راه اندازی کسب و کار اینترنتی(قانون طلایی تاثیرات جانبی)

target-logo-wallpaper

محسن ارژنگ
در ادامه گفت‌وگوهای دوستانه با شما عزیزانی که درصدد راه‌اندازی تجارت شخصی خود هستید و می‌خواهید روزی به برندی تبدیل شوید تا نام برندتان در سراسر ایران یا حتی جهان به گوش برسد می‌خواهم راجع به موضوعی جالب و شگفت‌انگیز صحبت کنم.
نکته‌ای که در طی این مسیر حائز اهمیت است، نوع نگاه شما به شکست است. شکستی که از زبان توماس ادیسون در ۱۰۰۰ بار شکست برای رسیدن به حباب تابان نورانی یا همان لامپ خودمان، ۱۰۰۰ راهی بود که او را به سمت اختراع لامپ نرساند ولی با هر بار تجربه شکست او را یک گام در رسیدن به موفقیت نزدیک‌تر ساخت.
برای شمایی که می‌خواهید کارهای مهم را با حداقل تلاش و انرژی (بهینه) انجام دهید، آگاهی از تاثیرات یا اهداف جانبی ضروری است، چرا؟ زیرا این تاثیرات جانبی نه‌تنها معدنی از طلا هستند بلکه ممکن است که خود معدن طلایی باشد که به دنبالش هستید.
تاثیرات جانبی در اکثر اوقات تاثیرات اصلی طبیعت هستند. اغلب اوقات بهترین راه‌ها در زوایای درست یا پیرامون جایی که تمرکز کرده‌اید یافت می‌شوند. این پدیده‌ای عجیب و غریب است که زمانی که با آن آشنا شدم، جواب بسیاری از سوالات ذهنی‌ام برایم آشکار شد. پدیده‌ای که واقعا دلیل آن را نمی‌دانم! ولی جالب است بدانید که چیزی که باعث به وجود آمدن موفقیت می‌شود، معمولا در وهله اول به عنوان تاثیر جانبی (Side effect) کشف می‌شود. مثال‌های پیش رو داستان‌هایی را توضیح می‌دهند که چطور تاثیرات جانبی که به آنها در وهله اول به عنوان اهداف ثانویه نگاه می‌شد، پس از مدتی به هدف اصلی فرد تبدیل شده‌اند.
* شغل اصلی الکساندر گراهام بل تدریس به دانش‌آموزان ناشنوا بود. او در خصوص علم صدا مطالعه می‌کرد، تنها به این نیت که بتواند صدا را برای شنیدن بهتر تقویت کند. این مطالعات و بررسی‌ها او را به جایی رهنمون کرد که میکروفن و تلفن را به عنوان یک تاثیر جانبی اختراع کند.
* دستگاه تایپ برای اولین بار به دلیل آنکه بتواند حروف را برای نابینایان برجسته کند، اختراع شد.
* برادران رایت درابتدای کار خود تعمیرکننده دوچرخه بودند.

مطالعه بفرمایید
دومین کارگاه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

حال اگر بخواهم به صورت عینی و مصداقی با شما صحبت کنم، طوری که بتوانید آن را در زندگی‌تان پیاده کنید باید بگویم که به دلیل وجود این قانون طلایی است که شما نباید برای ثروتمند شدن روی پول تمرکز کنید…!
اگر چنانچه پول می‌خواهید، بایستی روی خدمت‌رسانی مناسب به مشتری تمرکز کنید. تاثیرات جانبی شما را به سمت پول هدایت خواهد نمود، اما چنانچه روی پول تمرکز کنید تاثیرات جانبی آن، استرس، زخم معده، سردرد و ناتوانی در کار کردن خواهد بود.
این بخشی از جلسات دوره راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بود؛ دوره‌ای که یقینا می‌تواند شما را در پیاده‌سازی تجارت شخصی‌تان راهنمایی کند.
* برای شرکت در هفدهمین دوره راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی و حضور در جلسه معارفه رایگان ایمیل خود را به شماره ۰۹۱۲۸۲۱۶۱۴۶ ارسال کنید.
* عزیزانی که هفته‌های گذشته ایمیل خود را ارسال نمودند، نیازی به ارسال مجدد ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.