برندسازی دیجیتال، اهرمی در جهت تقویت دیجیتال مارکتینگ سازمانها

برندسازی دیجیتال

 مترجم: بشیر نژاد

برندسازی دیجیتال، به عنوان ستون اصلی در تکنیک های بازاریابی مدرن شناخته شده است، جایی که کانال های مختلف دیجیتال و دارایی ها برای برقراری ارتباط با جایگاه یابی برند در اکوسیستم به عنوان قسمتی از برقراری ارتباط برند چند کاناله و یا برنامه های تعهدی استفاده می شوند.

رقابت در هر صنعتی در هر دقیقه شدیدتر می شود . به همین دلیل توسعه یک هویت برای کسب و کار محلی شما و طراحی یک طرح برای دستیابی به مخاطبتان در هیچ زمانی اینقدر اهمیت نداشته است.

بیزنس محلی شما دیگر نیاز به واسطه ها ندارد تا شما بتوانید با مشتریانتان به طور مستقیم در تعامل باشید. با تهاجم دیجیتال برندینگ یک پیام به خوبی منتقل شده پتانسیل این را دارد که اثر یک تجربه واقعی را که از طریق کانال های مختلف ارسال می شود را به مخاطب برساند.

اگرچه، ما متوجه شدیم که شرکت های زیادی در راه ساختن یک استراتژی مستحکم شکست می خورند که دلیل آن عدم وجود انسجام در فعالیت های مختلف دیجیتال آنهاست.

برای مثال : آنها ممکن است به یک شرکت پول داده باشند تا برایشان وبسایت ساخته باشد، یا کارمندی را استخدام کرده باشند تا social media  را در خانه مدیریت کند، شخصی را استخدام کند تا کار های SEO  را برایشان انجام دهد و به صاحبان شرکت قول تبلیغات کلیکی را داده باشد.

95% کسب و کارها ادعا می کنند که یک استراتژی برندسازی واضح و کارآمد دارند، ولی تحقیقات گسترده چیز دیگری می گوید.  به نظر می رسد که تنها حدود 25% آنها همواره استراتژی خود را انجام می دهند در حالیکه فقط 60% محتوا تولید شده توسط این کسب و کارها مطابق استانداردهای برندسازی است. بطور گسترده بیش از نیمی از تلاش ها بازاریابی آنها  “آزادانه”  است. آنها با جمله ” بیا این رو امتحان کنیم ” و ” به نظر ایده خوبی می رسد ” شروع می کنند . ولی حالا شما می دانید باید چه کار کنید.

در این قسمت چهار کلید آورده شده است که شما برای آماده سازی استراتژی برندینگ باید روی آنها  کار کنید:

  1. ساخت دارایی های خلاق همگن

وقتی صحبت از معنای لفظی برندینگ می شود، برندینگ هرچیزی است که به مشتریان هدف شما کمک می کند تا بلافاصله شرکت شما را بشناسند. بطور سنتی شرکت شما همه دارایی های برندینگ را دارد مثل :

  • نام شرکت
  • لوگو
  • فونت مشخص
  • طرح رنگی
  • روش های بازاریابی
  • پیام

اگر شما بطور مستحکمی این دارایی ها را دارید، احتمال اینکه مشتری ها شما را بشناسند و به یاد بیاورند بالاتر می رود. یک برند نه تنها شرکت شما را تعریف می کند بلکه تصمیم می گیرد که پیامی که شما می خواهید به روی آن تاکید داشته باشید را چگونه درک کنند

شما ممکن است بهترین کیفیت را داشته باشید یا یک شرکت مشتری مدار باشید ولی اگر مردم نتوانند شمارا اینگونه ببینند شما باید تلاش بیشتری در راستای برندتان انجام دهید .

رهبران کسب و کار زمان زیادی است که می دانند برندینگ کلید موفقیت در هر صنعتی است . برای مثال Death wish coffe co.  خودش را با عنوان ” قویترین قهوه دنیا ” مطرح کرد و با تاکید بر کلمه Death  پیام ” قوی ترین قهوه دنیا ” را تشدید کرد. آنها یک برندسازی ساده به محصول خود اضافه کردند و جایگاه برند خود را در جایی از بازار قرار دادند که کسی به مزه اهمیت نمی دهد بلکه  آنها فقط می خواهند بیدار بمانند !

  1. داشتن تجربه کاربری درست

امروزه این مشتری است که تصمیم می گیرد یک برند بواسطه ی تجربه ی کاربری که از آن برند دارد ارائه دهنده چیست؟ به عبارت دیگر یک فاکتور خیلی مهم در توسعه حضور یک برند دیجیتال داشتن یک وبسایت پاسخگو است. وبسایت مانند یک بشقاب بزرگ هر کاری که شما انجام می دهید تا کسب و کار دیجیتال خودرا برند کنید در بر می گیرد. چه تبلیغ انجام دهید چه ایمیل ارسال کنید، محتوا در social media  ارسال کنید یا بلاگ بنویسید، شما آنها، را مستقیما به وبسایت هدایت می کنید. همه چیز آنجاست  خدمات شما را کشف خواهند کرد مطالعه مورد های شما را بررسی خواهند کرد، در خواست نسخه آزمایشی خواهند داد و حتی ممکن است خدمات شما را بخرند !

