گزارش روزنامه آسیا از کتاب “راه تنبلی به سوی موفقیت”

25

 

راه تنبلی به سوی موفقیت

نویسنده : فرد گراتزون

مترجم : محسن ارژنگ

انتشارات فکر آذین

 

من از یکسو متنفرم از‌ اینکه اولین نفری هستم که قصد دارم تا‌ این باور تاریخی را برای شما از بین ببرم ولی از سویی دیگر نیز عاشق موقعیت خودم هستم و خوشحالم از‌ اینکه فرصتی بوجود آمد تا ‌ این واقعیت را آشکار سازم. من‌ اینجا هستم تا به شما ثابت کنم که کار سخت و تلاش زیاد هیچ ارزشی ندارد. اجازه دهید تا با ذکر چند نکته طلایی شروع کنیم:

  • کار سخت به هیچ عنوان پایه موفقیت محسوب نمی‌شود
  • کار سخت به هیچ عنوان ارتباطی با موفقیت ندارد
  • چنانچه کار سخت و موفقیت در کنار هم دیده شوند‌ این موضوع تنها بر اساس قانون احتمالات بوده و ابدا هیچ رابطه علت و معلولی بین‌ این دو مفهوم وجود ندارد

کاملا نسبت به‌ این موضوع آگاه هستم که‌ این طرز فکر از نظر بسیاری از افراد که لازمه موفقیت را کار سخت و تحمل مشقت می‌دانند  یک بدعت گذاری ناشایست قلمداد می‌شود.

ولی از نظر من‌ این بهترین زمان ممکن برای از بین بردن‌ این دیو مهلک و خطرناک یعنی کار سخت است.

از‌ این‌رو قصد دارم تا با اشتیاق و انگیزه فراوانی که در وجودم موج میزند حقایقی را در‌ این خصوص برایتان فاش نمایم – و باور دارم که شما انسان‌های خوش شانسی هستید تا با‌ این مفاهیم در‌ این برهه از زمان می‌شوید:

  • موفقیت نسبت عکسی با کار سخت دارد
  • افرادی که از ارزش کار سخت در جامعه حمایت می‌کنند در واقع در حال کندن قبری از بدبختی و روزمرگی برای بشریت هستند چراکه کار سخت نسبت معکوسی با موفقیت دارد
  • پیدا نمودن راه‌هایی برای انجام کار و زحمت کمتر انگیزه اصلی و محرک پیشرفت تمدن در طول تاریخ بوده است
  • عمیق‌ترین و کاملترین تجربه معنوی بر پایه انجام کار کمتر و در واقع دست کشیدن از کار است

بیایید به من ملحق شوید تا شما را با تحقیقی جادویی و آگاهی دهنده آشنا کنم. تحقیقی که در آن شما متوجه خواهید شد که رسیدن به موفقیت تنها از طریق پرهیز از کار کردن میسر است،  کاری که قهرمانان واقعی در طول تاریخ انجام داده اند.

همچنین شما در‌ این راه یاد خواهید گرفت که چگونه هر کاری را بدون  انجام عمل خاصی به طرز احسن اجرا کنید.

اگر کار چیز خوبی‌است چرا بسیاری از آن به عنوان سوهان روح نام می‌برند؟ چرا کارگران از لحاظ مالی در موقعیت خوبی‌قرار ندارند؟

عموماً محیط کار محیطی است که در آن تفریح ممنوع است و قوانین خشک و بی‌روحی که  در جای جای لانه کرده روح انسان را عذاب می‌دهد.

چرا؟ به دلیل‌ اینکه کار، انسان را دچار فرسودگی و پوسیدگی می‌کند.

پس با‌ این کار لعنتی چه کنیم؟

سیمون لگریس به ما توصیه می‌کند که دماغمان را روی سنگ چاقو تیز کنی تیز کنیم.

به نظر می‌رسد که توصیه‌های موفقیت او از سوی جهنم به سمت ما می‌آید.

اجازه دهید کمی‌روشن‌تر صحبت کنیم. کار کردن تاحدی که از لذت‌های دنیا محروم شویم آن‌قدر جذاب به نظر نمی‌رسد.

اگر نظر من را بخواهید تفاوت اصلی بین محل کار و دسته‌ای از زندانیان که با زنجیر به هم متصل شده اند‌ اینست که در محل کار مردم کارها را بطور داوطلبانه انجام می‌دهند‌.

* نتایج حاصل از کار کردن

سوالی که گاهی اوقات در ذهن من نقش می‌بندد‌ اینست که‌ایا تابحال فردی ثروت، سلامتی و اغنای کامل در زندگی را از طریق روش‌های زیر بدست آورده است؟

– تیز کردن چاقو

– هل دادن چرخ و گاری

– بردگی

– کار کردن در معدن

شخصی با چنین مشخصه‌های کاری نه تنها موفق نخواهد شد بلکه تبدیل به فردی غمگین، پراسترس و بیمار تبدیل شده و احتمال دارد که در جوانی نیز دار فانی را وداع گوید.

کار کردن غیرطبیعی است. بیماریهای قلبی، زخم معده، سردرد، جداشدن خانواده‌ها از هم،‌ترافیک، بی‌خوابی‌و سوء تغذیه از نتایج مستقیم کار کردن است.

