هویت برند پورشه

پورشه

محسن ارژنگ

یکی از نکات بسیار مهم در موفقیت یک محصول استفاده درست از رنگ در طراحی آن است. هر رنگی منتقل کننده حسی ویژه به مخاطب است. حسی که شاید بتواند در ذهن و در بهترین حالت در قلب مشتری نفوذ کند. اینکه شما از چه ترکیب رنگی برای طراحی محصول خود استفاده می کنید و این رنگ چطور تار و پود تجارت و هویت برند Brand Identity  شما را شکل می دهد می تواند ضامن موفقیت شما باشد.

هویت برند واژه ای که برای اولین بار آن را از زبان مایکل مایر (Michael Mauer)طراح پورشه در کنفرانس خبری رونمایی از پورشه ۹۱۱ شنیدم.  وی در صحبتهای خود در این خصوص گفت : یکی از ویژگیهای پورشه اینست که طراحی مدلهای آن از یک امضای خاص پیروی می کند و اگر چنانچه لوگوی پورشه را نیز نبینید متوجه خواهید شد که این مدلی از این برند است. هویتی که در اتومبیل های کره ای و یا ژاپنی دیده نمیشود. این هویت برند در کسب و کار اینترنتی در استفاده از رنگ خلاصه می شود.

برای موفقیت در این زمینه مقاله زیر می تواند تاثیر هر رنگی روی ذهن مخاطب را برای شما آشکار کند. پس اگر در پی تداعی مفهومی خاص از برند خود در ذهن مشتریان هستید نکات زیر را در انتخاب رنگ برای لوگو و تجارت خود رعایت کنید.فراموش نکنید که یکی از فاکتورهای برندسازی استفاده درست از رنگ است.

سفید : اشاره دارد به صداقت ، پاکیزگی ، صمیمیت ، ملایمت و معاصر بودن چیزی . سفید بهترین رنگ برای بک گراند های وب است . در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است .

سیاه : اشاره دارد به ظرافت ، قدرت ، دلیری ، شهامت ، فریبندگی ، شیطان ، مهارت و باستان . مشکی برای رنگ متن روی یک پس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ بعنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته میکند .

قرمز : توانایی ، هیجان ، احساسات شدید ، سرعت ، خطر و تهاجم . این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب میکند . در تجارت بمعنی وام و بدهی است . این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع میکند .

آبی : امنیت ، اعتماد ، مسئولیت پذیری ، سرما ، ایمان ، وفاداری ، وابستگی وجاه و جلال . آبی دومین رنگ عوام پسند است . در تجارت بمعنای ضمانت مالی است .

سبز : تندرستی ، فراوانی ، حاصلخیزی ، آزادی ، شفا و بهبودی ، طبیعت ، پیشرفت ، حسادت و خونسردی . در تجارت بیانگر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده میشود .

قهوه ای : تاثیر گذاری ، متانت ، توانگری مالی و کمک کننده بودن . قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است .

خاکستری : صمیمیت زیاد ، اعتبار و نفوذ و عملی بودن . در تجارت بمعنای سنت گرایی است .

صورتی : ملایمت ، شیرینی ، ظرافت و زنانگی ، خوب بودن ، بی گناهی و پرورش کودک .

بنفش : وقار ، معنویت ، شاهانه بودن ، عیش و نعمت ، دارایی ، اعتبار و نفوذ ، سوگواری و مهارت . در تجارت بزرگ نشان دادن است . بنفش طرفداری از سبک های هنرمندانه است.

نارنجی : سرزندگی و شوخی ، لذت و خوشگذرانی ، تعادل گرمایی ، تشویق کردن ، چالاکی و نیرو ، تحمل و بلند همتی .

زرد : نور خورشید ، گرمی ، خوشی ، نامردی ، ترسویی و حسادت . در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و برای تاکید نیز خوب است . زرد باعث افزایش تمرکز شده ، سوخت و ساز را زیاد میکند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست .

طلایی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است .

نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است

جهت استفاده از خدمات ما در خصوص مشاوره های مربوط به برندسازی اینجا را کلیک نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.