پنج روش ایجاد برند در کوتاهترین زمان ممکن

 

 

 

نویسنده: Jayson DeMers

مترجم: شقایق یزدچی

اولین نکته در مورد هر کسب و کار برند است. برند مظهر همه­ی فعالیت­هایی است که به عنوان یک کسب و کار انجام می­دهید. کاملاً مشخص است که نام، شعار، رنگ و محتوایی که استفاده می­کنید همگی از رموز برند شما خواهد بود، پس آن را به صورت بصری و مفهومی ارائه دهید.

ایجاد یک برند استوار، نیازمند تخصیص زمان فراوان است. با این وجود نباید از قدرت قدم­های کوچک و تعاملات کم که موجب استواری و اشتراک­گذاری برند با سایرین می­شود، چشم­پوشی کرد. در این مقاله سعی شده تا به بررسی پنج روش برای ایجاد یک برند قوی در کوتاه­ترین زمان ممکن بپردازیم.

 

  • تصاویر مربوط به برند خود را با یکدیگر هماهنگ کنید.

 

عناصر بصری برند شما یک محرک بسیار قوی برای دستیابی به خواسته­هایتان می­باشد. جالب است بدانید که

مشتریان لوگوی شما را تشخیص می­دهند در صورتی که طرفداران شما رنگ­های آن را به خوبی می­شناسند.

آیا از لوگوی خود در همه مکان­ها استفاده می­کنید؟ آیا لوگوی شما بخشی از مشخصات اجتماعی، امضای ایمیل و یا معرفی شما را به همراه دارد؟ آیا صفحه  Twitter و Facebook شما منعکس کننده رنگ لوگوی شرکت شما می­باشد؟ اگر پاسخ شما به پرسش­ها منفی می­باشد، نیازمند اختصاص زمانی هستید تا با توجه به آنچه اشاره خواهیم کرد، تغییراتی در کسب و کارتان ایجاد کنید و به یک برند با قدرت بصری یکپارچه تبدیل شوید. در این راستا افزودن لوگوی شرکت به ایمیل­های ارسالی و یا هماهنگی رنگ زمینه صفحه Twitter با رنگ لوگوی شرکت روش موثری خواهد بود.

 

 

  • پاسخ پرسش­ها و نظرات طرفداران و دوستان خود را بدهید.

همان طور که مشخص است برندی که قابلیت دسترسی بالایی داشته باشد، طرفداران زیادی نیز به همراه خواهد داشت. یکی از راه­های پرورش کسب و کار قبول مسئولیت و پاسخگویی به مشتریان و نظارت بر آن­هاست. تخصیص مدت زمانی هر چند کوتاه برای پاسخگویی به آخرین پیام­ها در صفحات مجازی، بررسی نظرات مشتریان در Yelp و Google و همچنین برقراری ارتباطات جدید در شبکه ­های اصلی در این راستا کمک فراوانی به کسب و کار شما خواهد کرد.

زمانی که به بهبود کسب و کار خود به عنوان یک وظیفه توجه کنید و مجبور به پاسخگویی به خودتان باشید، به این ترتیب رابطه خود را مشتریان نیز تقویت خواهید کرد.

 

  • از ابزار نظارت اجتماعی برای اطلاع از اخبار استفاده کنید.

برای یافتن برندها و هشتگ­ها از ابزارهایی نظیر Hootsuite و Tweetdeck استفاده کنید. نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت است، میزان احساسات شما در مورد برند خودتان است، بحث در مورد نقاط قوت و ضعف کسب و کارتان را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید و برای حفظ جایگاهتان در صنعت از بحث­هایی استفاده کنید که در آن کلماتی کلیدی، مطابق با کسب و کارتان وجود دارد.

مشاهده و بررسی گفتگوها موجب آموزش شما در راستای اتفاقات پیرامونتان می­شود، همچنین می­توانید به صورت استراتژیک از دانش خود هم در این زمینه استفاده کنید.

  • محتوای برند خود را به صورت استراتژیک ارزیابی کنید.

به طور کلی روزانه حجم زیادی از اخبار متنوع در زمینه صنعت به گوشمان می­رسد، نکته مهم این است که در میان این حجم از اطلاعات چگونه اخبار مورد نیازمان را از اخباری که فقط جنبه سرگرمی دارد تفکیک کنیم. نکته قابل تامل این است که اگر در اشتراک­گذاری این اخبار با شکست مواجه شویم فرصت­های کلیدی را برای توزیع این اطلاعات با یک روش نفوذپذیر از دست می­دهیم.

خوب است بدانید زمانی که محتوایی را از سوی همکاران و یا رقبا به اشتراک می­گذارید، مورد حمایت بیشتری قرار خواهید گرفت و با مشاهده مطالب شما توسط خواننده نفع زیادی به برندتان خواهد رسید.

 

  • برای معرفی برند خود در سی ثانیه تمرین کنید.

امروزه معرفی محصولات در سی ثانیه و در طیف گسترده­ای از زمینه­ها اهمیت زیادی دارد، این معرفی مختصر در هر بار ملاقات شما با دیگران شکل می­گیرد. این روش ترفندی برای دیدار و گفتگو با مشتریان آینده شما در رویدادهای اجتماعی و توصیفی از عملکردتان در سرمایه­گذاری­ها می­باشد.

روش و اطلاعات مختلفی در حوزه معرفی برند به صورت خلاصه و قانع کننده وجود دارد؛ به عنوان مثال بر روی پیام­هایی که از سوی برند شما منعکس می­شود تمرکز کنید، همچنین به وسیله اصلاح آزمون­ها به صورت استراتژیک و تجربه آن­ها در شرایط مختلف، سعی بر دریافت بازخوردهای مفید کنید. استفاده از این رویکرد و ارائه توضیح مختصری موجب راه­گشایی، جذب مشتریان و به رسمیت شناخته شدن برند در همه زمینه­ها می­شود.

ایجاد یک برند جزئی ضروری از کسب و کارهای پر رونق است و لازمه آن قرارگیری و گام برداشتن در کنار یکدیگر و انجام وظایف سخت به عنوان یک کار آفرین می­باشد. اگر برای موفقیت تلاش می­کنید باید از کوچکترین فرصت­ها برای بهبود پیام­رسانی و نمایش تصاویر برند خود، افزایش تعاملات، یافتن محتوای ناب و بررسی مداوم بازار استفاده کنید.

برند شما زمانی رشد خواهد کرد که به صورت معکوس و با مقدار کم سرمایه­ گذاری آن را پیوسته در حال حرکت نگهدارید.

منبع : entrepreneur

مطالعه بفرمایید
هفت نابغه «برند و تبلیغات» به تهران آمدند

 

مقاله مرتبط : هویت برند پورشه

مقاله مرتبط : گزارش اختصاصی تست‌درایو جدیدترین مدل پورشه در پیست فرمول1 ابوظبی – امارات

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.