زبان بدن را به جای زبان دهان به کار گیرید و از تاثیراتش شگفت زده شوید!

6666

همانطور که پیش از این مطرح شد، %۹۰ از اظهار نظر دیگران راجع به شما در ۴ دقیقه اول ارتباط شکل می گیرد و این در حالیست که ۶۰ الی %۸۰ از تاثیرات شما روی دیگران بصورت غیر شفاهی است. ۱۰ راهکار پیش رو شما را در ایده آل ترین موقعیت جهت تاثیر گذاری مثبت روی دیگران قرار خواهد داد.
۱- کف دستان خود را رو به بالا نگاه دارید. (بطور غیر مستقیم کف دستانتان را در معرض دید شخص مقابل قرار دهید)
به هنگام صحبت کف دستانتان را در معرض دید شخص مقابل قرار دهید . استفاده از این تکنیک باعث ایجاد حسی مثبت در وی می شود و نشاندهنده اینست که شما پذیرای او هستید.
۲-در موقعیتهای مناسب انگشتان خود را درهم فرو کنید.
قفل کردن انگشتان درهم و قرار دادن دستان به زیر چانه به هنگام گوش دادن به صحبتهای طرف مقابل نشاندهنده اهمیتی است که برای شخص مقابل قائل هستید و در عین حال بدین واسطه بر اعتبار خود می افزایید.
۳- بازوهای خود را باز کنید.
به هنگام نشستن روی صندلی دستان خود را روی دسته صندلی قرار دهید، که این خود نشاندهنده قدرت و اعتماد بنفس شما است.
افراد بیش از حد متواضع و خجالتی جهت ایجاد سپر دفاعی در برابر دیگران دستان خود را داخل صندلی قرار داده و بازوهای خود را به بدنشان نزدیک می کنند و بدین نحو احساسی از عدم اعتماد بنفس شخصی را در ذهن مخاطبان تداعی می کنند.
۴- فاصله خود را حفظ کنید.
بطور کلی حریم شخصی افراد با توجه به شخصیت و خصوصیات اخلاقی آنها تعیین شده و داخل شدن بیش از حد در این حریم باعث آزردگی فرد مقابل خواهد شد بنابراین حفظ حریم شخصی یکی از نکات بسیار مهم در ارتباطات است.
اگر چنانچه شما بیش از حد به فردی نزدیک شوید شخص مقابل در پاسخ ممکن است که به سمت عقب حرکت کرده و یا اینکه بوسیله حرکاتی همچون ضربه زدن انگشتان به هم و یا تکاه ن دادن خودکار ناراحتی خود را نشان دهد.
این حریم شخصی با توجه به میزان علاقه افراد و به مرور زمان کاهش می یابد اما به یاد داشته باشید که حفظ این فاصله با افرادی مه تازه با آنها آشنا می شوید لازم و ضروری است. رعایت فاصله به سن و سال طرف مقابل نیز بستگی دارد برای مثال شما می توانید با افراد هم سن و سال خود نزدیک تر بنشینید و فاصله کمتری داشته باشید ولی حفظ فاصله با افرادی که اختلاف سنی زیادی با شما دارند – چه جوان تر و چه پیرتر – اهمیت ویژه ای دارد و اگر چنانچه آن را رعایت نکنید از میزان اعتبار شما نزد آنها می کاهد.
۵- زبان بدن دیگران را آینه وار تکرار کنید.
تکرار حرکات بدن طرف مقابل باعث ایجاد سازگاری شده و پیام مثبتی را به شخص مقابل ارسال می کند. در برخورد اولیه با یک فرد نحوه نشستن، حرکات صورت، زاویه بدن و آهنگ صدای شخص مقابل را عیناً تکرار کنید. بدین صورت، به تدریج احساسی در درون آنها شکل گرفته و آنها را به سمت شما جذب و علاقمند کرده و به تبع آن تصویری که از شما در ذهنشان ثبت می شود اینست که با بودن در کنار شما احساس راحتی می کنند.
در مواجه با زوجها (زن و شوهر) به دنبال فرد تصمیم گیر بین آن دو باشید. فرد تصمیم گیر در برخوردها حرکات و واکنشهای اولیه را انجام داده و دیگری آنها را تکرار می کند.
پس برای قانع کردن و دریافت پاسخ مثبت از آنها به دنبال شخص تصمیم گیر باشید. برای مثال اگر زنی حرکت اول را داشته باشد و همسر وی تقلید کننده حرکت او باشد راضی کردن مرد در این رابطه تاثیری در فروش طرح و ایده شما نخواهد داشت.
منبع :کتاب لطفا متفاوت باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.