رسالت شما در زندگی چیست؟

راه تنبلی به سوی موفقیت

 

طراحی کیهانی برای دستیابی‌به موفقیت

محسن ارژنگ

شک نکنید که خداوند هم از تک تک ما می‌خواهد به موفقیت خیره کننده‌ای دست پیدا کنیم و  فردی ثروتمند، سالم، شاد، مالامال از عشق و سرشار از نهایت سود و فایده برای مخلوقات او باشیم و به همین اندازه آشکار است که او هر یک از ما را بر‌ این اساس طراحی کرده است. با‌ این توضیح  کوتاه اجازه دهید به تبیین مفهوم "رسالت شخصی" بپردازیم.

منظور از رسالت شخصی، شغل یا حرفه یک فرد نیست،‌ این واژه‌ها تنها فعالیت ظاهری یک شخص را توصیف کرده و تعریفی پیش پا افتاده است. منظور من از رسالت شخصی بالاترین هدف هر فرد در زندگی اوست. در هند باستان واژه "دارمای شخصی" را به آن اطلاق می‌کردند.

هر انسانی در‌ این جهان چنین هدف و رسالتی را در زندگی خود داشته و همچنین استعداد لازم برای تحقق آن را  به ودیعه دارد- استعدادی که به طور سخاوتمندانه‌ای به او اعطاء شده است.

ارزش رسالت شخصی در 2 سطح قابل بررسی است. سطح اول که فردی بوده و در واقع هدفی برای رسیدن به نهایت رشد، موفقیت و شادی ممکن برای یک فرد است.

 و سطح دوم که از دیدی وسیعتر یعنی دید کیهانی قابل بررسی است. چرا که هر فرد با حرکت در مسیر تحقق رسالت شخصی خود قادر خواهد بود تا بیشترین کمک خود را به جهان انجام دهد.

اما رسالت شخصی از یک خاصیت ویژه برخوردار است که برای پیروان مکتب راحتی بسیار مغتنم است. به طوری شگفت‌آور و عجیبی، در پیش گرفتن رسالت شخصی آسان‌ترین و غیرقابل مقاومت‌ترین راه برای رسیدن به موفقیت است. راحت‌ترین راهی که بیشترین نتیجه را نصیب فرد می‌کند. چه چیزی می‌تواند عالی‌تر از‌ این باشد؟

چگونه رسالت خود را پیدا کنیم

افسوس که دنیا درگیر یک مصیبت بزرگ است. تقریباً همه مردم برای امرار معاش کار می‌کنند و‌ این بدان معناست که تقریباً همه رنج می‌برند تا زنده بمانند. و  جالب آنکه همین افراد به نسل جوان‌تر نیز عیناً الگوی رفتاری بی‌ثمر خود را آموزش می‌دهند و ادعا می‌کنند که کار سخت فضیلت است و رنج کشیدن سود زیادی را برای انسان به همراه دارد. واقعا تاسف آور است که چنین افرادی حتی باور ندارند که یک رسالت خاص در زندگی خود دارند، چه رسد به‌ اینکه آن را دنبال کنند و چه رسد به‌ اینکه آن را به کمال رسانند.

در مورد آن دسته از شما که مطمئن نیستید چه رسالتی دارید، اجازه دهید‌ این اطمینان خاطر را بدهم که روند یافتن رسالت‌تان کار سختی نیست. گیج کننده هم نیست. کاملاً برعکس روند یافتن رسالت شخصی به طور قابل ملاحظه‌ای ساده است.

چطور می‌توان فهمید که حقیقتاً رسالت ما در زندگی چیست؟

جوزف کمپبل، محقق و دانشمند برجسته‌ی اسطوره شناسی جهان، نصیحت بسیار روشن و کوتاهی برای ما دارد:

 "شادمانی خود را دنبال کنید!"

هدف زندگی، زندگی کردن برای یک هدف است.

رابرت برنز Robert Burns، شاعر اسکاتلندی (1796-1759)

 

مطالعه بفرمایید
پنج روش ایجاد برند در کوتاهترین زمان ممکن

منبع : کتاب راه تنبلی به سوی موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.