نویسنده: Jayson DeMers
مترجم: شقایق یزدچی
اولین نکته در مورد هر کسب و کار برند است. برند مظهر همهی فعالیتهایی است که به عنوان یک کسب و کار انجام میدهید. کاملاً مشخص است که نام، شعار، رنگ و محتوایی که استفاده میکنید همگی از رموز برند شما خواهد بود، پس آن را به صورت بصری و مفهومی ارائه دهید.
ایجاد یک برند استوار، نیازمند تخصیص زمان فراوان است. با این وجود نباید از قدرت قدمهای کوچک و تعاملات کم که موجب استواری و اشتراکگذاری برند با سایرین میشود، چشمپوشی کرد. در این مقاله سعی شده تا به بررسی پنج روش برای ایجاد یک برند قوی در کوتاهترین زمان ممکن بپردازیم.
- تصاویر مربوط به برند خود را با یکدیگر هماهنگ کنید.
عناصر بصری برند شما یک محرک بسیار قوی برای دستیابی به خواستههایتان میباشد. جالب است بدانید که
مشتریان لوگوی شما را تشخیص میدهند در صورتی که طرفداران شما رنگهای آن را به خوبی میشناسند.
آیا از لوگوی خود در همه مکانها استفاده میکنید؟ آیا لوگوی شما بخشی از مشخصات اجتماعی، امضای ایمیل و یا معرفی شما را به همراه دارد؟ آیا صفحه Twitter و Facebook شما منعکس کننده رنگ لوگوی شرکت شما میباشد؟ اگر پاسخ شما به پرسشها منفی میباشد، نیازمند اختصاص زمانی هستید تا با توجه به آنچه اشاره خواهیم کرد، تغییراتی در کسب و کارتان ایجاد کنید و به یک برند با قدرت بصری یکپارچه تبدیل شوید. در این راستا افزودن لوگوی شرکت به ایمیلهای ارسالی و یا هماهنگی رنگ زمینه صفحه Twitter با رنگ لوگوی شرکت روش موثری خواهد بود.
- پاسخ پرسشها و نظرات طرفداران و دوستان خود را بدهید.
همان طور که مشخص است برندی که قابلیت دسترسی بالایی داشته باشد، طرفداران زیادی نیز به همراه خواهد داشت. یکی از راههای پرورش کسب و کار قبول مسئولیت و پاسخگویی به مشتریان و نظارت بر آنهاست. تخصیص مدت زمانی هر چند کوتاه برای پاسخگویی به آخرین پیامها در صفحات مجازی، بررسی نظرات مشتریان در Yelp و Google و همچنین برقراری ارتباطات جدید در شبکه های اصلی در این راستا کمک فراوانی به کسب و کار شما خواهد کرد.
زمانی که به بهبود کسب و کار خود به عنوان یک وظیفه توجه کنید و مجبور به پاسخگویی به خودتان باشید، به این ترتیب رابطه خود را مشتریان نیز تقویت خواهید کرد.
- از ابزار نظارت اجتماعی برای اطلاع از اخبار استفاده کنید.
برای یافتن برندها و هشتگها از ابزارهایی نظیر Hootsuite و Tweetdeck استفاده کنید. نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت است، میزان احساسات شما در مورد برند خودتان است، بحث در مورد نقاط قوت و ضعف کسب و کارتان را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید و برای حفظ جایگاهتان در صنعت از بحثهایی استفاده کنید که در آن کلماتی کلیدی، مطابق با کسب و کارتان وجود دارد.
مشاهده و بررسی گفتگوها موجب آموزش شما در راستای اتفاقات پیرامونتان میشود، همچنین میتوانید به صورت استراتژیک از دانش خود هم در این زمینه استفاده کنید.
- محتوای برند خود را به صورت استراتژیک ارزیابی کنید.
به طور کلی روزانه حجم زیادی از اخبار متنوع در زمینه صنعت به گوشمان میرسد، نکته مهم این است که در میان این حجم از اطلاعات چگونه اخبار مورد نیازمان را از اخباری که فقط جنبه سرگرمی دارد تفکیک کنیم. نکته قابل تامل این است که اگر در اشتراکگذاری این اخبار با شکست مواجه شویم فرصتهای کلیدی را برای توزیع این اطلاعات با یک روش نفوذپذیر از دست میدهیم.
خوب است بدانید زمانی که محتوایی را از سوی همکاران و یا رقبا به اشتراک میگذارید، مورد حمایت بیشتری قرار خواهید گرفت و با مشاهده مطالب شما توسط خواننده نفع زیادی به برندتان خواهد رسید.
- برای معرفی برند خود در سی ثانیه تمرین کنید.
امروزه معرفی محصولات در سی ثانیه و در طیف گستردهای از زمینهها اهمیت زیادی دارد، این معرفی مختصر در هر بار ملاقات شما با دیگران شکل میگیرد. این روش ترفندی برای دیدار و گفتگو با مشتریان آینده شما در رویدادهای اجتماعی و توصیفی از عملکردتان در سرمایهگذاریها میباشد.
روش و اطلاعات مختلفی در حوزه معرفی برند به صورت خلاصه و قانع کننده وجود دارد؛ به عنوان مثال بر روی پیامهایی که از سوی برند شما منعکس میشود تمرکز کنید، همچنین به وسیله اصلاح آزمونها به صورت استراتژیک و تجربه آنها در شرایط مختلف، سعی بر دریافت بازخوردهای مفید کنید. استفاده از این رویکرد و ارائه توضیح مختصری موجب راهگشایی، جذب مشتریان و به رسمیت شناخته شدن برند در همه زمینهها میشود.
ایجاد یک برند جزئی ضروری از کسب و کارهای پر رونق است و لازمه آن قرارگیری و گام برداشتن در کنار یکدیگر و انجام وظایف سخت به عنوان یک کار آفرین میباشد. اگر برای موفقیت تلاش میکنید باید از کوچکترین فرصتها برای بهبود پیامرسانی و نمایش تصاویر برند خود، افزایش تعاملات، یافتن محتوای ناب و بررسی مداوم بازار استفاده کنید.
برند شما زمانی رشد خواهد کرد که به صورت معکوس و با مقدار کم سرمایه گذاری آن را پیوسته در حال حرکت نگهدارید.
منبع : entrepreneur
مقاله مرتبط : هویت برند پورشه
مقاله مرتبط : گزارش اختصاصی تستدرایو جدیدترین مدل پورشه در پیست فرمول1 ابوظبی – امارات