالا به عنوان خط حمله و یا فوروارد ذکر شده است کالا یا خدمات خود را به فروش برسانید برای مثال یکی از تکنیکهای موثر ایمیل مارکتینگ و یا همان بازاریابی ایمیلی است. پس از همین امروز هر کارت ویزیتی که به شما ارائه می شود را به عنوان یک مشتری بالقوه حساب کنید و سعی کنید تا database جامعی از ایمیل های معتبر را در جمع آوری کنید. باور کنید زمانیکه به نقدینگی نیاز دارید همین لیست ایمیل ها می تواند شما را از بحران نجات دهد و با یک کمپین ساده بازاریابی ایمیلی مبلغ مورد نیاز خود را بدست آورید. قابل ذکر است که این شیوه باعث تبدیل Hotmail به غولی شد که هم اکنون بیش از ۲۵ میلیون عضو دارد و درآمد هنگفتی را از این طرق کسب کرد.
یکی دیگر از تکنیک های فروش پرداخت پولی است که بدین واسطه سایت شما در بالاترین لیست گوگل قرار گرفته و بازدید سایت خود و به تبع آن میزان فروش خود را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهید.
با توجه به تمامی شیوه های آنلاین در فروش یک وبسایت هنوز هم فروش حضوری و تلفنی جایگاه خود را حفظ کرده است و هم اکنون برخی از کسب و کار های اینترنتی با عنوان فروشگاه تلفنی اینترنتی در سراسر دنیا مشغول به کار هستند.
این مقاله چکیده ای کلی از شبیه سازی کسب و کار اینترنتی با زمین چهار گوش فوتبال بود و سعی کردم تا با زبانی ساده کلیت کار را برایتان توضیح دهم.
در هفته های اخیر دوستان زیادی با من تماس گرفتند و در خصوص شروع کسب و کارهای خود مشاوره گرفتند و درصدد شروع تجارت خود هستند و این خود نشاندهنده اشتیاق مردم به شروع تجارتهای اینترنتی خود هستند.
با توجه به آنکه این شیوه نوین از تجارت با فاصله حدود ۵ساله وارد بازار ایران شده بر آنیم تا شما را بصورت کاملا عملیاتی در راه اندازی آن یاری کنیم. نکته ای که در این مدت بسیاری از صاحبان وبسایت از آن غافل مانده اند اینست که به گمان آنها این نوع از تجارت تنها با داشتن یک وب سایت قابل پیاده سازی است در صورتیکه داشتن مهارتهایی چندگانه ضروری است تا شما را نسبت به موفقیت در این نوع از تجارت یاری کند.
برای شرکت در دوره تخصصی راه اندازی کسب و کار اینترنتی که بر اساس مدلهای تجاری سایت های Amazon و Ebay پیاده سازی شده است با شماره ۰۹۱۲۸۲۱۶۱۴۶ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.