اگر وبسایت کند است، یا قابل استفاده با موبایل نیست یا مسیریابی در آن سخت است، اینها روی اینکه مردم چه برداشتی از سایت شما می کنند اثر می گذارد. اگر شما حراجتان را به اطلاع آنها نرسانید شاید آنها هیچ گاه به سایت شما باز نگردند که خدمات شما را آزمایش کنند. بنابراین یک وبسایت پاسخگو هسته مرکزی تمام فعالیت های بازاریابی شماست که منجر به برندسازی دیجیتالی کسب و کار های کوچک می شود .

زمانیکه شما از یک تجربه کاربری خوب سخن می گویید، Brass Lantern Inn یک مثال خوب را مطرح می کند . طرح وبسایت با عکس ها و ویدئو ها متنوع پر شده است که شما را در میان ویژگی های آن  با همکاری یک مسیریابی خوب هدایت می کند .وبسایت Brass and lantern inn’s  جاذبه ها قابل توجهی هم در موبایل و هم در کامپیوتر ارائه می دهد.این سایت یک سیستم رزرواسیون کاربر پسند وویژگی هایی مثل نقشه سایت، نرم افزار هواشناسی و خرید کارت هدیه را ارائه می دهد. بازدید کنندگان وبسایت یک تجربه کاربری آسان دارند که آنها را ترغیب می کند یک رزرواسیون در سایت انجام دهند.

  1. کاری کنید که وبسایتتان در صفحات جستجو قابل دیدن باشند

گوگل از یک الگوریتم از پیش تعیین شده برای رتبه دهی سایت ها در صفحات جستجو استفاده می کند. تعداد بازدیدها به عنوان یک سیگنال با توجه به جمعیت کسب و کار شما از مصرف کنندگان مستقل برای گوگل مهم است. در حالیکه 90% مصرف کنندگان از بازدید خودداری می کنند و فقط 7% آنها بر بازدید خود استوار هستند.

هرچه بیشتر مردم برند شما را در جاهای مختلف ببینند احتمال اینکه شما توجه آنها را به محصول جلب کنید و کلیک های بیشتری در وبسایتتان داشته باشید بیشتر می شود و اینگونه شما می توانید یک چرخه رشد بواسطه برندینگ داشته باشید.

رسانه های اجتماعی

  1. تمرکز بر برندینگ شبکه های اجتماعی

اگر می خواهید مردم از یرند شما آگاهی داشته باشند هیچ راهی بهتر از شبکه های اجتماعی نیست. شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از اثرگذارترین ابزارها شده است که شما می توانید برند خود را بازاریابی کنید و خارج از شلوغی و ازدحام باشید !

ایده بنیادین شبکه های اجتماعی؛ افزایش آگاهی مردم بوسیله استفاده مداوم از روش های درست برای ایجاد درگیری ذهنی با مخاطب در پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی است. شما زمانی می توانید قدرت برندینگ شبکه های اجتماعی را افزایش دهید که یک شبکه قدرتمند از طرفداران را داشته باشید که نه تنها به برند شما وفادار هستند بلکه انگیزه می گیرند تا محصولات شما را خریداری کنند. یک مثال از یک شرکت کوچک واقع در میشیگان می آوریم، کلینیک تعمیر که یک فروشگاه کسب و کار محلی برای فروش دارد و در همان حین آنها به تولید ویدئوهایی از تعمیر قطعات و لوازم جانبی مشغولند که در کانال مجازی یوتیوب قرار می دهند. آنها قدرت نفوذ شبکه ها اجتماعی را افزایش دادند تا برای فالوورهایشان ارزش ایجاد کنند. ویدئو های آنها فقط به آموزش دادن فالورهایشان کمک می کند آنها یک گنجینه واقعی از داده های بهینه شده مهیا کردند که ترافیک جدید ورودی افراد را در لیست سرچ های اساسی به دنبال دارد.

نتیجه گیری :

به طور خلاصه پروسه ساخت برند خودتان باید در همه کمپین ها و استراتژی های بازاریابی شما نفوذ کند. شما می توانید بیشترین نتیجه را از تلاش های بازاریابی تان با پیگیر و مستمر بودن بگیرید و با توسعه استراتژی برندینگ شروع کنید. از این راهنما در سراسر کانال ها برای افزایش قابلیت دیده شدن و تحریک احساسات مثبت به سمت برندتان استفاده کنید.

برای اجرای پروژه برندسازی کلیک نمایید.

مطالعه بفرمایید
کپی برداری

 

مقاله مرتبط: 5 قدم برای ساخت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ قوی

مقاله مرتبط: 5 روش ایجاد برند در کوتاهترین زمان ممکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.