از اهداف ثانویه برای رسیدن به هر چیزی استفاده کنید

45

محسن ارژنگ

هر فردی در‌ این کره خاکی برای ادامه حیات به پول نیاز دارد و تقریباً همه مردم تصور می‌کنند که برای رسیدن به پول باید روی آن تمرکز کنند. جالب‌ اینست که بیشتر افراد در ازای انجام هر کاری در اندیشه رسیدن به پول هستند. متأسفانه، نتیجه‌ این رفتار محکوم کردن خودشان به رنج و مشقت است و همانطور که همه می‌دانیم به اندازه آن رنج و مشقتی که می‌کشند پول بدست نمی‌آورند. آن چیزی که از تجربه خودم و دیگران دیده‌ام‌ این بوده که تمرکز روی پول غالبا یک عقب گرد اساسی در راه رسیدن به ثروت و موفقیت افراد بوده است. بگذارید به گونه‌ای دیگر مطلب را بیان کنم. اگر چنانچه هدف شما برای انجام کاری رسیدن به پول باشد به احتمال زياد شما به آن پولی که می‌خواهید نخواهید رسید و در کاری که انجام می‌دهید موفق نخواهید بود.

اگر شما تنها روی پول تمرکز کنید. هیچگاه شاد و راضی نخواهید بود. چرا؟ چون هیچگاه نمی‌توانید به اندازه کافی پول درآورید. و‌ این یک حقیقت ثابت شده است. دلیل دیگر برای‌ اینکه تمرکز بر روی پول توصیه‌ای اشتباه است‌ اینست که جریان پول بطور تأسف‌آوري ناپایدار است. جریان پول بصورت پی در پی بوسیله اموری که خارج از کنترل شماست تغییر می‌کند. فرصت‌ها کم و زیاد می‌شوند، تورم بصورت غیرقابل پیش بینی تغییر می‌کند، ارزهای بین‌المللی دچار نوسانات شدید می‌شوند و تمام‌ اینها جدا از ریسک‌ها و تهدیدهاي زندگی شخصي شما است که می‌تواند درآمد شما را تحت تاثیر قرار دهد. هیچ چیز دیگری به غیر از پول تا به‌ این حد تحت تأثیر فاکتورهای محيطي نیست. بنابر این تمرکز برروی پول تمرکز برروی وهم و سراب است.

به جای درست تکیه کنید و توجه خود را به روی هدف مناسب معطوف كنيد. از آنجائیکه شما درصدد رسیدن به ثروت، موفقیت و شادی هستید و همه آنها را بدون تحمل رنج و زحمت می‌خواهید (که در واقع تنها راه رسیدن به آنها است) می‌بایست تمرکز اصلی شما روی چیزی باشد که موارد زیر را برای شما به به ارمغان آورد:

⊛ عاشق انجام آن باشید.

⊛ انجام آن کار اشتیاق شما را تحریک کرده و قلبتان را به حرکت درآورد.

⊛ خلاقیت شما را رشد و پرورش دهد. ⊛ جذاب، شادی آفرین و الهام بخش باشد.

⊛ به قدری برایتان جذاب باشد که بدون دریافت پول هم حاضر باشيد كه آن را انجام دهید.

* بسیار ساده است. زمانی‌که شما هر کدام از موارد بالا را تجربه کردید آشکارا مشخص است که عاشق آن کاري که انجام می‌دهید هستید و زمانی‌که شما عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید موفقیت خودش را بصورت‌های زیر بر شما آشکار می‌کند: ⊛ چنانچه عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید از کار کردن بی‌نیاز می‌شوید.

⊛ هر چقدر عاشق کار خود باشید بصورت ناخودآگاه به انجام آن متعهد می‌شوید.

⊛ هر چقدر تعهد بیشتری داشته باشید بطور داوطلبانه اطلاعات عمیق‌تر و بیشتری در مورد آن کسب خواهید نمود.

⊛ هر چقدر اطلاعات عمیقتری کسب کنید اطلاعات شما قدرت تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

⊛ هر چه قدرت تأثیرگذاری دانش شما بیشتر باشد رسیدن به موفقیت آسان‌تر خواهد شد چرا که تفکر و دانش عمیق و قوی کلید الهامات درونی و کشف راه حل‌های خلاق برای برطرف نمودن مشکلات است.

⊛ و با داشتن اطلاعات عمیق شما می‌توانید به راحتی فرصتها را شناسایی کرده و بهترین‌ها را انتخاب کنید. و اما تمام‌ این موارد با عشق نسبت به کاری که انجام می‌دهید آغاز می‌شود

منبع : کتاب راه تنبلی به سوی موفقیت

One thought on “از اهداف ثانویه برای رسیدن به هر چیزی استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.