کمپینهای برتر دیجیتال مارکتینگ در سال 2018 برای روز ولنتاین

 
مترجم: شهرزاد پناهنده

بررسی موردی شرکت رنو، مک کین، دانکین دونات، بادی شاپ

تلفیق روشهای نوین بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ نکته ای است که این برندها به خوبی از آنها در بهره مندی حداکثری از این موقعیت زمانی بهره برده اند.

بر اساس تحقیقات بازاریابی خرده فروشی شرکت Savvy:

39 درصد از خریداران اعلام کرده اند انتظار دارند که در روز ولنتاین 2018 نسبت به سال گذشته بیشتر خرج کنند

همچنین در این تحقیقات پیش بینی شد که خریداران بین 18 تا 34 سال، 52درصد افزایش یافته اند.

علاوه بر این 56 درصد از کسانی که از آنها نظر سنجی شد گفتند که مشغله ذهنی برای ساختن یک روز خاص نداشتند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد انتظار می رود که  هزینه های روز ولنتاین به 726 میلیون پوند برسد. (که در واقع این اتفاق نیز روی داد.)

 

آیا می دانید چگونه کسب و کار شما می تواند از این درآمد بهره مند شود؟

برای متقاعد کردن مخاطبان دوست داشتنی در روز ولنتاین، فروشندگان بایستی جایگاه برندشان در ذهن مشتری را به یک مکان توقف برای تهیه هدایا و جشن های روز ولنتاین تبدیل کنند.

جشنها یا تعطیلاتی مانند ولنتاین می تواند درآمد عظیمی را برای کسب و کار شما ایجاد کند زیرا که صرف پول برای عزیزان  به شدت مبتنی بر احساسات مصرف کنندگان است.

 

نکته نهفته در پس بازاریابی اینترنتی روز ولنتاین ایجاد یک راهبرد موثر برای ایجاد ارتباط بین مصرف کننده و برند است و این شدنی نخواهد بود مگر اینکه توانایی متقاعد کردن مشتریان خود را با ارائه یک تجربه صمیمی و شخصی بعنوان بهترین تجربه ولنتاین داشته باشید.

به این منظور شما به چیزی بیش از نام تجاری خودتان نیاز دارید  و آن موضوعی نیست مگر، خلق یک شخصیت انسانی برای برندتان.

ساختن یک روز ولنتاین موفق شامل شناخت مخاطب و پیدا کردن نقاط تاثیر گذار در چرخه زندگی مخاطب و مهمتر از همه، با مشارکت خود آنها هست.

بازاریابی سنتی، در قالب تصاویر خلاق و تبلیغاتی، همچنان در هسته اصلی کمپینهای بازاریابی قرار دارد. با این حال، در عصر رسانه های اجتماعی، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یکی دیگر راه های بسیار محبوب برای بهره مندی حداکثری از این رویداد زمانی و با استفاده از کمپینهای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ و برندسازی دیجیتال است.

در اینجا نگاهی به برترین انتخاب های ما برای کمپین های بازاریابی روز ولنتاین در سال 2018 خواهیم انداخت:

 

کمپین رنو ZE – پستچی

 

برای مشاهده این تیزر در یوتیوب روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://youtu.be/C2CRFsJnxqY

رنو یک انیمیشن خلاقانه برای آشنایی با روز ولنتاین در این سال ارائه کرد. نمایش یک داستان عاشقانه میان یک پستچی با یکی از تحویل گیرندگان بسته های او که توسط سگ خانگی تحویل گیرندش دائما دچار ترس و اضطراب می شد این تمایش شامل یک سری توالی های تکراری است جایی که پستچی تلاش می کند علاقه خودشو به تحویل گیرنده نشان دهد اما هر بار که تلاش به این کار می کند سگ تحویل گیرنده با ایجاد اضطراب این کار را مختل می کند.

 

هیچ چیزی خوب نیست در دنیای عاشقانه پستچی تا اینکه او دستش رو روی رنو برقی خاموش می گذارد خودرو الکترونیکی رنو به اون اجازه می دهد بدون نگرانی در مورد سگ علاقشو نشون بده و درواقع همه چیز با یک لحظه برق شروع می شه.

 

از طریق یک ترکیب هوشمندانه از یک خودرو آشفته، حیوان خانگی مزاحم، عاشق ناامید شده و البته، رنوصاف و جدید Kangoo ZE ، این برند قادر به تحریک تجدید نظر عاطفی مخاطبان خود با تکرار مزایای شخصی وسایل نقلیه خود گشت

 

کارین گایلز مدیر محتوا و رسانه های جهانی در رنو گفت: رنو با توسعه یک وسیله نقلیه الکتریکی تمام عیار و قابل دسترس، می خواهد زندگی هرکسی را بهتر کند. این محتوای ویدیویی بهترین راه برای نشان دادن دلایل اعتقاد به این وسایل نقلیه نوآورانه از طریق عاطفی است.

برای سفارش موشن گرافیک اینجا را کلیک نمایید.

کمپین مک کین – “اینجا برای عشق”

 

مک کین، از سوی دیگر، عشق خود را در تمام شکل ها، رنگ ها و اندازه ها، از طریق تبلیغ 3.2 مگابایتی که شعار “اینجا برای عشق” است معرفی می کند. . آگهی زوج های همجنسگرا، زوج های مستقل و معلول ، از اقوام مختلف را در حالی که در آشپزخانه خودشان در حال آماده کردن غذاهای یخ زده مک کین هستند در واقع با این برند، باور “عشق مرز ندارد” را گسترش می دهد.

 

تیم تولید محتوای مک کین بصورت هوشمندانه نگرشهای عادی و متنوع  به عشق را به چالش کشیده است.

