آیدیران و انتخاب نخبگان طراحی صنعتی ایران

idiran

محسن ارژنگ

مشاور برندسازی، مخترع و کارآفرین

به طور کلی طراحی ارتباط بین دنیای ماوراء و دنیای فیزیک است. آنجا که جرقه های الهام بخش و شهود حاکی از ارتباط با کائنات می باشد و هر آنچه که در این ارتباط عمیق تر باشد بیشتر با فطرت ما انسانها هماهنگ تر و همسوتر  بوده و ناخودآگاه به آن جذب خواهیم شد و این داستان برندهای دوست داشتنی است که طراحان محصولات آنها از این قابلیت برخوردار بوده تا جاییکه بر فرض مثال برندی همچون اپل با هزینه تبلیغاتی بسیار کمتر از برندهای دیگر می تواند به عنوان محبوب ترین برند جهان در سالهای متمادی انتخاب گردد. در این عرصه طراحی صنعتی به عنوان رکنی غیر قابل انکار در ایجاد محبوبیت یک محصول در بین اقشار مختلف مردم، می تواند باعث فروشهای خیره کننده ای شود. جمله ای که از زبان یکی از نوابغ فروش جهان در تهران شنیدم این بود که می گفت : ” مردم احساسی می خرند و منطقی توجیه می کنند” برایان تریسی با اشاره به اینکه ظاهر یک محصول و تاثیر روانی آن در ذهن و قلب مشتری می تواند او را تا جایی بکشاند که حاضر می شود تا حاصل ساعتها کار و دسترنج خود را بر اساس تاثیر احساسی محصول خرج نماید. در این رهگذر نگاه ویژه به طراحی می تواند به عنوان یکی از نقاط عطف تصمیم گیری در هنگام خرید باشد.

در این عرصه موضوع طراحی از نگاه زیبایی شناسانه و همچنین کاربردی بودن مورد توجه انجمن ها و موسسات طراحی جهان قرار گرفته است تا ملاک های ارزیابی یک طراحی ایده آل را بررسی نمایند و به جهت برندسازی طراحی های مختلف اقدام به برگزاری رویدادهای انتخاب طراحی های برتر نموده اند که از معروفترین آنها می توان به مسابقه طراحی IF ،REDDOT DESIGN  ، A Design   و یا IDEA  اشاره نمود.

در این خصوص برای اولین بار در ایران مسابقه طراحی آیدیران با هدف شناسایی طراحی های برتر ایرانی در 12 طبقه بندی در حال جمع آوری طراحی های ناب و ایده های نوین در این عرصه است.

شما می توانید با مراجعه به لینک زیر در خصوص ایده های نو اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورده و از مزایای ثبت زودهنگام این رویداد بهره مند شوید.

http://www.idiran.ir/?p=893

در خصوص قوانین مربوط به شرکت در این رویداد نیز روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.idiran.ir/?p=903

 

به امید حضور شما در این رویداد خلاق !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.