راه اندازی کسب و کار اینترنتی (نکات طلایی)

کسب و کار اینترنتی

(نکات طلایی در جذب مشتریان از طریق اینترنت)

محسن ارژنگ

 

هفته گذشته با سوالاتی که مردم بصورت تلفنی در ارتباط  با برنامه پاتوق رادیو اقتصاد می پرسیدند به این نتیجه رسیدم که این هفته مقاله را در عناوینی خلاصه کنم تا اگر شما هم به فکر راه اندازی این نوع از کسب و کار هستید با رعایت آنها به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

نکته ای که در سوالات مردم دیده می شد این بود که خیل زیادی از مردم هنوز واقعا نمی توانند تصور کنند که  می توان از طریق اینترنت ایده و خلاقیت خود را به فروش برسانند. برای مثال دوست عزیزی تماس گرفته بود و در خصوص فروش کالاهای برقی خود در اینترنت پرسید. و یا اینکه دوستانی تماس گرفتند و در خصوص اینکه آیا واقعا بستر لازم برای درآمد زایی هم اکنون فراهم است ؟ آیا هنوز مردم اعتمادی به خرید از طریق اینترنت دارند و سوالاتی از این قبیل مطرح شد. سوالاتی که همه آنها برای شروع یک کسب و کار لازم است ولی آیا اگر تمامی شرایط برای راه اندازی یک کسب و کار کاملا ایده آل بود آیا سودی برای شما که تازه دست به کارشدید وجود می داشت ؟

با توجه به همین مسائل است که خیلی ها از شروع کارهای جدید و نو احساس خطر می کنند. ولی روزی باید تصمیم خود را بگیرید که می خواهید رییس خودتان باشید و یا تا آخر عمر برای شخص دیگری کار کنید؟

در عین حال شرکتهایی نیز هستند که هنوز هم برای فروش کالاهای خود به سراغ روشهای التماسی می روند

که من اصطلاح ”  تجارت های التماسی ” را برای آن انتخاب کرده ام. در صورتی که تجارت شما می بایست “آهنربایی” باشد شبیه به یک آهنربا که بصورت خودکار براده ها را به سمت خود جذب می کند. پس برای اینکه بدون دردسر مشتریان را به سوی خود جذب کنید زمانی بگذارید و با این نکات پیش از شروع کار خود آشنا شوید.درادامه بخشی از دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی را پیش روی خود خواهید دید:

۱- طراحی سایت شما اولین نقطه توجه است ؛ اطمینان حاصل کنید که تخصصی و مرتبط با موضوع محوری سایت است .

۲- کاربری در آن می بایست راحت و قابل درک باشد . چنانچه بازدید کنندگان نتوانند چیزی که به دنبالش هستند را به راحتی پیدا کنند ، به واسطه فراهم نشدن آنچه که نیاز دارند ، نسبت به شایستگی شما دچار تردید خواهند شد .

۳-  وب سایت را با ارائه لحن و صدای خود شخصی کنید .

۴- جهت ایجاد محتویات آنلاین ، از قانون دل پیروی کنید . (به یاد داشته باشید: دل طرفدار صداقت ، منحصر به فرد بودن ، درستی ، تطابق و تناسب است)

۵- از زبانی مطابق با زبان بازدید کنندگان استفاده کنید ، این عمل همدلی را به دنبال خواهد داشت .

۶- همواره محتوای جدیدی به سایتتان اضافه کنید ؛ این عمل نشان می دهد که کسب و کار برقرار و در حال فعالیت می باشد .

مطالعه بفرمایید
دومین کارگاه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

۷-  تمام پیوند ها (لینک ها) را بررسی نمائید ، چنانچه لینک ها کار نکنند و چه بسا بدتر بازدید کنندگان را به صفحات خطا هدایت کند ، ذهنشان سریعا” دچار شک و تردید می شود .

۸- دستور زبان صحیح و املاء حائز اهمیت می باشد . اشتباهات ، احساس شلختگی ، کم سن و سال بودن مدیران و بی توجهی را القاء می کند .

۹-  ادعاهای عصبانی کننده و غیر قابل باور نداشته باشید ؛ مثل “این وبلاگ را بخوانید و در آخر هفته میلیونر خواهید بود” ، بازدیدکنندگان همیشه طرفدار طرحهای عملی هستند.

۱۰-  رضایت نامه های مستند را منتشر کرده و به امضاء شخص ثالث برسانید . همیشه سعی کنید از اسامی واقعی استفاده کنید و در وب سایت ها هر کجا که امکان دارد لینک کنید . برخی از سایت ها شرحی از نامه های فرستاده شده توسط مشتریان راضی را به معرض نمایش می گذارند.(Testimonial) 11-  موارد بررسی شده مشتریانی که کمکشان کرده اید را منتشر کنید ( آنهائی که از محصول شما استفاده کرده اند.(

۱۲-  با دشنام و بی احترامی نسبت به رقبا خود را کوچک نکنید ، این کاری غیر حرفه ای است . بهتر است مقایسه ای عملی از خدمات رقابتی را ارائه دهید

۱۳- روی فراهم آوردن اعتبار بلند مدت خود متمرکز شوید ، نه روی فروش و بازدهی سریع .

۱۴-  مقالات را برای افراد بنویسید ؛ نه برای موتور های جستجو !

۱۵-  صفحه “درباره ما” تان را به صورت شخصی و جامع تنظیم کنید . این امر نقش مهمی در احساس راحتی بازدید کنندگان دارد .

۱۶-  عکس خود و یا عکس هائی از گردانندگان اصلی سایت را منتشر کنید . این امر نیز موجودیت افراد واقعی در پشت صحنه را تقویت می کند .

۱۷-  آشکارا مشخص کنید که پشتیبان سایت کیست . هیچ چیز باعث سوء ظن بیشتر نمی شود ، جز اینکه یک سایت نسبت به مخفی نمودن هویت ناشران خود اقدام نماید .

۱۸-  در صفحه “تماس با ما” ، یک فرم ایمیل ، شماره تلفن ، فاکس و آدرس شرکت را قید کنید . این امر در اروپا برای سایت های سرمایه گذار یک الزام قانونی است . حتی سایت هائی که با تبلیغات اداره می شوند هم از این مزیت سود می برند .

۱۹-  شماره تلفنی فراهم کنید که مردم بتوانند تماس گرفته و با یک شخص (مسئول) صحبت کنند . ۲۰- به سایتهایی که لینک می دهید حساس باشید

از بین دوستانی که این هفته ایمیل خود را ارسال می کنند ۲ نفر به قید قرعه از تخفیف ۲۰ درصدی به عنوان هدیه از طرف رسانه تجارت الکترونیک ایران بهره مند خواهند شد. شما می توانید نتایج این قرعه کشی را در سایت www.ebmedia.ir  ببینید.

× برای شرکت در هفدهمین دوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی و حضور در جلسه معارفه رایگان ایمیل خود را به شماره ۰۹۱۲۸۲۱۶۱۴۶ ارسال نمایید.

 

4 thoughts on “راه اندازی کسب و کار اینترنتی (نکات طلایی)

  1. رجب says:

    روزی باید تصمیم خود را بگیرید که می خواهید رییس خودتان باشید و یا تا آخر عمر برای شخص دیگری کار کنید؟

    دقیقا این سوالی بود که همیشه از خودم میپرسیدم و همواره جوابم این بود: میخوام رئیس خودم باشم.

    مچکرم بابت اطلاعات مفیدی که ارائه کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.