مارک هادج مدیر بازاریابی مدیر بازاریابی مک کین گفت: شرکت مک کین به عنوان یک شرکت خانوادگی متمرکز بر مردم است.  ما افتخار می کنیم که در انگستان و در جشنهای مختلف مردم کشور از طریق بازاریابی و تولید محتوا به فعالیت تبلیغاتی می پردازیم و هدف خود را از طریق تبلیغات، نه تنها به جهت ایجاد احساسات و صمیمیت در میان مخاطبان خود قرار می دهیم بلکه بواسطه احترام به ارزشهای اجتماعی از طریق تنوع و انعطاف پذیری به نمایش گذاشته و مخاطبان خود را با شخصیت برند مک کین آشنا می کنیم.

 

مطالعه بفرمایید
تبلیغ سفر یا تبلیغ محصول؟

کمپین های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC):

در عصر رسانه های اجتماعی، محتوای تولید شده توسط کاربر به بالاترین سطح رسیده است و چنانچه به طور موثر استفاده شود می تواند برای بازاریابان محتوا بسیار ارزشمند باشد. در این روش از طریق اقدامات ساده تعامل با کاربر، از قبیل ایجاد هشتگهای سفارشی یا برگزاری مسابقات عکس در اینستاگرام شما می توانید تبلیغات سریعی برای برند خودتان ایجاد کنید که منجر به تقویت رسانه های اجتماعی و افزایش فالوئرهای هدفمند و با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه خواهد شد.

در همین زمینه، گزارشی از Sprout Social  نشان می دهد که 75درصد از مردم تجربه ای خوب در مورد خودشان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. از این رو جای تعجب نیست که برندها  از این فرصت جهت استفاده از مزایای سودمند محتوای تولید شده توسط کاربران برای یکی از بزرگترین جشنهای سال را بهره مند شوند.

 

 

کمپین Dunkin’ Donuts

 

برند دانکین دونات که همه ما آن را دوست داریم برای افزایش فروش دونات یک کمپین نوآورانه محتوای تولید شده توسط کاربر  (UGC) را برای روز ولنتاین راه اندازی کرد.

این کمپانی از تاریخ 6 فوریه تا 15 فوریه مسابقه ای در اینستاگرام با عنوان #DDLoveContest  برگزار کرد که در آن افراد خاطرات عشقی خودشان را به اشتراک می گذاشتند و برنده جایزه یک سفر رایگان برای دو نفر دریافت می کرد به هر شهر در ایالات متحده که در آن مرکز فروش دانکین دونات باشد. با این شرایط چه کسی بود که نخواهد در این مسابقه شرکت کند؟

 

برخلاف سایز برنامه های روز ولنتاین، این تبلیغ نه تنها بر روابط عاشقانه متمرکز است بلکه مخاطبان را تشویق می کند که داستانهای دوستی و عشقی خود را نیز به اشتراک بگذارند.

برای اجرای این طرح دانکین دونات فقط به اشتراک گذاشتن داستان های عشقی توسط طرفداران در اینستاگرامشان با هشتگ #DDLoveContest مورد نیاز بود که کار ساده ای بود

 

Dunkin Donuts  نه تنها تبلیغات خود را با اجرای مسابقه روی اینستاگرام متمرکز کرد بلکه با یک روش کمپین انتخابی  با چندکانال محتوای تولید شده توسط کاربر همکاری کرد. مثلا در این زمینه با Tinder  (سایت محبوب دوستیابی) همکاری کرده تا نظرسنجی ها و پیام های اختصاصی مربوط به روز ولنتاین را به نمایش بگذارد و فیلتری روی اسنپ چت با موضوع عشق ایجاد نمود.

این کمپین UGC نه تنها باعث افزایش تبلیغ در مورد برند تجاری دانکین دونات شد بلکه باعث ایجاد یک شناخت و ایجاد یک احساس جمعی از عشق در بین مخاطبان شد.

این قدرت کمپین محتوای تولید شده توسط کاربران در رسانه های اجتماعی است. مردم می خواهند کمیپن را احساس کنند و اگر برند شما قادر به ارائه این احساسات به جامعه باشد احتمال بیشتری برای رشد شما خواهد داشت.

 

کمپین The Body Shop – #SendingAKiss

 (بادی شاپ یک شرکت تولید لوازم آرایشی است)

به طور مشابه شرکت بادی شاپ روز ولنتاین را با مسابقه بوسیدن در اینستاگرام جشن گرفت. این شرکت با استفاده از هشتگ ارسال بوسه  #SendingAKiss در اینستاگرام از طرفداران خود خواسته تا عکس هایی از خودشان در حالیکه به دوستی بوسه می زنند ارسال کنند. برنده خوش شانس یک بسته هدیه از رژلب های میوه ای و خوش عطر که محصول جدیدش هست و قرار است تازه به بازار ارائه کند، دریافت می کند

 

بنابر این در این مورد شرکت بادی شاپ کمپین ارائه محصول جدید خود را با کمپین روز ولنتاین تلفیق نمود. این کمپانی از طرفداران خود می خواهد که اینستاگرام بادی شاپ را فالو کنند تا با این کار فالوئر های خود در شبکه های اجتماعی را افزایش دهد. این شرکت با ذکاوت بسیار با این کار شرکت کنندگان را تشویق کرد که عکس بوسه خود را برای افراد خاص و دوستان خود ارسال کنند که در واقع با این کار سبب گسترش این برند می شوند.

 

مقالات مرتبط:

3 راه جهت هدفمندتر کردن محتوای بازاریابی

خلاصه کتاب بازاریابی چریکی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.