برای دقایق اولیه یک ارتباط ارزش قائل باشید!

eyes

تاثیرات اولیه در روابط تجاری دقیقا مترادف با جمله معروف “با یک نگاه عاشق شدن در نگاه اول” در روابط عاشقانه است.
اصولا نوع رفتار و حرکات اولیه در برخوردهای تجاری ضامن توسعه فعالیتها و پیشرفتهای کاری در آینده است. این نکات به قدری اهمیت دارند که حتی با رعایت تمامی تکنیکهای مربوط به فروش ، بازاریابی و یا سفارش از طریق یک شخص با نفوذ باز هم چنانچه این نکات ظریف را فراموش کنیم میزان موفقیتمان در ارتباطات بسیار کم خواهد بود.
این ها نکاتی طلایی است که می تواند باعث بستن قرارداد ها و موفقیت در استخدام افراد شود.
در اینجا به ۹ حرکت تاثیرگذار طلایی در اولین ارتباط تجاری اشاره می کنیم:
۱- ورود شما: زمانیکه شما جهت ورود به اتاقی دعوت می شوید، به دور از هر گونه شک و دودلی وارد شوید. در چارچوب در ورودی همانند پسر بچه های شیطان که منتظر دستور ناظم هستند نایستید. افرادی که از اعتماد بنفس کافی برخوردار نیستند میزان سرعت خود را به هنگام ورود کاهش می دهند و تغییر سرعت در راه رفتن آنها کاملا مشهود است. در هنگام ورود با همان سرعت اولیه و کاملا هدفمند و قاطع حرکت کنید.
۲- نحوه ورود: تند و چابک راه بروید. افراد تاثیرگذار و کسانی که توجهات را به سوی خود جلب می کنند معمولاً تند و چابک راه می روند و طول قدمهایشان متعادل و برابر است.
افرادی که آهسته راه می روند و طول قدمهایشان طولانی است معمولاً این تداعی را در ذهن مخاطبان بوجود می آورند که وقت زیادی برای هدر دادن دارند و بنابراین خیلی مورد علاقه مردم نیستند.
۳- نحوه دست دادن: کف دست خود را بصورت عمودی و مستقیم نگاه دارید و فشاری را به همان اندازه فشاری که از دست طرف مقابل دریافت می کنید به وی بازگردانید.
اجازه دهید که طرف مقابل زمان پایان دست دادن را مشخص کند. هیچگاه از روی میز با طرف مقابل دست ندهید چرا که بصورت ناخودآگاه اجازه قرارگرفتن در موقعیت «دست بالاتر» را به طرف مقابل می دهید و قدرت وی را بر روی خودتان می پذیرید.
۴- لبخند شما: مطمئن شوید که دندانهای شما به هنگام لبخند زدن مشخص است همیشه به یاد داشته باشید که با کل صورت لبخند بزنید نه اینکه تنها لبهای خود را تکان دهید.
۵- حرکت ابروها: این یک حرکت باستانی جهت ابراز علاقه نسبت به طرف مقابل است. خیلی ساده و سریع ابروهای خود را بالا ببرید و با این حرکت علاقه خود را به طرف مقابل نشان دهید.
۶- هنگام صحبت کردن: نام طرف مقابل را در ۱۵ ثانیه اول ۲ بار تکرار کنید و سعی کنید که مدت زمان صحبت شما در هر بار از ۳۰ ثانیه تجاوز نکند.
همیشه یک گام کندتر از سرعت طرف مقابل صحبت کنید.
۷- هنگام نشستن: اگر شما ناچار به نشستن در روبروی طرف مقابل هستید صندلی خود را با یک زاویه ۴۵ درجه نسبت به وی تنظیم کنید تا از قرار گرفتن در موقعیت سرزنش و توبیخ پرهیز کنید- همانگونه در فصل های آتی بدان اشاره خواهد شد قرارگرفتن در موقعیت سینه به سینه باعث ایجاد جو تنش و سرزنش خواهد شد – اگر نتوانستید جای صندلی خود را تغییر دهید سعی کنید تا بدن خود را در زاویه قرار دهید.
۸- حرکات بدن: افراد آرام و خونسرد و کسانی که احساسات خود را تحت کنترل دارند، از حرکات آشکار و واضح استفاده می کنند. اشخاص با سطح اجتماعی بالا از حرکات کمتری استفاده می کنند. سعی کنید دست خود را از ارتفاع چانه بالاتر نیاورید. برای ایجاد سازگاری بیشتر در زمانهای مناسب بصورت آینه وار حرکات طرف مقابل را تکرار کنید.
۹- نحوه خروج : هنگامیکه جلسه تمام شد وسایل خود را با آرامش جمع کنید. به هنگام نزدیک شدن به درب خروج در صورت امکان بدن خود را بچرخانید ، دست خود را به معنای خداحافظی تکان دهید و خارج شوید. اگر به هنگام ورود در بسته بود، به هنگام خروج در را پشت سر خود ببندید. افراد پشت سر شما را خواهند دید بنابراین اگر شما مرد هستید مطمئن شوید که پشت کفش های شما واکس خورده و براق باشند.
تصاویر ضبط شده بواسطه دوربین های مخفی نشان می دهد که اگر چنانچه شما زن باشید چه بخواهید و چه نخواهید دیگران از پشت به شما نگاه می کنند بنابراین هنگامیکه به نزدیک در رسیدید به آرامی صورت خود را برگردانید و لبخند بزنید. از این رو بهتر است که در انتهای دیدار دیگران چهره خندان شما را در ذهن شان ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.