پس راه جایگزین چیست؟

من به شما در پاسخ به‌ این سوال کمک خواهم کرد.

روش جایگزین پرهیز از کار کردن و رسیدن به آرزوها از طریق رویا پردازهای بی‌حد و مرز است.

درس‌های‌ این کتاب به شما راه موفقیت را نشان خواهد داد – راهی بسوی ثروت، سلامتی، کامیابی‌و تحقق تمامی‌خواسته‌هایتان. مسیر ما مسیری متفاوت به سمت موفقیت است که دقیقاً عکس روش کار سخت را توصیه می‌کند.

 

مطالعه بفرمایید
برگزاری دوره آموزشی برندسازی در مجتمع پتروشیمی خراسان

 

جان اف کندی

هنگامی‌که جان اف کندی در حال سخنرانی در مراسم تبلیغات انتخاباتی خود در‌ایالت ویرجینیای غربی ‌برای گروهی از معدنکاران زغال سنگ بود یکی از کارگران فریاد زد «آخه، تو از وضعیت ما چی می‌دونی؟ تو حتی یه لحظه هم در زندگیت کار نکردی."

سناتور کندی با فروتنی جواب داد «بله کاملا درسته!»

یکی دیگر از کارگران گفت: هیچ ‌ایرادی نداره چون چیزی رو از دست ندادی!»

 

 

پیشگفتار مترجم

"راه تنبلی به سوی موفقیت" کتابی است که بدون شک دیدگاه شما را به زندگی تغییر داده و چشم انداز متفاوتی را در خصوص موفقیت پیش روی شما قرار می دهد.

تلفیق موضوعات فلسفی با علم فیزیک و بیان آن به طور کاملا ساده و گاه شوخ طبعانه میزان تاثیرگذاری این کتاب را دو چندان نموده و تشریح داستان زندگی نخبگان جهان و شیوه دستیابی آنها به موفقیت الگوی مناسبی را در اختیار خواننده قرار می دهد.

نویسنده کتاب اتصال به سرچشمه کائنات جهت رسیدن به خواسته ها و پرهیز از کار بیش از حد و تلاش مفرط را فرمول دستیابی به موفقیت دانسته و گسترش این دیدگاه را سبب تحولی عظیم در روند پیشرفت شخصی، شغلی و اجتماعی افراد و در نهایت کل جامعه می داند.

سعی من بر این بوده تا انرژی نویسنده را با انرژی ای که در ترجمه آن داشتم تلفیق نموده و اثری فوق العاده را پیش روی خوانندگان محترم این کتاب قرار دهم و امیدوارم که آگاهی های موجود در این کتاب زندگی شما را متحول نماید.

ترجمه کتاب حاضر قریب به 2 سال به طول انجامید و ترجمه آن جزء یکی از لذت بخش ترین فعالیتهای من در این مدت محسوب می شد و به همین دلیل هیچگاه تلاشی برای ترجمه سریع آن نمی نمودم و با پیروی از فرمولهای کتاب تمایل داشتم تا در کشف آگاهی های موجود در آن هر چه بیشتر غوطه ور شوم.

امید دارم که نقصان های احتمالی را به بزرگی خود بخشیده و ما را از نظرات ارزشمندتان بی بهره نگذارید.

 

                                                                                                                                محسن ارژنگ

                                                                                                                                مهرماه 1393

توجه!

 این کتاب حاوی‌ایده‌هایی است که ممکن است برای شیوه کنونی زندگی شما خطرناک باشد. پذیرش عمومی‌ این طرز فکر باعث‌ایجاد شادی، سلامت، کامیابی‌ در زندگی مردم خواهد شد.

"راه تنبلی به سوی موفقیت" شباهتی به هیچ کتابی‌که تا به حال خوانده‌اید ندارد.

در‌ این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه از یک شیوه آسان و منحصر بفرد برای رسیدن به اهدافتان استفاده نمایید – توانایی دست از کار کشیدن و رسیدن به خواسته‌ها و آرزوها.

 این کتاب دیدگاهی جدید را پیش روی شما قرار می‌دهد و باورعمومی‌به‌ اینکه، کار سخت مولد موفقیت است را به چالش می‌کشد. شما با خواندن‌ این کتاب مهیج و شادی بخش متقاعد خواهید شد که انجام کار کمتر همان فرمولی است که باعث عملکرد بهتر در زندگی می‌شود.

 این مسیر رویایی موفقیت، منتظر قدمهای شماست بنابراین به پشت تکیه دهید و از‌ این فرمول لذت‌بخش برای رسیدن به زندگی غنی‌تر، شاد‌تر و پر برکت‌تر بهره بگیرید.

این کتاب با حمایت رسانه تجارت الکترونیک ایران و گروه ملیسا دکور با قیمت 18000 تومان وارد بازار شده است.

 

با تهیه پکیج 0 تا 100 ، کتاب راه تنبلی به سوی موفقیت را با امضای مترجم و به نام خودتان به عنوان هدیه دریافت کنید. برای تهیه پکیج اینجا را کلیک نمایید.

 

melissaLogo_ebMedia

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.